Guest jukka nurmo Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 olen tekemässä 12v 6v koneen. mutta huomasin kun olin vaihtanut 6v laturin niin hihna pyörä ei käykkään, vaan laturin pyörä jää silmä arviolla noin 2cm vajaaksi alapyörästä. kysymyksessä kone jota olen muuttamassa, on 1300 2reikäkansilla oleva. pystyykö ongelman jotenkin ratkaisemaan? vai onko tuhoon tuomittu vaihdos. Quote Link to comment
mite^ Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/7548-laturin-linjaus/ Quote Link to comment
Guest jukka nurmo Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 en kyllä tuosta löytänyt ratkaisua. ehkä en vaan ymmärtänyt:) pähkäilty ollaan mut mitään ratkaisua ei keksitty. eli mitä minun pitäisi tehdä? Quote Link to comment
metake Posted June 4, 2009 Share Posted June 4, 2009 Siis ilmeisesti sulla on nyt laturin hihnapyörä liian ulkona? 6 volttisethan on ilman doghousea ja sun koneessa taas ilmeisesti sellainen on? Doghouse koppa on leveempi (ei kylläkään kahta senttiä), joten tuoko se laturia ulommas? Ja onko 6V ja 12V laturit eripituiset, ja oliko niissä vielä erilainen kiinnityspeltikin puhallinkoppaan? Ei sattuis taas kuvaa olemaan ni olis helpompi miettiä? Quote Link to comment
Guest jukka nurmo Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 no joo ei sentään 2cm. saako näistä kuvista jotakin tolkkua. Quote Link to comment
Guest jukka nurmo Posted June 5, 2009 Share Posted June 5, 2009 niin? jokin adapteri vai mitä tarkoiti? Quote Link to comment
Sakke Posted June 6, 2009 Share Posted June 6, 2009 Vaihat oikeen pyärän laturiin ja homma toimii. Quote Link to comment
UltraVW Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 Vaihat oikeen pyärän laturiin ja homma toimii. Juuri näin ,mulla on 6 voltin laturi kanssa koirankopissa kiinni. Aluksi mullakin oli sama ongelma ,mutta kun vaihdoin oikean hihnapyörän johan rupes pelittää. Mä vaihdoin 6 voltin hihnapyörän, kait??? En oo varma mikä hihnapyörä mulla on kiinni. Kokeilin kahta erilaista ja toinen toimi. Quote Link to comment
Sakke Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 Jukalla näyttää olevan 30hp pyörä paikallaan. Sopiva löytyy kaikista 6V koneista jotka on irrotettavalla laturinjalalla. Quote Link to comment
Guest jukka nurmo Posted June 7, 2009 Share Posted June 7, 2009 kiitos vastauksista. täytyy alkaa pähkäilemään. hyvä jos ei tarvitse koko projektia muuttaa:) Quote Link to comment
Recommended Posts