Racing Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 -73 Kupla. Ongelma: Ykkösen vasemmalla puolella tuntuu lovi johon meinaa mennä aina kun ykköstä laittaa päälle samoin kakkoselle vaihdettaessa pakki rasahtaa usein. Alalevy pitäisi olla oikein päin,koska pakki toimii ja muuten toímii 3 ja 4 moitteettomasti,vakiokeppi ja vaihdevälin lyhennin. Vaihdelaatikon vaihtokaan ei auta. Kepin etupusla näyttäisi olevan kunnossa eikä takapuslakaan normaalia kummempi. Säätämällä ei kuntoon tule ainakaan vakiosäätövaralla kepin pultinreijissä Missä vika ? Quote Link to comment
mikko k Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Auttaisikohan jos alalevyä siirtäis vasemmalle niin paljon kuin pultit antaa myöten. Silloin rajoitin siirtyy lähemmäs 1/2 vaihteen paikkaa. Alalevy pitäisi muistaakseni olla niin päin, että kiilamainen rajoitin on kepin oikealla puolella. Quote Link to comment
Racing Posted October 22, 2008 Author Share Posted October 22, 2008 Auttaisikohan jos alalevyä siirtäis vasemmalle niin paljon kuin pultit antaa myöten. Silloin rajoitin siirtyy lähemmäs 1/2 vaihteen paikkaa. Alalevy pitäisi muistaakseni olla niin päin, että kiilamainen rajoitin on kepin oikealla puolella. Ei auta asiaan,kokeiltu jo jokasuuntaan säätövaran puitteissa, pitää koitaa viilata varmaan lisää säätövaraa tai jotain. Joo ja jos alalevyn laittaa toisinpäin pakki ei toimi edes kuinka pitäis. Quote Link to comment
mikko k Posted October 22, 2008 Share Posted October 22, 2008 Ootko myös koittanut alalevyä molemmin päin, siis että kiilamainen rajoitin oikealla puolella, joko ylös- tai alaspäin? Quote Link to comment
Racing Posted October 22, 2008 Author Share Posted October 22, 2008 Ootko myös koittanut alalevyä molemmin päin, siis että kiilamainen rajoitin oikealla puolella, joko ylös- tai alaspäin? Ei ole kokeiltu kun niin että on oikealla ja ylöspäin koska toisinpäin se ei ainakaan voi kuulua,koska alalevyssä on pykälät päissä joten sen "voi" asentaa vain yksinpäin järkevästi. Muuta en enää keksi kun että vaihdekepin etupusla on keppilinjasta kulunut paskaksi koska keppi vähän työntyy alaspäin samalla kun ykköselle kytkee/yrittää kytkeä,muuten toimii 2 aika hyvin ja 3 ja 4 loistavasti. Quote Link to comment
metake Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Oletko kokeillut toisella kepillä? Onko tuo nykyinen keppi varmasti ok? Onko esimerkiksi sen pallon yläpuolella oleva muoviholkki (kuvassa osa 3A) vielä paikallaan ja kunnossa? Kaikenlaisia outoja vikoja tulee kuluneesta kepistä. Quote Link to comment
Guest koivi Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Onko kepin pässä tunnellin sisällä olevassa puslituksessa väljää? Jokkis vehkeissä joutunu joskus simmaileen sitä ku on ollu väljyyttä, ollu samanlaisia oireita ja sillä on korjaantunu. Quote Link to comment
Racing Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Onko kepin pässä tunnellin sisällä olevassa puslituksessa väljää? Jokkis vehkeissä joutunu joskus simmaileen sitä ku on ollu väljyyttä, ollu samanlaisia oireita ja sillä on korjaantunu. Juurikin tuota holkkia epäilen,mutta keppi on kyllä kunnossa sen tutkasin jo eilen. Holkki varmaan helpointa vaihtaa kun leikkaa runkotunneliin pienen "huoltoluukun" sivuun . Eipä sinne muualta kunnolla näe. Quote Link to comment
metake Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Holkki on siinä heti vaihdekepin aukon takareunassa. Vaihto onnistuu helposti kepin reiästä, mutta vaihdetanko pitää vetää etupäästä ulos. Edit: Sähän olit kyllä jo tarkastanutkin tuon etupuslan kunnon, joten ilmeisesti tiedät missä se on ;) Quote Link to comment
