Tomppa Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 Moro! Kyttäilen Serranon listoilla olevia Pauter rullakeinuja ja kyselisin siksi vähän yhteensopivuuksista. Kyseessä on siis nämä keinut: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=125053 Lähinnä mietin eroja ton Scatin 1.4 sarjan ja Pauterin vastaavan kanssa, eli onko 135 taalan hintaero perusteltavissa muulla, kuin sillä, että voi leuhkia nimellä? Entäs nämä: http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=125052 Mitä käytännön hyötyä suhteen nostamisesta vielä hitusen on ns. normaalissa performance stroker käytössä? (en ole rakentamassa kiihdytysautoa). Hinta kun on sama niin voisi tietysti ostaa nuo 1.5 keinut. Ja kyllä, loput koneesta rakennetaan laadultaan hitaasti mutta varmasti samalle tasolle, eli vastauksissa voi ottaa sen huomioon. Mikä ihmeen nokka noiden kanssa olisi passeli??? Quote Link to comment
Tomppa Posted December 5, 2004 Author Share Posted December 5, 2004 Heh, sitä mä vähän "pelkäsinkin" ;) Muita ajatuksia? Quote Link to comment
DOODAH Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 iso vipusuhde, iso nosto ja väkevät jouset tappaa ohjureita aika tiuhaan, et huoletonta konetta et 1:4 tai 1:5 keinuilla tee.. Quote Link to comment
Guest Ranne Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 Mut ohjurit kuitenkin kestää paljon paremmin noilla rullakiikuilla kuin sellasilla joissa ei ole rullia. Quote Link to comment
Marko Posted December 5, 2004 Share Posted December 5, 2004 iso vipusuhde, iso nosto ja väkevät jouset tappaa ohjureita aika tiuhaan, et huoletonta konetta et 1:4 tai 1:5 keinuilla tee.. Eli mitä tarkoittaa käytännossä kuinka tiuhaan pitäisi remppailla Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 Kerran talvessa,kesän ajelet jos et tee ohjureihin muutoksia voitelun kannalta. Itse ole ratkaissut käytännön kokemusten kautta(vei noin 3 kesää)miten ohjureihin saa lisää ikää pikku jutulla. Ennen ohjurin asentamista on tehtävä ylimäräinen öljykanava ohjuriin,ohjurin noin puolenväliin porataan 2mm reikä ja ohjurin tehdään pieni ura noin 1 mm syvä ja 2mm leveä,tämän jälkeen ohjuri asennetaan reikäpuoli ylöspäin näin ohjuri saa voiteulua myös venttiilivarren alapäästäkin,yksinkertaista mutta totta,Imupuolelle en suosittele 2mm reikää vaan 1 mm reiän.alipaine imee liikaa muuten öljyä koneeseen. t-jääskeläinen Quote Link to comment
Guest Kimmo Antikainen Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 Laittakaapa k-linerit niihin entisiin ohjureihin, kestää kulutusta paljon paremmin ja on kaikin puolin järkevät, edullisetkin. Quote Link to comment
mikko k Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 Pauterin keinut on alumiinia, niissä on rulla yläpäässä ja ne on lisäksi neulalaakeroidut. Scatit on rautaa, nissä on luistinpinta yläpäässä ja ne ovat pronssiheloitettu. Eli Pauterit ovat erittäin kevyet ja myös erittäin herkät liikkeissään. Tämän olen myös käytännössä todennut. Miksi et siis ostaisi PARHAITA, jos keinuihin laitat rahaa??? Quote Link to comment
Tomppa Posted December 6, 2004 Author Share Posted December 6, 2004 Jep, sitä juuri meinasin, että jos kerran laittaa +200 taalaa keinuihin niin on oikeastaan ihan yksi lysti, että onko hinta 200 vai 335. Steve tarjoaa nyt myös Pauterin 1.3 keinuja. Tuohan voisi olla jonkinlainen kompromissi kestävyyden ja tehon suhteen? Ovat ainakin laadultaan parhaita, joten voisi olla järkeväkin vaihtoehto? Ongelmaksi tosin saattaa taas muodostua se, että 1.3 keinut eivät taida olla kovinkaan yleisessä käytössä, kun taas 1.25 ja 1.4 keinuista löytyy kokemusta ja tietoa yllin kyllin? Quote Link to comment
