Jump to content

Rundarin sähköjen muuttamisesta


Guest Toheltaja

Recommended Posts

Guest Toheltaja

No, ei meikäläistä tuo sähkötekniikka koskaan niin paljoa ole viehättänyt (lue rivien välistä että olen tyhmä enkä vain ymmärrä!) että voisin käsittää seuraavan muutoksen mahdollisuutta/mahdottomuutta.

 

Mulla on tossa 12 volttinen 0-3000rpm rundari, joka tarttis saada pelaamaan niin että voin sen lykätä suoraan koslaan jossa alue onkin 0-6000rpm. Voiko ton jollain vastuskikkailulla tehdä sellaiseks ettei se het kärvähdä. Eli Käyttäisin ton koneiston, ja vaihtaisin vaan taustan sellaseks että tuplataan rundimäärä. Helpottas elämää huomattavasti, kun ei tarttis pilkkoa koko paskaa ja vaihtaa sisuskalujakaan.

 

mahdollista? ei mahdollista? miksi ei? ja jos mahdollista niin miten?

 

ps. ja tämä sen takia että mittarikoko on hieman hankala, eikä muita vaihtoehtoja juuri ole tullut vastaan, ja muutenkin olisi samaa sarjaa sitten kö kaikki muutkin 5 kojelaudan mittaria.

Link to comment

Tarviit väliin vain yksinkertaisen pulssimuuntimen joka tiputtaa joka toisen pulssin pois. Mulla on sähköistä trippi mittaria varten tuossa sellainen tikkuaskin kokoinen mötikkä joka laskee joka kolmannen pulssin, eli tiputtaa kaksi kolmesta pois.

Link to comment
Guest Toheltaja

Kukas mulle tekee, tai mistä saa bullshit muuntimen? Tää on vanhahko kuorma-auton VDO rundari, jossa ei o vaihtoehtoja vaihdella pyttymääriä, ja koska on kiisselistä ni ei piisaa varvit kuplan koneeseen... Tai sitte o rajotettava kone tohon kolmen tonniin :D

Link to comment
Mahtaako dieselin mittari toimia bensakoneessa? Luulisi että se lukee kierroksia eritavalla ku bensakoneen mittari joka ottaa sytytyspulssien määrästä.

 

Miten muuten dieselin mittari toimii?

 

Ainakin vaihtovirtalaturillisissa ja sähköisissä kiekkamittareissa kiekkojen määrä otetaan vaihtovirtalaturin W (muistaakseni)-liitännästä.

Link to comment
Guest Toheltaja

ÄÄÄÄÄÄÄÄ tehkää jotain että se saadaan toimimaan :D

 

Vaihtoehto on tietty purkaa paskaks, ja laittaa sinne toisen rundarin sisuskalut suoraan, mutta ei oikeen houkuta toisaalta vielä.

Link to comment

Dieselin mittarista en tiedä, mutta tavallisissa varvikelloissa on yleensä vastus-kondensaattori-pari. Vastuksen arvoa muuttamalla voi säätää. Itse modasin joskus yhden mittarin niin että se näytti oikean warressa (2T-motti jossa joka pytyllä oma puola). Kalibroimiseen käytin pulssigeneraattoria.

 

t. Mika

Link to comment
ÄÄÄÄÄÄÄÄ tehkää jotain että se saadaan toimimaan :D

 

Tän mun pulssimuuntimen on tehnyt eräs herra Tervakoskelta, joka pelaa työkseen elektroniikan kanssa, se vois varmaan halvalla tehdä sellasen sullekin. Mää soitan sulle huomenna, tai jos tapani mukaan unohdan nii soita sää mulle?

Link to comment
Guest Toheltaja

mä koitan rymytä tonne autoon ja kiskoo rundarin irti ni pääsen vähän paremmin jyvälle et miten siellä on kytkentöjä yms.

edit: Paskat mie sinne pääse ku ei jalka taivu ja kuskinpuoli on talon seinää vasten...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...