Racing Posted October 23, 2008 Author Share Posted October 23, 2008 Holkki on siinä heti vaihdekepin aukon takareunassa. Vaihto onnistuu helposti kepin reiästä, mutta vaihdetanko pitää vetää etupäästä ulos. Edit: Sähän olit kyllä jo tarkastanutkin tuon etupuslan kunnon, joten ilmeisesti tiedät missä se on ;) "tarkastanut" kyllä,mutta ei sitä kunnolla näe ennenkun on kädessä. Voipi olla rikki tai ei,kyllä sieltä joku valkoinen pusla ainakin pilkisti kun takaa taskulampulla katsoi. Alkaa vaihtoehdot loppumaan tämän ongelman osalta. Quote Link to comment
metake Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Omaan kuplaani vaihdoin kepin keväällä ja ainoot vaihteet mitkä sai kunnolla päälle oli 3 ja 4. Keppi pois ja kurkistus tunneliin, niin puslasta oli vaan riekaleet jäljellä. Laitoin uuden etupuslan ja vaihdoin samalla uuden takapuslan ja sen jälkeen keppi oli kuin toisesta autosta, ei tarvinnut kuin ruuvata keppi paikalleen ja eteen-taakse säätö katsoa paikalleen ja kaikki vaihteet löyty kuin unelma. Quote Link to comment
Guest Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Mulla oli joskus sama tilanne muovisen vaihdevälin lyhentäjän kanssa. En osannut säätää keppiä niin ettei tyrkannyt pakkia kakkosen sijaan eikä ykkönen tahtonut mennä päälle. Nakkasin lyhentäjän pois ja hyvin toimi taas. En tarkistanut muiden osien kuntoa. Muistaisin hämärästi että korjausohjeet vuodelta miekka ja kirves neuvoo suurentamaan säätölevyn, rungon tai kepin reikiä vastaavassa tilanteessa. Quote Link to comment
Guest koivi Posted October 23, 2008 Share Posted October 23, 2008 Runkotunneliin huolto luukku jos viitsii tehä, niin helpoiten ehkä pääsee siihen käsiksi. Jos on väljyyttä niin voihan sinne tehä jonku holkinki väliin, niin johan alkaa pelittään. ;) Quote Link to comment
Mika Vainio Posted October 25, 2008 Share Posted October 25, 2008 -73 Kupla. Ongelma: Ykkösen vasemmalla puolella tuntuu lovi johon meinaa mennä aina kun ykköstä laittaa päälle samoin kakkoselle vaihdettaessa pakki rasahtaa usein. Alalevy pitäisi olla oikein päin,koska pakki toimii ja muuten toímii 3 ja 4 moitteettomasti,vakiokeppi ja vaihdevälin lyhennin. Vaihdelaatikon vaihtokaan ei auta. Kepin etupusla näyttäisi olevan kunnossa eikä takapuslakaan normaalia kummempi. Säätämällä ei kuntoon tule ainakaan vakiosäätövaralla kepin pultinreijissä Missä vika ? Moro vaan kaikille. itsellä oli sama ongelma, jonka kanssa painin jokusen tunnin. Ongelma kuitenkin ratkesi. elikkäs lyhentäjän palikat vaan oikeisiin väleihin, oikeinpäin ja täytyy olla aivan keskellä. Hyödynnän metaken liittämää kuvaa (kiitos siitä) Quote Link to comment
Guest koivi Posted October 29, 2008 Share Posted October 29, 2008 Ihan vaan uteliaisuutta, et löytykö vika? Quote Link to comment
make76 Posted October 30, 2008 Share Posted October 30, 2008 Mulla on samaa vikaa, mutta mulla on uusi Scat:n drag fast keppi. Ei läydy pakkilukkoa, ja kummatkin puslat ovat uusia. Turon ohjeiden mukaan säädetty, mut ei onnaa. Onko ideoita? Make ps. ja auto edelleen -68 kupla Quote Link to comment
metake Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 Mulla on samaa vikaa, mutta mulla on uusi Scat:n drag fast keppi. Ei läydy pakkilukkoa, ja kummatkin puslat ovat uusia. Turon ohjeiden mukaan säädetty, mut ei onnaa. Onko ideoita? Eihän sulla ole se alkuperäinen pakkilukko levy tuon kepin alla? Quote Link to comment
make76 Posted October 31, 2008 Share Posted October 31, 2008 ei ole, enkä kyllä saanut vakiollakaan toimimaan.. sitä itsekkin ihmettelen että miksi. Onko tuo original automaatti, mikä on muutettu manuaaliksi. Ja tunnelin siirtotangon pituus on eri. Kun näyttää että takapuslan runkoa on pidennetty. Puslat ovat uudet joten siitä ei ainakaan ole kiinni.. Make Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.