Jump to content

lähtökohta


Guest vw72

Recommended Posts

  • 2 months later...

talvi on taas tulossa eli hyvä syy parannella tuota omaa kuplaa.. elikkä pitäis tänään nostaa kone pois jotta sais talven aikana korjattua luistavan kytkimen ja samalla vois tosiaan käyttää ton mosan penkissä jotta saa seokset paemmin kohdilleen kun meinaa tällä hetkellä käydä rikkaalla.. sitte täs talven edetessä vois myös laitella sisustan parempiin kuosiin ni ois kivempi taas kruisailla ens kesänä. pitänee taas kirjoitella lisää ja laitella kuvia kunhan hommat etenee, et sellaista tällä ketaa.

Link to comment
  • 2 months later...

no eipäs oo taas hetkeen tullu kirjoitelua mutta koneen nostin pois ja irroitin kytkimen josta en kyllä löytänyt mitään ilmeistä syytä luistamiselle joten täytynee vaan hommata uusi levy ja asetelma niin eiköhän sitte tarraa kunnolla. koneen pöydällä ollessa ajattelin säätää ajankuluksi venttiilit ja hyvä niin sillä muuten en ehkä oisi huomannut ajoissa että yksi venttiilin ohjuri oli lähtenyt liikkeelle. no eipä muuta kuin kannet irti ja venttiilit pois niin selvis syykin ohjurin irtoamiselle ohjuri on jostain syystä välistynyt nin paljon että on irronnut. tämän ratkaisin ostamalla ja asentamalla uudet ohjurit jotka varmaan pysyvät, ainakin olivat tarpeeksi tiukat. nyt täytyy vielä teettää uudet kulmat kansiin ja venttiileihin kun eivät pidä enään uusien ohjureiden asentamisen jälkeen. tälläista tällä kertaa täytyy kirjoitella lisää kun hommat edistyy.

Link to comment

laita konehuoneen ilmapellit paikoilleen, nakyy ainakin se takapelti puuttuvan. Konehuone pitaa eristaa auton alapuolesta taysin, tiivistetta myoden. Muuten koneen alta nousee kuumaa ilmaa konehuoneeseen ja moottori tuppaa ylikuumenemaan.

 

Idea: Pakosarjaksi sivulle aukeeva sidewinder, iso vaimennin lokasuojan alle, ja pakoputken paa askarrellaan tulemaan tosta samasta aukosta helmassa... hommaa teettaa ja tarkkaa sovitusta mutta pitais onnistua?

Link to comment

 

 

Just noin :)

 

Ite tein joskus semmosen missa oikea putki paattyi lokarin alle, ja helman aukoista tuli feikkihuilut ulos, jotka ei siis johtaneet mihinkaan. Hienompi se olis kun sais oikeasti ne paat tulemaan helman orggis aukoista. Tassa tapauksessa tosin ei ole orggis aukko vaan yksi aukko keskella... siihen van niin iso roori kun mahtuu :D

 

Vaikka tallee:

 

hello-kitty-exhaust-pipe.bmp

Link to comment

Takaluukkuun krominen lukko, normaalit kilvet, noi eu paskat ei vanhaan kalustoon sovi ollenkaan.

Tummennukset pois tai jos pitää olla niin tummenna takalasikin.

Vaimentajaksi kannattaa etsiä sellainen joka on kiertävä, noi läpipuhaltavat mallit ei vaimenna mitään.

Madaltaa vois hieman?

Link to comment
  • 6 months later...

täytyypä taas pitkästä aikaa hiukan kirjoitella tännekkin. elikkäs nyt on taas auto saatu viime viikon aikana tälle kesälle ajoon ja ääni ongelman ratkaisin asentamalla änkkäriksi ladan takapöntön jolla ääni hiljeni huomattavasti tosin ei mikään maailman hiljaisin vieläkään mutta parempi kuitenkin. nyt ei toistaiseks tarvi muuta tehdä kuin päästellä menemään vaan, kaiken lisäksi mahtavan helteiset ajokelitkin näin kesäloman kunniaksi.

Link to comment
  • 1 year later...

Nyt taas syksyn ja tulevan talven kunniaksi iski inspiraatio ja täytyi ottaa kone pois perästä ja ajattelin rakentaa sen osittain uusiksi. Konetta vaivasi selvä alaväännön puute (ei yllätys avarilla kansilla ja kohtuu jyrkällä nokalla.), kone pysyy muuten samana paitsi nokaksi vaihtuu joko engle w110 tai scat c35. (lienevät miltei identtisiä?) sekä sylinterikannet vaihtuvat vakioventtiilein varustetuiksi ja kevyesti avarretuiksi.

Edellämainittujen lisäksi tietysti uusin ainakin kk laakerit ja ehkä rungot riippuen kunnosta, mikähän mahtaisi olla sopiva puristus kyseisille nokille? onko 9 tai hiukan vajaa liikaa?

Link to comment
  • 1 month later...

Tämäkin projekti on nyt edistynyt sen verran että sain kannet pörräiltyä ja kiikutettua koneistajalle joka sipaisee niistä hiukan pois, tavoite puristus ois sellainen 9.0. Lohkollekin olen sen verran tehnyt jotta sain sen pestyä ja putsailtua kaikin puolin ja lopuksi maalasin sen mattamustalla kuuma maalilla saas nähdä pysyykö.. Uutta osaa koneeseen tulee w110 nokka ja kiertokangen laakerit, rungot ovat miltei uudenveroiset joten ne saavat vielä kelvata, päivittelen lisää kunhan hommat edistyvät..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...