Guest metyme Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Miten on voiko kuplaan saada choppauslupia enää nykyisin?Olis tossa yks raato josta vois rakennella! Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 6, 2008 Share Posted November 6, 2008 Ei tarvi lupia, päättäväisyyttä sitäkin enemmän. Käytä hakua. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Ainoa rajoitus on että tuulilasi ei saa madaltua 10% enempää. Joten kannattaa chopata splitti tai ovaalin niin saa matalempi tuulilasi.. ;) Quote Link to comment
NO H2O Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Ei tarvi lupia, päättäväisyyttä sitäkin enemmän. Käytä hakua. Sekä lisäksi harkintaa ja homman suunnittelua ennen varsinaista laikan laulattamista... Ehdottaisin choppauksen lisäksi sektinointia, vai mikä se termi nyt oli... Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 [Ehdottaisin choppauksen lisäksi sektinointia, vai mikä se termi nyt oli... Eli kylkilinjasta siivu pois. Tuosta joskus kyselin ja koska tätä ei ole lakipykälissä sallittu, niin katsovat konttorilla että vaatii luvat. Samoin kuin channelointi. Näin siis ainakin kahdella konttorilla. Eri asia tietenkin on että ilmoittaako tehneensä nuo muutokset. Juttua näistä riittää, hae runtrod.comista eri ohjeita ja eikun suunnittelemaan. Quote Link to comment
NO H2O Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Hm... Channelointi kuplaan... Joskus tuotakin ajatusta pyörittelin mielessä mutta mielestäni hieman suuritöinen operaatio, sektinointi olisi helpompi toteuttaa... Toisaalta enhän mä mitään noista korimuutosten teosta tiedä, haaveilen vain... ;-) Quote Link to comment
mikan Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Ainoa rajoitus on että tuulilasi ei saa madaltua 10% enempää. Joten kannattaa chopata splitti tai ovaalin niin saa matalempi tuulilasi.. ;) Onko tämä muuttunut hiljattain? Ainakin ennen se oli maksimissaan 16% ja enintään 100 mm. t. Mika Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 7, 2008 Share Posted November 7, 2008 Ainoa rajoitus on että tuulilasi ei saa madaltua 10% enempää. Joten kannattaa chopata splitti tai ovaalin niin saa matalempi tuulilasi.. ;) Onko tämä muuttunut hiljattain? Ainakin ennen se oli maksimissaan 16% ja enintään 100 mm. t. Mika Hmm. Noin se olikin... Siitä on aikaa kun noihin perehdyin... LM 779/1998 mukaan näin: 21 §Korimuutokset 1. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton korin leveyden suurentaminen enintään 100 mm. 2. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä muutos, jossa auton lokasuojat ja etu- tai takakansi korvataan yhtenä kappaleena avautuvalla kokonaisuudella seuraavin edellytyksin: a) autossa on alun perin pääosan kuormituksista kantava runko, apurunko tai runkokotelot; b) mikäli lokasuojat, mukaan lukien mahdollisesti poistettavat sisälokasuojat, ovat toimineet kantavina rakenteina tai jäykisteinä, auto vahvistetaan muulla tavalla vastaamaan lujuudeltaan alkuperäistä; tarvittaessa muutetun rakenteen lujuudesta on esitettävä selvitys; ja c) vahvistusosien ja muiden muutettujen rakenteiden tunkeutuminen ohjaamoon törmäystilanteessa estetään. 3. Muutoskatsastuksessa saadaan hyväksyä auton katon madaltaminen seuraavasti: a) madallus saa olla enintään 16 % tuulilasin korkeudesta etupylvään suunnassa mitattuna, mutta ei kuitenkaan yli 100 mm tuulilasin etupylvään suunnassa mitattuna; b) etu- tai keskipylväitä saa kallistaa vähäisessä määrin taivuttamalla tai katkaisemalla edellyttäen, että kaikki sisäkkäiset profiilit hitsataan; hitsaustyöstä on esitettävä luotettava selvitys muutoskatsastuksessa; c) takapylväät saa kallistaa; d) tarvittaessa saa katon pidentää tai leventää; e) istumatilan korkeuden on muutoksen jälkeen täytettävä rakenneasetuksen 61 §:n vaatimukset; ja f) katsomisalueen tuulilasin läpi on täytettävä auton käyttöönottoajankohtana voimassa olleet vaatimukset. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.