Guest timokupla Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Soittelin pohjolalle, eivät osanneet sanoa, mitä maksavat korvauksia jos volkkarini palaa tai varastetaan. Kuulema vahinkotarkastajan käsissä. Jätin vakuutuksen ostamatta. Mites muilla yhtiöillä? Mites tuo arvo määritellään, volkkareita kun on laidasta laitaan? /timo Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Lukaseppa tuo läpi: http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/7525-vakuutuksista-vielä/ Quote Link to comment
Guest timokupla Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Luin kyllä, tuossa aamusella. Arveluttaa tuo korvauksen määrä, ei niinkään vakuutuksen hinta. Eikä ole kyse mistään näyttelypelistä, vaan ihan peruskuplasta. Tuotetta (vakuutus) maksaessa olisi mukava tietää, mitä sillä saa (=korvaus). Quote Link to comment
metake Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Tapiola on ollut ainakin ennen melko ymmärtäväinen harrasteajoneuvoja kohtaan. http://www.tapiola.fi/NR/rdonlyres/C638 ... eloste.pdf Quote Link to comment
ARTO Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Eiköhän ratkaisevinta ole auton (kuplan) vahinkohetken kunto. Kannattaa dokumentoida missä kunnossa peli on. Kuitit, vlokuvat mitä autoon uhrattu ja miltä vaikka viikkoa ennen mahdollista vahinko näyttänyt. Näistä se korvaus on kiinni. Tietenkin isommalti panostetun harrasteauton kohdalla kannattaa sopia vakuutusarvo, se ei kuitenkaan onnistu puhelinsoitolla vaan omistajalta dokumentteja vakuutettavasta ja vakuutusyhtiön edustaja arvioi kulkineen livenä ja esittää oman arvionsa. Quote Link to comment
Guest timokupla Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Juuri tätä etsin, kiitoksia, metake. Liekö muita yhtiöitä? Quote Link to comment
karvanoppa Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Onhan noita nyt Tapiola, Lähivakuutus, Fennia, IF, Pohjola, Pohjantähti, Turva... Normaalisti se korvaussumma määräytyy merkin ja mallin mukaan eli vakuutusyhtiöillä on taulukko josta se summa suurinpiirtein katotaan ja jos omistajalla on esittää kuitteja tai projketikuvia niin niillä VOI saada summaa nostettua. Jos halutaan normaalia suurempi korvaussumma niin senkin saa jos on dokumenttia esittää eli museokilpinen tms rakennettu vehje. esim muutamalla kaverilla vanhoja harrasteautoja, toisella -73 Ford escort sport joka museokilvissä, korvaussumma 8000e. Toisella -72 Toyota Celica TC joka turbotettu, korvaussumma 5000e. Nämä on siis sovittuja summia jotka on dokumenteilla saatu. Yhtiöt kannattaa kilpailuttaa, mulla tippui -97 golffin osakasko puolella kun vaihdoin Pohjolasta Tapiolaan. Quote Link to comment
Guest Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Tämänkin kohdalla suosittelen IFiä. Oma projekti on vakuutettu tavan kotivakuutuksen yhteyteen xxxxx summasta, "Arvoauto osina" ihan puhelinsoitolla. Arvon määräsin itse ja dokumentit tarvitsevat vasta siinä vaiheessa jos vahinko sattuu. Mikäli auto joskus rekisteröidään tieliikenteeseekin niin sen voi edelleen vakuuttaa xxxxx summasta tai täydestä markkina-arvosta pienellä lisämaksulla. Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Luin kyllä, tuossa aamusella. Arveluttaa tuo korvauksen määrä, ei niinkään vakuutuksen hinta. Eikä ole kyse mistään näyttelypelistä, vaan ihan peruskuplasta. Tuotetta (vakuutus) maksaessa olisi mukava tietää, mitä sillä saa (=korvaus). Jaa, sitä ei ollutkaan tuossa ketjussa sitten. Tästä oli kuitenkin jossakin muuallakin vasta puhetta. Tapiolalla tosiaan ainakin saa sovittua haluamansa summan. Vaikka virallisesti heidän asiantuntijansa arvioivat kuvien ja omistajan kertoman perusteella. Omistaja kuitenkin ehdottaa jonkun arvon. Tämä arvo sitten vaikuttaa tietenkin siihen vakuutuksen hintaan. Quote Link to comment
Guest migu Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 ^sama tuntuu toimivan myös Pohjolalla ainakin minulle, noin on tehty jo Corradon kohdalla ja kuplaankin sitten kun saan ajantasaisia kuvia napattua ja dokumenttia työstettyä. mulla tippui -97 golffin osakasko puolella kun vaihdoin Pohjolasta Tapiolaan Vertasitko vakuutusten sisällön (=pikkuprintin) myös? Puskaradiosta on kuulunut aika paljon huonoa Tapiolan korvaushalukkuudesta verrattuna muihin yhtiöihin. Quote Link to comment
Ketsa Posted April 6, 2009 Share Posted April 6, 2009 Tämänkin kohdalla suosittelen IFiä. Oma projekti on vakuutettu tavan kotivakuutuksen yhteyteen xxxxx summasta, "Arvoauto osina" ihan puhelinsoitolla. Arvon määräsin itse ja dokumentit tarvitsevat vasta siinä vaiheessa jos vahinko sattuu. Mikäli auto joskus rekisteröidään tieliikenteeseekin niin sen voi edelleen vakuuttaa xxxxx summasta tai täydestä markkina-arvosta pienellä lisämaksulla. Kerran elämässäni joutunut turvautumaan lakimiehen apuun ja se johtui IF vakuutusyhtiöstä. En suosittele olemaan missään tekemisissä kyseisen yhtiön kanssa. Quote Link to comment
karvanoppa Posted April 8, 2009 Share Posted April 8, 2009 ^sama tuntuu toimivan myös Pohjolalla ainakin minulle, noin on tehty jo Corradon kohdalla ja kuplaankin sitten kun saan ajantasaisia kuvia napattua ja dokumenttia työstettyä. mulla tippui -97 golffin osakasko puolella kun vaihdoin Pohjolasta Tapiolaan Vertasitko vakuutusten sisällön (=pikkuprintin) myös? Puskaradiosta on kuulunut aika paljon huonoa Tapiolan korvaushalukkuudesta verrattuna muihin yhtiöihin. Kyllä noita tarkkaan verrattiin ja muijan ventossa osakaskon hinta oli sama kummassakin yhtiössä mutta golffissa tosiaan tippui puolella. Olen ollut Pohjolan asiakas aina mutta nyt oli aika vaihtaa ja Tapiola tosiaan teki ihan hyvän pakettitarjouksen (koti,tapaturma,koira,autot ym). paketin kokonaishinta oli 200e alle Pohjolan jossa siis oltu 14 vuotta. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.