Jump to content

Pauter 1.4 keinut


Recommended Posts

Moro!

 

Kyttäilen Serranon listoilla olevia Pauter rullakeinuja ja kyselisin siksi vähän yhteensopivuuksista.

 

Kyseessä on siis nämä keinut:

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=125053

 

Lähinnä mietin eroja ton Scatin 1.4 sarjan ja Pauterin vastaavan kanssa, eli onko 135 taalan hintaero perusteltavissa muulla, kuin sillä, että voi leuhkia nimellä?

 

Entäs nämä:

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=125052

 

Mitä käytännön hyötyä suhteen nostamisesta vielä hitusen on ns. normaalissa performance stroker käytössä? (en ole rakentamassa kiihdytysautoa). Hinta kun on sama niin voisi tietysti ostaa nuo 1.5 keinut.

Ja kyllä, loput koneesta rakennetaan laadultaan hitaasti mutta varmasti samalle tasolle, eli vastauksissa voi ottaa sen huomioon.

 

Mikä ihmeen nokka noiden kanssa olisi passeli???

Link to comment
Guest marko jääskeläinen

Kerran talvessa,kesän ajelet jos et tee ohjureihin muutoksia voitelun kannalta.

 

Itse ole ratkaissut käytännön kokemusten kautta(vei noin 3 kesää)miten ohjureihin saa lisää ikää pikku jutulla.

Ennen ohjurin asentamista on tehtävä ylimäräinen öljykanava ohjuriin,ohjurin noin puolenväliin porataan 2mm reikä ja ohjurin tehdään pieni ura noin 1 mm syvä ja 2mm leveä,tämän jälkeen ohjuri asennetaan reikäpuoli ylöspäin näin ohjuri saa voiteulua myös venttiilivarren alapäästäkin,yksinkertaista mutta totta,Imupuolelle en suosittele 2mm reikää vaan 1 mm reiän.alipaine imee liikaa muuten öljyä koneeseen.

 

t-jääskeläinen

Link to comment

Pauterin keinut on alumiinia, niissä on rulla yläpäässä ja ne on lisäksi neulalaakeroidut.

 

Scatit on rautaa, nissä on luistinpinta yläpäässä ja ne ovat pronssiheloitettu.

 

Eli Pauterit ovat erittäin kevyet ja myös erittäin herkät liikkeissään. Tämän olen myös käytännössä todennut.

 

Miksi et siis ostaisi PARHAITA, jos keinuihin laitat rahaa???

Link to comment

Jep, sitä juuri meinasin, että jos kerran laittaa +200 taalaa keinuihin niin on oikeastaan ihan yksi lysti, että onko hinta 200 vai 335.

 

Steve tarjoaa nyt myös Pauterin 1.3 keinuja.

 

Tuohan voisi olla jonkinlainen kompromissi kestävyyden ja tehon suhteen? Ovat ainakin laadultaan parhaita, joten voisi olla järkeväkin vaihtoehto?

 

Ongelmaksi tosin saattaa taas muodostua se, että 1.3 keinut eivät taida olla kovinkaan yleisessä käytössä, kun taas 1.25 ja 1.4 keinuista löytyy kokemusta ja tietoa yllin kyllin?

Link to comment
Jep, sitä juuri meinasin, että jos kerran laittaa +200 taalaa keinuihin niin on oikeastaan ihan yksi lysti, että onko hinta 200 vai 335.

 

Steve tarjoaa nyt myös Pauterin 1.3 keinuja.

 

Tuohan voisi olla jonkinlainen kompromissi kestävyyden ja tehon suhteen? Ovat ainakin laadultaan parhaita, joten voisi olla järkeväkin vaihtoehto?

 

Ongelmaksi tosin saattaa taas muodostua se, että 1.3 keinut eivät taida olla kovinkaan yleisessä käytössä, kun taas 1.25 ja 1.4 keinuista löytyy kokemusta ja tietoa yllin kyllin?

 

Oikeastaan on ihan sama miten välitetyt keinut sulla on, koska "kokemus" ei vaikuta sinänsä mitään asiaan. Keinut vain nostaa enemmän tai vähemmän. Vain valittavaksi tulee keinu / nokka -yhdistelmä, koska muuten karkaa nostot käsistä. Sinänsä 1,5:1 keinut ja FK-89 on ok, mutta mäntiin tarvii kairata venttiilin kuvia enemmän kuin 1,3:1 vivuilla! Ja myös yläpään välys ja haluttu puristussuhde vaikuttaa ihan olennaisesti asiaan. Kokonaisuus taas riippuu kaikesta, suoria ohjeita ei ole, voit tehdä koneen niin monella tavalla.

 

Mulla on Pauterin kansissa 1,6:1 vivut ja puristus luokkaa 14:1 ja männissä on ihan kivat kolot venoille!!!!

Link to comment
Guest marko jääskeläinen
Laittakaapa k-linerit niihin entisiin ohjureihin, kestää kulutusta paljon paremmin ja on kaikin puolin järkevät, edullisetkin.

 

 

Ihan sama onko koolainerit vai ei saman lopputuloksen antaa jos ei tee voitelulle mitään,koolainrit pidentää käyttöikää jonkun verran.

 

 

Ennekuin rupeatte miettimään keinuja niin mitatkaapahan kantenne kuinka paljon ne virtaa ja millä nostolla niin saatte jotain pohjaa mitkä keinut laitatte:)

t-jääskeläinen

Link to comment

Mitäpä Marko niitä kansia mittailemaan, jos kerran Super Flow:t, tms. ovat hankintalistalla .......

 

 

 

 

Hinta kun on sama niin voisi tietysti ostaa nuo 1.5 keinut.

Ja kyllä, loput koneesta rakennetaan laadultaan hitaasti mutta varmasti samalle tasolle, eli vastauksissa voi ottaa sen huomioon.

 

 

:)

Link to comment
Guest marko jääskeläinen

Superfloiden virtaukset saatiin seuraavalle tasolle(hyvyysasteen ollessa 90-100%.90,5 putkella ja 44/38 venalla seuraavat

imu 217hv ja pako 180hv 14mm nostolla.

Superfloot virtaa ihan paskasti vakiona,hyvät aihiot ovat joista voi jatkaa

t-jääskeläinen

Link to comment

Superfloot virtaa ihan paskasti vakiona,hyvät aihiot ovat joista voi jatkaa

t-jääskeläinen

 

Tätä samaa sanoin juuri eilen eräälle muullekkin henkilölle puhelimessa! : )

 

Tosin suoraan laatikosta ei toimi kovin hyvin mitkään muutkaan kannet, vaan aihioiksi käyvät muutkin. Pauteritkin jatkojalostettiin ennen asennusta.

 

Jätä Tomppa noi idat ja msd:t ostamatta, saat samalla rahnalla hestecit, tms ja olet taas ihan uudella hv-tasolla. Myös säädettävyys ja käyttömukavuus on jotain mitä et enää halua vaihtaa!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...