Jump to content

jäykkä etupää


Guest marko1

Recommended Posts

Guest marko1

Moro

 

Ostin tälle suvelle ekan kuppelini ja katsatus äijä valitti että kuskin puolen etupää on liian jäykkä. Iskarit on ok ja rasvaakin lyöty joka koloon mutta ei se saateri ole auttanut. Rengas ei laske kun polkaisemalla kun etupään nostaa ilmaan. Mitään vinkkejä?

Link to comment
Guest marko1

vuosimalli on 64 ja on tuunattu! Mä ostin sen sellaisenaan ja sillä ei ole ajettu tietääkseni sitten viime kesän alun. Ajatelinkin että ajossa se alkaa joustamaan mutta ei..

Link to comment

Jos rengas ei laske kuin polkaisemalla, niin jompikumpi tukivarren hela/laakeri on jumissa. Ei kun rasvaa ja nitkuttelua, saattaa lähteä liikkeelle purkamatta.

 

Tuleeko vaseliinia rasvattaessa ulos akseliputken ja tukivarren välistä?

Link to comment
Guest marko1

Säädettävä se on mutta ei se niin matalalla kaiketi ole. Ja toinen puoli pelaa hienosti. Ja rasvat tulee sieltä välistä. Mut ei sinne oo rasvaa heitetty kun tukivarren nippoihin. Onko se isokin työ jos joutuu purkuhommiin?

Link to comment

Siellä kiinteässä runko-osassa, joka on pultattu koriin, varapyöräkotelon takana, on molemmissa putkissa, ylemmässä ja alemmassa kummassakin päässä nippa, yhteensä siis 4 nippaa akseliputkissa.

 

Edit: Lisätty kuva voitelukohteista.

post-948-13888360999035_thumb.jpg

Link to comment
Tai sitten siellä on Puman akseli pitkillä uretaaniholkeilla ja jäkittää siihen holkkiin. -> tukivarret pois ja pientä hiomista että saa reiät holkeista väljemmiksi.
tai holkit ei oo tarpeeks syvällä, napautus hylsyllä autto mulla. holkit oli oikean kokoiset...
Link to comment
Guest marko1

No niin, nyt tää menee mielenkiintoiseks. Ajelin vähän mukulakivillä niin johan rupes löystyyn. Eli nousi ja laski moitteetta. No minähän käytin kuppelin leimalla ja hylsy. WTF? Se äijä laittoi raudan kuskin puolen renkaan ja sen alustan väliin ja yritti kihnuttaa ylös alas, no eihän se liikkunut. Toinen puoli liikkui eikä sanonut mitään, totes että repsikan puoli on kyllä kunnossa. Sitten siihen tuli näitä kollegoja ja niistä sellainen vanha ukko sanoi että vika ei ole kuskin puolella vaan repsikan koska rengas liikkuu kun sitä vääntää ylös alas. Ei kuulemma pitäis liikkua. No ei kai auta muu kun viedä pajalle ja purkaa etupää..prkl!

Link to comment
Guest marko1

Kertokaas nyt viisaamaat kuinka tähän probleemaan pitäis suhtautua. Eli kuuluuko sen eturenkaan liikkua kun sitä vääntää ylös alas renkaan ollessa ilmassa? Kun tosiaan repsikanpuoli liikkuu ja kuskinpuoli ei. Katsastusmiehistä toinen sanoi että kuuluu ja toinen että ei. Mihin tässä nyt sit pitäis uskoa?

Link to comment
Guest Tuoppi

kyllä niiden tulee liikkua noileesti ylös ja tulla omalla painolla alas. jos ei näin tee on tukivarsissa joku paikka liian ahdas tai ruosteessa tai sit pallonivelet on jumissa.

 

mä testasin aikoinaan seuraavalla tavalla kun oli sama ongelma:

 

otat olka-akselit irti, sitten kokeilet että liikkuuko kaikki tukivarret helposti. jos joku nakertaa kiinni olet löytänyt etsimäsi. muista merkitä alapallon epäkeskon paikka ettei kulmat muutu.

 

mulla oli puman säädettävässä aikoinaan 3 tukivartta liian naheita. ne kun laitto kuntoon niin johan oli mukava ajella. kuulostaa kyllä tosi erikoiselta että niiden pitäis olla muka jäykät. eihän sielä jouset pääse toimiin niin kuin pitäis iskareista puhumattakaan.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...