pem65 Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Neuvoja tarvitaan jotta saisin vm-65 junakeulaan asennettua kuplan laatikon. Eli käykö uudempi 70-luvun laatikko mites sitten noi vetoakselit mimmoset ne tarttis olla? Quote
Hebster52 Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Jos laitat heiluriakselisen vaihdelaatikon se käy suoraan kun vaihdat siihen junakeulan nokkapalan kuplan laatikkoon. Samoin myös Irssi vaihdelaatikot käyvät suoraan vaihtamalla nokkapala. Irssi laatikon asentaminen tietenkin vaatii jo enemmän toimenpiteitä. :) Quote
mikan Posted December 28, 2008 Posted December 28, 2008 Vetarien suojaputket vaatii pientä askartelua pituuden suhteen. Haulla pitäis löytyä...ohjeet. t. Mika Quote
pem65 Posted December 29, 2008 Author Posted December 29, 2008 Kiitos neuvoista ja ohjeista, ei tuo Englanti oikein suju. Eli minkä verran niitä suojaputkia pitää lyhentää? Sitten vielä noista jarruista miten tuollaiseen uudempaan heiluriakseliin saa ne alkuperäiset jarrut kiinni vai saako? Quote
Tuomo Lehmikangas Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Suojaputkea pitää jatkaa muistaakseni 30 mm. Eli sen verran kuin mitä Kuplan pitkä vetari on lyhyttä vetaria pidempi. Vanhemmat juniksen takajarrut on sovitettavissa tuohon kuplan vetariin (eli jos on se iso mutteri vielä 36mm). Uudemmat ei ainakaan niin helposti. 65 taitaa olla jo uudempi? Quote
pem65 Posted January 6, 2009 Author Posted January 6, 2009 Kiitos tähänastisista neuvoista, nyt hommattuna 70-luvun heiluriakseli onko se 30 mm tarkka mitta mitä niitä suojaputkia pitää pidentää? Laittakaa vaan lisää neuvvoja että saan tään homman onnistumaan. Quote
Hebster52 Posted January 6, 2009 Posted January 6, 2009 Suojaputki pitää valmiina olla yhtä pitkä kuin se joka on tuossa 70-luvun akselissa joten otat ekaks sen mitan ja pistät muistiin. Sitten sahaat 60-luvun alun suojaputken vaihdelaatikon päästä, mittaat sen. Jonka jälkeen sahaat uuden vaihdelaatikon pään sen verran pitemmäksi että kun yhdistät 60-luvun alun suojaputken uuden vaihdelaatikon päähän loppumitaksi tulee sama kuin 70-luvunsuojaputki oli... Sehän on aika selvää tuosta kuvasarja linkistä... Quote
pem65 Posted January 6, 2009 Author Posted January 6, 2009 Kiitos tuo selvensi aika paljon, on nääs tuo englannin taito aika heikko. Quote
pem65 Posted January 20, 2009 Author Posted January 20, 2009 Nyt on toi laatikko homma menossa, eikös toi kuplan takalattojen väli ole kapeampi kuin ton junakeulan. Eli sen tajusin noista ohjeista että suojaputkia pitää jatkaa pitääkö noita vetoakseleitakin? Jos joku joka on ton muutoksen tehny antaisi neuvoja vaikka sähköpostilla. pem65@luukku.com Quote
Hebster52 Posted January 20, 2009 Posted January 20, 2009 Tuossa ohjeissahan ei voi olla selvemmin selitetty. Vaikka ei osais edes Englantia kuvista näkyy mitä pitää tehdä. 70-luvun vetarit asennetaan suoraan noihin pidennettyihin 60-luvun alun akseliputkiin... Quote
son`der buzz Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 Oliko niin että -67 1500 kuplan laatikossa on just oikean mittaiset vetarit ja tietysti akkseliputketkin? Quote
Guest Toheltaja Posted January 22, 2009 Posted January 22, 2009 kyl tuo -67 on pitkillä putkilla jo, eli ei pitäs heittämällä mennä, koska mitta on sama ku uudemmissakin putkissa, ellen väärin muista. Toi vetariputki on samalla mitalla ku turvakaariputkikin, eli jos ei halua tehdä jatkoksia ni sitte kaupasta putket, ja niihin hitsaten lautaset vaan päihin. Tosin tarttee sorvia tms. että saa tarkistettua heitottomuuden... Ehkä kotikonstein helpompi jatkaa kaksista putkista. Quote
mikan Posted January 23, 2009 Posted January 23, 2009 Mites kuplan putket ja taka-akselin kavennus (siis vääntösauvakiinnityksen muokkaus)? Mahtuis sitten hieman isommatkin munkit alle. t. Mika Quote
Hebster52 Posted January 23, 2009 Posted January 23, 2009 Ottaa ennemmin sisälokariin kuin jousilattaan. Epäs ottanukaan. Se olikin kuplassa niin.. :) (kattelin omia kuvia) :D Mahtuu vakiona 8 tuuman leveet vanteet kun vaan saa offsetit sopimaan. Quote
Tuomo Lehmikangas Posted January 23, 2009 Posted January 23, 2009 Mika varmaan tarkoitti että olis ulospäin sitten paremmin tilaa vanteen levittää. Onhan sitäkin porukka tehnyt. Toiset on lyhentänyt vääntösauvoja booreista, toiset on jatkanut latassa sitä booritusta ulospäin. Tilaahan sillä operaatiolla saa, ja sen jälkeen voi sitten käyttää joko pitkiä tai lyhyitä vetareita, kummin vaan haluaa. Edit: Hebster ehti editoimaan jo välissä, mutta siinäpä tärkeimmät. Quote
Guest Toheltaja Posted January 23, 2009 Posted January 23, 2009 mulla menee junikseen taakke 9,5 levee vanne eikä o vielä tietookaan että ottais kiinni... ja on 40m kavennettu per puoli. Eli jousiputken kansi on sisälokarin kanssa samalla tasolla jos en väärin muista. Quote
Miglos Posted January 24, 2009 Posted January 24, 2009 ja on 40m kavennettu per puoli. Aikalailla oot kaventanutkin, 40 metriä ? Joo joo huanoo huumorii Quote
son`der buzz Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 Mä levitin akseliputkia 43mm. Hyvin paloi sauma...vähä liikaakin.Joutusin viilaamaan skraareja sisäpuolelta että vetari mahtus sukeltamaan putkeen takas.Mitäs jarruja ootte laittanu? Ite koitan sovittaa type-3 5 pultti rummut taakse... Quote
jori Posted January 27, 2009 Posted January 27, 2009 onko kukaan kokeillu juniksen vakio taka-akseli leveyden kanssa esim 6tuumaa leveitä ja 0et lukemalla olevia vanteita? Mitään saumaan mahtua. Siis alennus vaihteet heitetty metsään. Esimerkkinä vaikka american racing vanteet.... Edit. Hetkinen sehän olisikin aika helppo katsoa itsekin mitalla omasta juniksesta:) 3tuumaa rummun ulkopinnasta pyöränkaarta kohden. Tosin tiukkaa voi tehdä... Vai eikös se näin voisi mitata? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.