Jump to content

Tasavirta laturin pyörittäminen sähköllä


Recommended Posts

Kuinka kovaa kuuluu 12V DC-laturin pyöriä kun siihen kytketään sähkö ja mihin se sähkö tulee kytkeä? Kuplan laturista kyse.

 

Meinasitko testata laturin kuntoa noin? Sisältä tulevat johdot yhteen ja plussaan. Kyllä se jonkin verran kierroksia ottaa.

 

Itse olen testannut hiukan toiseen tyyliin. Laitan säätimen, akun ja merkkivalon. Laturi johonkin tyhjään lohkoon kiinni, ja porakoneella pyörimään laturin mutterista, siihen sopiva hylsy ja jatko joka sopii istukkaan. Tuntee käsissä kun alkaa ladata samalla kun merkkivalo sammuu, varsinkin jos akku on tyhjänpuoleinen.

Link to comment

Hieman OT, mutta oletko Virtanen kokeilut pyörittää puhallin kiinni? Tuli vaan mieleen, että se antaisi hyvän kuvan paljonko puhallin vie tehoa. Testaisin muuten itse, mutta auto tällä hetkellä vielä kaukana talvisäilössä.

 

Perstuntumalla voisin veikata ettei jaksa tavallinen 700W porakone pyörittää juuri tyhjäkäyntikierroksia kovemmat lukemat.

Link to comment
Hieman OT, mutta oletko Virtanen kokeilut pyörittää puhallin kiinni? Tuli vaan mieleen, että se antaisi hyvän kuvan paljonko puhallin vie tehoa. Testaisin muuten itse, mutta auto tällä hetkellä vielä kaukana talvisäilössä.

 

Perstuntumalla voisin veikata ettei jaksa tavallinen 700W porakone pyörittää juuri tyhjäkäyntikierroksia kovemmat lukemat.

 

Ei ole ollut koppaa paikallaan, joka luultavasti vaikuttaisi vastukseen. Pyöriihän se mukavasti 1100W Metabolla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...