multanen Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Kaitsu laittoi tuonne myyntiosastolle nyt semmosen laatikon mitä olen epäillyt ettei ole olemassakaan, eli 3-ripaisen vm. 76-79 laatikon 1600 pallokeulapakuun. Onkos tuo 3-ripainenkin "091"? Entä onko nuo 3 ripaa samanlaiset kuin -73 ja vanhemmissa? (Jos ne on niin tuossahan on hassusti palattu vanhaan vm. 74-75 5-ripaisten jälkeen). Tämä asia on vaivannut vuosia joten toivottavasti lopulta selviää =) Quote Link to comment
NordBling Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Oiskohan 091:ssä ollu 4 tai 5 ripaa? Eri näköinen kuin tuo kaiman laatikko. Quote Link to comment
multanen Posted December 4, 2008 Author Share Posted December 4, 2008 Oiskohan 091:ssä ollu 4 tai 5 ripaa? Eri näköinen kuin tuo kaiman laatikko. Nii normaalissa 091-laatikossa on 6 ripaa. Eli isompien kun 1600-moottorien kera tulleissa. Mutta kun viimeinen 002 laatikko tehtiin kai vm. 75, nin mitäs nää loput 3-ripaiset on? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 5 ripaisia mullakin -77/-78 pakuissa on ollu. Loota tuli mulle, ni katotaan mikä koodi siin o, eiköhän sillä selvii vuosmallikin. Quote Link to comment
NordBling Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Tässä kuvassa 3-ripainen 091? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 Jos joku tarttee noi sisuskalut niin saapi, mie tartten vaan kytkinkopan... Quote Link to comment
multanen Posted December 4, 2008 Author Share Posted December 4, 2008 Tässä kuvassa 3-ripainen 091? Tähän kuvaan en ole luottanut kun ei ole edes kannattimen korvakkeita tuohon piirretty vaikka ne on tullu jo vuosia ennen 091-laatikkoa. Myös jääkiekkomailan laakeri on piirroksessa vanhaa mallia. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 voihan se olla että on loota menny paskaks ja aikanaan vaihdettu vanhemmasta toinen tilalle johon kytkinkoppa vaan vaihdettu että on saatu roikkumaan se kuten kuuluu. Quote Link to comment
multanen Posted December 4, 2008 Author Share Posted December 4, 2008 voihan se olla että on loota menny paskaks ja aikanaan vaihdettu vanhemmasta toinen tilalle johon kytkinkoppa vaan vaihdettu että on saatu roikkumaan se kuten kuuluu. Niimmut tuo Kaitsun myyntilaatikon "CU"-koodi on varmaan laatikon runko-osassa (vai missä se oli?). Muuten kyllä varsin mahollista, omassakin kleinbussissa sekä laatikon etuosa että kytkinkoppa oli eri paikasta kuin ite laatikko. Quote Link to comment
Kaitsu Posted December 4, 2008 Share Posted December 4, 2008 CU löytyy tosiaan lootan kyljestä, vuosimalli oli edellisen omistajan muistelema ja historiastakaan en tiedä mitään. Siihenkään en ota kantaa onko laatikkoa olemassakaan, mutta Janille se on kuitenkin myyty :) Kaitsu Quote Link to comment
multanen Posted December 4, 2008 Author Share Posted December 4, 2008 No Janihan kahtoo sitten koko numeron niin saahaan tarkat tiedot. Eli CU... Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Oliko silleen että noita 091 laatikoita tuli sekä syvällä että matalalla kytkinkopalla riippuen oliko 1600cc tai 2000cc Quote Link to comment
multanen Posted December 8, 2009 Author Share Posted December 8, 2009 Oliko silleen että noita 091 laatikoita tuli sekä syvällä että matalalla kytkinkopalla riippuen oliko 1600cc tai 2000cc Olen nyt jo siinä käsityksessä että alkuperäiset 1600-moottoriset, -76 ja uudemmat pallokeulat tulivat 3-ripaiselle 091-laatikolla. Kaksilitraisissa pallokeuloissa on sitten kuusiripainen 091. Lisäksi tölkeissä on vielä erilaisia 091:siä. Kytkinkoppa ei ole siis ko. 091-laatikoissa ainoa ero vaan erot on suurempia. (Paljon on kylläkin varmaan vuosien varrella ympätty kytkinkoppia ja -akseleita "vääriin" laatikoihin). Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 8, 2009 Share Posted December 8, 2009 Jos joku tarttee noi sisuskalut niin saapi, mie tartten vaan kytkinkopan... Kiikuta punttien kera Ooberi Swäppiin, nii saat maggaran :) Quote Link to comment
vwagen Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Olen aina ihmetellyt noita rivan laskijoita,laatikon kyljessä on koodi josta selviää mikä se on ja koodin perässsä olevasta numerosta näkee suoraan milloin se on valmistettu(näissä uudemmissa). Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Olen aina ihmetellyt noita rivan laskijoita,laatikon kyljessä on koodi josta selviää mikä se on ja koodin perässsä olevasta numerosta näkee suoraan milloin se on valmistettu(näissä uudemmissa). Osaatko sinä Turo selvittää mikäli noissa 091 laatikoita esiintyi sekä syvälle että matalalla kytkin kopalla? Jos joku tarttee noi sisuskalut niin saapi, mie tartten vaan kytkinkopan... Kiikuta punttien kera Ooberi Swäppiin, nii saat maggaran :) Toheltajan viesti oli jo vuoden vanha... ;) Quote Link to comment
vwagen Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Tarkoitatko syvällä/matalalla startin paikkaa?O91 on aina pitkäakseliselle startille tarkoitettu,kytkinkoppia noihin on tietysti vuosien varrella vaihdettu ristiin mutta 002 kopassa on 002 alkuinen varaosanumero ja vastaavasti 091 kopassa 091 alkuinen. Quote Link to comment
Hebster52 Posted December 9, 2009 Share Posted December 9, 2009 Ok. Sitä tässä vaan mietiskelinkin. Kiitos. :) Quote Link to comment
Timo Varis Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Löytyy 3 ripainen 091 laatikko tallilta.typ 2 1.7 bussi vm -73 kone typ 4. Quote Link to comment
vwagen Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Ensimmäiset 091 laatikot on vuosimallin-76 autoista. Quote Link to comment
jolkkon Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 Hieman aiheen vierestä, mutta mistä löytäisi kytkinkopan tiivisteen? Pitääkö itse leikata? Sitten jos jollain olisi olemassa sitä laippaa johon vetoakselit tulee kiinni niin ostaisin senkin. Laita YV:nä tarjoukset Quote Link to comment
Timo Varis Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 No sittenhän se on uudemmasta bussista. Quote Link to comment
Anssi Posted December 10, 2009 Share Posted December 10, 2009 > Olen aina ihmetellyt noita rivan laskijoita Taitaa johtua siitä ettei jenkkeihin viety -71 jälkeen näitä 1600 koneisia malleja. Sieltähän kuitenkin on lähtenyt suurin osa näistä foorumien tiedoista ja luuloista. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.