mikko k Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Eli kysymys kuuluu, että millaisia toteutuksia? Kuvia? Pitää mahtua vakioon konehuoneeseen joko koneen alle/sivulle tai laturin kaveriksi. Millaiset ruokintalaitteet? Kaasari vai pruuttat? Mikä ahdin? Jokin rusinan kokoinen riittänee? Ehdotuksia, tietoja ja jopa tarjouksia otetaan vastaan toteutuksista. Itse en kerkee alkaa esim. pakosarjaa valmistamaan. Siis bolt on settiä haussa. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Yhdellä kyläsepällä oli (+15v sitten) puhallin kopassa greipin kokonen lommo vasemmassa reunassa väistämässä ahdinta. Pelti mahtu kuulemma kiinni normallisti. Ee oo kuvia.... Osta tommonen CB'n pojilta: Quote Link to comment
mikan Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 CB:n pakosarja on tosiaan hyvä vaihtoehto (250 taalaa) ja sen kanssa saa pellin kiinni. Mulla oli ahdin jakajan vieressä ja sen kanssa olisi myös saanut pellin kiinni jos olis ollut erillinen hukkaportti. t. Mika Quote Link to comment
mikko k Posted February 6, 2009 Author Share Posted February 6, 2009 Tuo pakosrj taitaa olla aika sopiva. Muita vastaavia ei taida juurikaan olla? Mites tuon koneen ruokkisi? Imupuolen kaasari on turbon tiivisteille haastava... Jokin yksinkertainen pruutta olis varmaan helpoin, kun tehot ei ole nousussa kuin 20 prossaa... :) Eikös jossain ollut valmiita imusarjoja suuttimien paikkoineen? Quote Link to comment
Marko Posted February 6, 2009 Share Posted February 6, 2009 On http://www.aircooled.fi/shop/index.php?productID=1304 Quote Link to comment
Guest Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 yksi vaihtoehto olisi 1,3l stockmann turbo sierran 1-k kaasutin. sopii orginaalin tilalle ja toimii hyvin. sitten olisi seuraava pykälä 34 dat. 2-k turbokaasutin. itselläni on hyvät kokemukset tuosta 1 kurkkuisesta jos ei hirmu tehoja oteta. piisaa jonnekkin 150hp tietämille ja toimii ainakin 1,5 bar paineella vielä loistavasti. tietysti vakiokaasarikin toimii paineistettuna maltillisella ahtopainella. Quote Link to comment
mikan Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 yksi vaihtoehto olisi 1,3l stockmann turbo sierran 1-k kaasutin.sopii orginaalin tilalle ja toimii hyvin. sitten olisi seuraava pykälä 34 dat. 2-k turbokaasutin. Olikos toi Sierran kaasari Solex 11dis tjsp? Sit olis tietysti Dellorton DRLA tai vaikka strömbergin luistikaasari. Toi 32 DAT näyttää olevan uutena 580€. Fiksuinta laittaa mega, pässinsarviin suuttimen ja yks läppä keskelle. t. Mika Quote Link to comment
mikko k Posted February 7, 2009 Author Share Posted February 7, 2009 Juu noi onkin ihan hyviä ajatuksia. Tosin pajassa tavaroita pöyhiessä, "löysin" kaasuläppärungot... Ja jos kuitenkin laitan hestecin, niin saa katsari kirjoittaa papereihin ihan vaikka kokoonpanon.. Eiköhän tämä tästä jalostu pikkuhiljaa.. ;-D Quote Link to comment
mikan Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Se on kiva kun pajasta löytyy kaikenlaista tarpeellista mitä ei edes muista. :-) On muuten ihan kiva, että sä Mikko saat täältä turbo-ohjeita, kun et entuudestaan tiedä niistä mitään. ;-D t. Mika Quote Link to comment
Marko Posted February 7, 2009 Share Posted February 7, 2009 Juu, piti oikee prival kysyy et onko ikä tuonut dementiaa :DDD Quote Link to comment
mikko k Posted February 7, 2009 Author Share Posted February 7, 2009 Noh noh poijjaat... :DD Paja on ihan hyvä paikka... Hesteckin löytyy vapaana.. ;-) Ja turbo, mutta kun on niin pirun suuri... Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Mä tein joskus vakiokaasarista "paineversion" vanhoja 80-luvun vinkkejä tsiikaamalla. Kannen pahvi kumitiivisteeksi, o-renkaat läpän akseliin ja olisiko ollut jotain kikkailua suuttimen kanssa. Jäi vaan sekin projekti sitten kun en jaksanut väsätä pakosarjaa. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Kuis pitkälle uskaltais ahtaa vakiomottia, jos vaihtaa nokan turbokäyttöön sopivaks, kairailis kannet vakiovenoilla (jäykemmillä jousilla) sekä vaihtaa männät takomallisiin ja lykkää vaikka 36mm tuplat. Jos ihan vaan vähän haluais voimaa :D Oiskohan tommonen 2,5 litrasen TDI koneen turssi ihan turha kapistus, jos sen laittas pyörimään putkeen... Joskus ois kiva koittaa, kun ei vielä o saanu startattua moista rojektia. Quote Link to comment
mikan Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Kuis pitkälle uskaltais ahtaa vakiomottia, jos vaihtaa nokan turbokäyttöön sopivaks, kairailis kannet vakiovenoilla (jäykemmillä jousilla) sekä vaihtaa männät takomallisiin ja lykkää vaikka 36mm tuplat. Jos ihan vaan vähän haluais voimaa :D Aikoinaan ainakin Pollarin Krisu ajeli sellaisella vakiopannusella kuplalla, jossa oli luistikaasari, cooleri ja reilusti yli barin paineet. Jostain vanhan pölhölän syövereistä vois löytyä vielä juttua. Nokkaa ei mun mielestä tarvi noilla resepteillä vaihtaa. 36 tuplia ei taida olla turbomallisina? t. Mika Quote Link to comment
Barney Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Kuis pitkälle uskaltais ahtaa vakiomottia, jos vaihtaa nokan turbokäyttöön sopivaks, kairailis kannet vakiovenoilla (jäykemmillä jousilla) sekä vaihtaa männät takomallisiin ja lykkää vaikka 36mm tuplat. Jos ihan vaan vähän haluais voimaa :D Aikoinaan ainakin Pollarin Krisu ajeli sellaisella vakiopannusella kuplalla, jossa oli luistikaasari, cooleri ja reilusti yli barin paineet. Jostain vanhan pölhölän syövereistä vois löytyä vielä juttua. Nokkaa ei mun mielestä tarvi noilla resepteillä vaihtaa. 36 tuplia ei taida olla turbomallisina? t. Mika Muistaakseni ei ollut kovin pitkäikäisiä moottorit Krisellä :). -b- Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 ei noi kaasarit kyl ookaan ahtomallisia. Pittääkin tutustua että saako niitä ees moisen kestäväks. Sattuis vaan olemaan useampikin joutava hyllyssä. Taitaa tossa olla yhdet lortotkin, joihin sais turssisarjan tiivarit Quote Link to comment
mikan Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 Muistaakseni ei ollut kovin pitkäikäisiä moottorit Krisellä :). -b- Heh, +1,5 bar tais olla syynä. :-) Mutta todella köykäsellä budjetilla pääsi aika kovaa. t. Mika Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted February 9, 2009 Share Posted February 9, 2009 jos ostais vaan whisssssle generaattorin ja ison kaiuttimen konehuoneeseen :D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.