Jump to content

Vm-65 umpipakuun kuplan laatikko


Recommended Posts

Jos laitat heiluriakselisen vaihdelaatikon se käy suoraan kun vaihdat siihen junakeulan nokkapalan kuplan laatikkoon.

 

Samoin myös Irssi vaihdelaatikot käyvät suoraan vaihtamalla nokkapala. Irssi laatikon asentaminen tietenkin vaatii jo enemmän toimenpiteitä. :)

Link to comment

Kiitos neuvoista ja ohjeista, ei tuo Englanti oikein suju. Eli minkä verran niitä suojaputkia pitää lyhentää? Sitten vielä noista jarruista miten tuollaiseen uudempaan heiluriakseliin saa ne alkuperäiset jarrut kiinni vai saako?

Link to comment

Kiitos tähänastisista neuvoista, nyt hommattuna 70-luvun heiluriakseli onko se 30 mm tarkka mitta mitä niitä suojaputkia pitää pidentää? Laittakaa vaan lisää neuvvoja että saan tään homman onnistumaan.

Link to comment

Suojaputki pitää valmiina olla yhtä pitkä kuin se joka on tuossa 70-luvun akselissa joten otat ekaks sen mitan ja pistät muistiin.

 

Sitten sahaat 60-luvun alun suojaputken vaihdelaatikon päästä, mittaat sen. Jonka jälkeen sahaat uuden vaihdelaatikon pään sen verran pitemmäksi että kun yhdistät 60-luvun alun suojaputken uuden vaihdelaatikon päähän loppumitaksi tulee sama kuin 70-luvunsuojaputki oli...

 

Sehän on aika selvää tuosta kuvasarja linkistä...

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Toheltaja

kyl tuo -67 on pitkillä putkilla jo, eli ei pitäs heittämällä mennä, koska mitta on sama ku uudemmissakin putkissa, ellen väärin muista. Toi vetariputki on samalla mitalla ku turvakaariputkikin, eli jos ei halua tehdä jatkoksia ni sitte kaupasta putket, ja niihin hitsaten lautaset vaan päihin. Tosin tarttee sorvia tms. että saa tarkistettua heitottomuuden... Ehkä kotikonstein helpompi jatkaa kaksista putkista.

Link to comment

Mika varmaan tarkoitti että olis ulospäin sitten paremmin tilaa vanteen levittää.

 

Onhan sitäkin porukka tehnyt. Toiset on lyhentänyt vääntösauvoja booreista, toiset on jatkanut latassa sitä booritusta ulospäin.

 

Tilaahan sillä operaatiolla saa, ja sen jälkeen voi sitten käyttää joko pitkiä tai lyhyitä vetareita, kummin vaan haluaa.

 

Edit: Hebster ehti editoimaan jo välissä, mutta siinäpä tärkeimmät.

Link to comment
Guest Toheltaja

mulla menee junikseen taakke 9,5 levee vanne eikä o vielä tietookaan että ottais kiinni... ja on 40m kavennettu per puoli. Eli jousiputken kansi on sisälokarin kanssa samalla tasolla jos en väärin muista.

Link to comment

onko kukaan kokeillu juniksen vakio taka-akseli leveyden kanssa esim 6tuumaa leveitä ja 0et lukemalla olevia vanteita? Mitään saumaan mahtua. Siis alennus vaihteet heitetty metsään. Esimerkkinä vaikka american racing vanteet....

 

Edit. Hetkinen sehän olisikin aika helppo katsoa itsekin mitalla omasta juniksesta:) 3tuumaa rummun ulkopinnasta pyöränkaarta kohden. Tosin tiukkaa voi tehdä... Vai eikös se näin voisi mitata?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...