Guest Uusitalo Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Kertokaapa viisammat mikä tuli kun kone kävi nätisti vähän aikaa, sitten kuului jokin inahdus ja kone sammui kuin seinään. Pyörii startilla juuri ja juuri kun kokeili... Kaikki osat koneessa uusia ja ensimmäinen käynnistys kyseessä.. Quote Link to comment
JaniM Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 No eiköhän se mene purkuun, jos ei jaksa enään pyörittää. Ettei riko mitään enempää. Tietty käsin kokeilee pyöritellä ilman tulppia, niin huomaa onko se jumissa. Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 Juu, niin se täytyy tehdä.. aattelin että jos jollain ois ollu tietämystä, että mistä tuo ääni ois voinu kuulua. Quote Link to comment
mite^ Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 liian vähän päittäistä jos on juur kasattu motori, laakeripesät ei mitoissaan? Vetää jumihin vp puolesesta laakerista. edit mikä kampi? Quote Link to comment
mite^ Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 konetta purkuun vain, ei siinä muu auta. Quote Link to comment
hanski. Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 tarkistettu, että öljypumpun käyttöakseli yltää nokka-akseliin ja pyörii mukana? Quote Link to comment
mite^ Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 ja kai pyöri helposti käsin pyörittämällä vauhtiksesta ennen ensi starttausta? ettei olis etunmainen laakeri pyörähtäny ja mennyt nastan reikä pieleen tms. Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 kyllä.. molemmat tarkistettu.. Quote Link to comment
Guest Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 jos ei pyori niin startti irti seuraavaksi, se on saattanut hirttaa kiinni ja pyoria koneen mukana ylikierroksilla, ja lopulta narahtanut. oljypumppu voi olla jumissa myos. Mutta vissiin sen olet jo irroittanut tai avannut kannen? Quote Link to comment
Guest Uusitalo Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 jos ei pyori niin startti irti seuraavaksi, se on saattanut hirttaa kiinni ja pyoria koneen mukana ylikierroksilla, ja lopulta narahtanut. oljypumppu voi olla jumissa myos. Mutta vissiin sen olet jo irroittanut tai avannut kannen? En sen kummemin enää alkanut tutkimaan.. pitää huomenissa tutkia tarkemmin. Quote Link to comment
Guest Posted May 16, 2009 Share Posted May 16, 2009 kyllä.. molemmat tarkistettu.. EDIT: netti tokkii pahasti taalla paassa... anyway, pyorita sita konetta kasipelilla ja kerro mita tapahtuu. Quote Link to comment
Guest koivi Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Ettei olis päätimmäinen runkolaakeri leikannu?! Nykyset runkolaakerit tarvii pikkusen isomman päittäis välyksen,jottei narmase jumiin 0.15 välyksellä syrjää myöten menny monella jumiin nykysin saa laittaa tupla välyksen jottei tuu ongelmia.Oisko laakeri materiaali nykysin jotenki heikompaa...?! Quote Link to comment
mite^ Posted May 21, 2009 Share Posted May 21, 2009 Ei pidä kyllä paikkaansa. Sitten on kammessa vika. Quote Link to comment
mite^ Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 riippuu toki mitä laakereita käytät. Mahlen laakerilla ei ikinä tuollaista ongelmaa ole ollut. Edes kuullut keltään. Quote Link to comment
Marko Posted May 22, 2009 Share Posted May 22, 2009 Vois kyllä mainita et noissa narahtaneissa koneissa vika on lähes aina muualla kuin laakerissa, laakerin merkillä ei ole merkitystä kunhan mitoitus on oikea. Kuinka moni mittaa laakerit lohkossa kun se on kiristetty momenttiin ilman akseleita, veikkaan että aika harva. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.