Jump to content

kaasari ongelmia


Guest lisitsin

Recommended Posts

Guest lisitsin

mulla on 1300 kupla ja siihen on joku laittanu sähkösen bensapumpun. ongelma on tämä. kaasari ei pysäytä sitä bensan tuloa missään vaiheessa. se työntää sitä bensaa suoraan koneeseen ja nyt kone tulvii. mikä vois olla vikana ja löytyisikö iisalmen läheltä toimivaa kaasaria keneltäkään.

Link to comment
Jep, moni ei tiedäkään että kuinka pitkälle vakiopumppu riittääkään :)

 

Kerro kuinka pitkälle se riittää esim vakiobensalinjoilla. Erittele samalla vaikka miten pitkälle se jaksaa tarjota pidempikestoisessa täyskaasuajossa soppaa ilman laihana käymisen pelkoa.

 

Meitä muita myös kiinnostaa vakiopumpun ( vakiopumppujen eli onko joku malli toista prempi jne... ) tuoton absoluuttinen riittävyys avarammilla bensalinjoilla jolloin heikoimmaksi lenkiksi tulee itse vakiopumppu vai tuleeko sittenkään?!

Link to comment

Vai erittele :D Vakiolinjoista en oo puhunut, eikä ne ees välttämättä riitä 150hv koneen kanssa, mutta yleismallinen vakiopumppu riittää 170hv koneeseenkin jopa, se on testattu monessa koneessa maailmalla. Suosittelisin 8mm bensalinjaa pohjaan sekä suuremman lähdön p-a tankille.

 

Jos kaasarit on säädetty (suuttimet, kohopinta, oikea neulaventtiili jne) niin riittää vakiopumppu 170hv koneeseen vaikka ajetaan urku auki.

Link to comment

Suosittelen sähköpumpun kanssa AINA paineen tasaajaa/alentaa/säätäjää, miksi sitä sitten haluaakaan kutsua. Suurin osa sähköpumpuista tyrkkää enempi painetta kuin vakiopumppu ja kaasarin neulaventtiili alkaa vuotamaan.

Link to comment

Jos en väärin muista niin pumppu pumppaa kun vipu liikkuu alaspäin, siis jousivoimalla, jos palikat on kunnossa niin bakeliitin madalluksen ei pitäs tuoda lisää painetta, ainakaan kovin merkittävästi. Samoin paineen ei pitäisi paljon kierrosten kasvaessa lisääntyä, koska bensanpaine muodostuu siitä jousivoimasta.

Link to comment

Jaa, no tuota :) Ainakin tekussa opetettiin fysiikan tunnilla että paine kasvaa kun nestettä pumpataan enemmän saman "ahdistavan" kanavan läpi.

 

Heh, ei tullut nukuttua aina sentään tunnilla...mene ja tiedä, saatan olla osittain vähän väärässäkin :D

Link to comment

Juu, mutta tässä se idea piileekin, eli jos bensaa ei mene kaasareihin, niin tuo vipu jää ylös eikä jousivoima riitä painamaan sitä alas , joten tuo käyttötappi ei myöskään liikuta sitä lainkaan, eli alkuperäinen mekaaninen pumppu pumppaa vain silloin kun kaasariin pääsee bensiiniä.

Link to comment
Oli muuten aika uudessa hotvw:ssä artikkeli vakiopumpuista ja paineista. Voisin scannata sen.

 

Juu, laita tähän jatkoks, kiinnostaa muakin. Itellä on hiuka reilu 100 hp tuplakaasari koneessa vakiopumppu ja hyvin on pelannut.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest lisitsin

eli nyt ois uus ongelma. tuli hommattua toinen kupla missä on 1600 kone. sitä on kai viritetty ja entinen omistaja sano että vakio kaasarilla käy laihalla. pitääkö ostaa isompi kaasari vai riittääkö että nostaa bensan pintaa kaasarin sisällä

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...