Guest marko1 Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Moro Ostin tälle suvelle ekan kuppelini ja katsatus äijä valitti että kuskin puolen etupää on liian jäykkä. Iskarit on ok ja rasvaakin lyöty joka koloon mutta ei se saateri ole auttanut. Rengas ei laske kun polkaisemalla kun etupään nostaa ilmaan. Mitään vinkkejä? Quote Link to comment
vwagen Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Anna nyt ensin vaikka vähän vinkiä Kuplasi vuosimallista ja onko vakio tuunattu. Quote Link to comment
Guest marko1 Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 vuosimalli on 64 ja on tuunattu! Mä ostin sen sellaisenaan ja sillä ei ole ajettu tietääkseni sitten viime kesän alun. Ajatelinkin että ajossa se alkaa joustamaan mutta ei.. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Jos autossa on edessä säädettävä akseli, niin onko keula laskettu niin alas ettei sen vuoksi jousta ? Jos näin, nosta hieman keulaa säätöpaloista. Onko sama vika renkaissa molemmilla puolilla kun keulan nostaa ylös ? Quote Link to comment
-AP- Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Jos rengas ei laske kuin polkaisemalla, niin jompikumpi tukivarren hela/laakeri on jumissa. Ei kun rasvaa ja nitkuttelua, saattaa lähteä liikkeelle purkamatta. Tuleeko vaseliinia rasvattaessa ulos akseliputken ja tukivarren välistä? Quote Link to comment
Kujis Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 -Sidepultit jumissa, avaa ruuvit nitkuta (oliko 17 avaimella) sidepultteja. Onhan ne rasvattu myös? Eikä vaan tukivarren nipat. Quote Link to comment
metake Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Tai sitten siellä on Puman akseli pitkillä uretaaniholkeilla ja jäkittää siihen holkkiin. -> tukivarret pois ja pientä hiomista että saa reiät holkeista väljemmiksi. Quote Link to comment
Guest marko1 Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Säädettävä se on mutta ei se niin matalalla kaiketi ole. Ja toinen puoli pelaa hienosti. Ja rasvat tulee sieltä välistä. Mut ei sinne oo rasvaa heitetty kun tukivarren nippoihin. Onko se isokin työ jos joutuu purkuhommiin? Quote Link to comment
-AP- Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Mut ei sinne oo rasvaa heitetty kun tukivarren nippoihin. Siis heti pyörän takana oleviin olkatapin nippoihin vai akseliputkeen? Quote Link to comment
Guest marko1 Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 no siinähän on kaks paikkaa allekkain missä on ne nipat niin niihin molempiin, onko se toinen sit akseliputki.. Quote Link to comment
metake Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Siellä kiinteässä runko-osassa, joka on pultattu koriin, varapyöräkotelon takana, on molemmissa putkissa, ylemmässä ja alemmassa kummassakin päässä nippa, yhteensä siis 4 nippaa akseliputkissa. Edit: Lisätty kuva voitelukohteista. Quote Link to comment
Guest marko1 Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 joo mä oon näiden kans aika kädetön mut, kyl se sit on se akseliputki.. Quote Link to comment
Fileas Posted May 6, 2009 Share Posted May 6, 2009 Tai sitten siellä on Puman akseli pitkillä uretaaniholkeilla ja jäkittää siihen holkkiin. -> tukivarret pois ja pientä hiomista että saa reiät holkeista väljemmiksi.tai holkit ei oo tarpeeks syvällä, napautus hylsyllä autto mulla. holkit oli oikean kokoiset... Quote Link to comment
Guest marko1 Posted May 8, 2009 Share Posted May 8, 2009 No niin, nyt tää menee mielenkiintoiseks. Ajelin vähän mukulakivillä niin johan rupes löystyyn. Eli nousi ja laski moitteetta. No minähän käytin kuppelin leimalla ja hylsy. WTF? Se äijä laittoi raudan kuskin puolen renkaan ja sen alustan väliin ja yritti kihnuttaa ylös alas, no eihän se liikkunut. Toinen puoli liikkui eikä sanonut mitään, totes että repsikan puoli on kyllä kunnossa. Sitten siihen tuli näitä kollegoja ja niistä sellainen vanha ukko sanoi että vika ei ole kuskin puolella vaan repsikan koska rengas liikkuu kun sitä vääntää ylös alas. Ei kuulemma pitäis liikkua. No ei kai auta muu kun viedä pajalle ja purkaa etupää..prkl! Quote Link to comment
Guest marko1 Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Kertokaas nyt viisaamaat kuinka tähän probleemaan pitäis suhtautua. Eli kuuluuko sen eturenkaan liikkua kun sitä vääntää ylös alas renkaan ollessa ilmassa? Kun tosiaan repsikanpuoli liikkuu ja kuskinpuoli ei. Katsastusmiehistä toinen sanoi että kuuluu ja toinen että ei. Mihin tässä nyt sit pitäis uskoa? Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 kyllä niiden tulee liikkua noileesti ylös ja tulla omalla painolla alas. jos ei näin tee on tukivarsissa joku paikka liian ahdas tai ruosteessa tai sit pallonivelet on jumissa. mä testasin aikoinaan seuraavalla tavalla kun oli sama ongelma: otat olka-akselit irti, sitten kokeilet että liikkuuko kaikki tukivarret helposti. jos joku nakertaa kiinni olet löytänyt etsimäsi. muista merkitä alapallon epäkeskon paikka ettei kulmat muutu. mulla oli puman säädettävässä aikoinaan 3 tukivartta liian naheita. ne kun laitto kuntoon niin johan oli mukava ajella. kuulostaa kyllä tosi erikoiselta että niiden pitäis olla muka jäykät. eihän sielä jouset pääse toimiin niin kuin pitäis iskareista puhumattakaan. Quote Link to comment
mikan Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Tuoppi, tää potilas on 64, joten siinä ei ole palloniveliä. t. Mika Quote Link to comment
Kujis Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 ....... Saako selkeän vastauksen, että onko laitettu Metaken kuvan kohtaan 3 rasvaa JOKA nippaan. Etuakselissa on 8 rasvattavaa rasvanippaa, tukivarret(4kpl) ja sidepultit/olka-akseli(4kpl). Kiitos. ....... Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 no niin just...hyvä korjus:) no jos ei palloja niin tapit irti...kai se muuten on samanlainen?? tai ainakin tapanen? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.