mikko k Posted December 6, 2004 Share Posted December 6, 2004 Jep, sitä juuri meinasin, että jos kerran laittaa +200 taalaa keinuihin niin on oikeastaan ihan yksi lysti, että onko hinta 200 vai 335. Steve tarjoaa nyt myös Pauterin 1.3 keinuja. Tuohan voisi olla jonkinlainen kompromissi kestävyyden ja tehon suhteen? Ovat ainakin laadultaan parhaita, joten voisi olla järkeväkin vaihtoehto? Ongelmaksi tosin saattaa taas muodostua se, että 1.3 keinut eivät taida olla kovinkaan yleisessä käytössä, kun taas 1.25 ja 1.4 keinuista löytyy kokemusta ja tietoa yllin kyllin? Oikeastaan on ihan sama miten välitetyt keinut sulla on, koska "kokemus" ei vaikuta sinänsä mitään asiaan. Keinut vain nostaa enemmän tai vähemmän. Vain valittavaksi tulee keinu / nokka -yhdistelmä, koska muuten karkaa nostot käsistä. Sinänsä 1,5:1 keinut ja FK-89 on ok, mutta mäntiin tarvii kairata venttiilin kuvia enemmän kuin 1,3:1 vivuilla! Ja myös yläpään välys ja haluttu puristussuhde vaikuttaa ihan olennaisesti asiaan. Kokonaisuus taas riippuu kaikesta, suoria ohjeita ei ole, voit tehdä koneen niin monella tavalla. Mulla on Pauterin kansissa 1,6:1 vivut ja puristus luokkaa 14:1 ja männissä on ihan kivat kolot venoille!!!! Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 Laittakaapa k-linerit niihin entisiin ohjureihin, kestää kulutusta paljon paremmin ja on kaikin puolin järkevät, edullisetkin. Ihan sama onko koolainerit vai ei saman lopputuloksen antaa jos ei tee voitelulle mitään,koolainrit pidentää käyttöikää jonkun verran. Ennekuin rupeatte miettimään keinuja niin mitatkaapahan kantenne kuinka paljon ne virtaa ja millä nostolla niin saatte jotain pohjaa mitkä keinut laitatte:) t-jääskeläinen Quote Link to comment
mikko k Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 Mitäpä Marko niitä kansia mittailemaan, jos kerran Super Flow:t, tms. ovat hankintalistalla ....... Hinta kun on sama niin voisi tietysti ostaa nuo 1.5 keinut.Ja kyllä, loput koneesta rakennetaan laadultaan hitaasti mutta varmasti samalle tasolle, eli vastauksissa voi ottaa sen huomioon. :) Quote Link to comment
Tomppa Posted December 7, 2004 Author Share Posted December 7, 2004 Mitäpä Marko niitä kansia mittailemaan, jos kerran Super Flow:t, tms. ovat hankintalistalla ....... No jotain sellasia mäkin tässä fundeerasin! (hullu, tiedetään) Tai no, lähinnä CB:n vastaavat, eli nämä: http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1318 Ja 48IDA:t vois olla mäheet kuten myös MSD jakaja. Ookoo... meen pois. Quote Link to comment
Racing Posted December 7, 2004 Share Posted December 7, 2004 http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... p?id=95688 Nää vois olla katukäyttöön aika kähyt...Kanavat ei ole aivan yhtä isot kuin noissa "kunnon" kisakansissa vois toimia kadulla hyvin noi isossa Strokerissa. Quote Link to comment
Guest marko jääskeläinen Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Superfloiden virtaukset saatiin seuraavalle tasolle(hyvyysasteen ollessa 90-100%.90,5 putkella ja 44/38 venalla seuraavat imu 217hv ja pako 180hv 14mm nostolla. Superfloot virtaa ihan paskasti vakiona,hyvät aihiot ovat joista voi jatkaa t-jääskeläinen Quote Link to comment
Marko Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Tomppa, MSD:n jakaja on aika iso mokkula että kannatta miettiä millaiset vivustot ym. laitat mulla ainakin joutui muuttamaan tosin mulla on putsarina hieman erikoisempi tapaus joka ainakin suomessa aikas harvinainen saksassa varmaan yleisempi. Quote Link to comment
mikko k Posted December 8, 2004 Share Posted December 8, 2004 Superfloot virtaa ihan paskasti vakiona,hyvät aihiot ovat joista voi jatkaa t-jääskeläinen Tätä samaa sanoin juuri eilen eräälle muullekkin henkilölle puhelimessa! : ) Tosin suoraan laatikosta ei toimi kovin hyvin mitkään muutkaan kannet, vaan aihioiksi käyvät muutkin. Pauteritkin jatkojalostettiin ennen asennusta. Jätä Tomppa noi idat ja msd:t ostamatta, saat samalla rahnalla hestecit, tms ja olet taas ihan uudella hv-tasolla. Myös säädettävyys ja käyttömukavuus on jotain mitä et enää halua vaihtaa! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.