Guest turhuudenjumala Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 oli jo melko lähellä että en tilannu käärmeenpesää hotcarssilta mutta ajttelimpa kysyä kuitenkin ensin. elikkä onko siitä talviajossa haittaa? entäpä tehon kannalta kannattaako sijoitta 115 eskua elikkä antaako se hyvin potkua lissää? Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Riippuu mikä kaasari sulla ja myös putkesta on. Jos on imusarja missä on esilämmitys ja haluaa pitää sen pitää myös pakosarjassa olla liitäntämahdollisuus sitä varten. Kaikissa käärmeenpesissä ei ole esilämmitysmahdollisuutta. Käärmeenpesä antaa kyllä kivasti lisäpotkua, mutta jos kaikki muu on vakiotavaraa niin ei siitä mikään raketti tule pelkällä putkella. Universal nimellä myytävää sarjaa en suosittele koska siinä on eripituiset putket. Mikäli kone on muuten melko vakio olisi VW-Sport putki mielestäni hyvä vaihtoehto. Saa ääneni koska siinä on esilämmitys, se on edullisempi (85€) ja siinä on loppuputket oikeassa paikassa. Mielestäni kaikki mikä roikkuu auton alla ja törröttää puskurin alla ei näytä hyvältä, mutta se nyt on mun mielipide. Quote Link to comment
Guest turhuudenjumala Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 juu. onhan mulla nyt toki tarkoitus muutakin siihen autoloiseen laittaa ja bussistä nyt tuskin kovin rakettia taida saada vaikka kuinka yrittää. weeberi oottaa kaapissa ja vapaavirtasuodattimen asensin justiinsa paikoileen. siinäkin tuntui olevan ihan hyvä hinta laatusuhde. makso 15 ekkeä ja ajossa huomas selvästi verrattuna öljysuodattimeen. koitan laitta kuvan tänne siitä minkä ajattelin tilata niin voit heittää kommenttia Quote Link to comment
Guest Posted January 19, 2005 Share Posted January 19, 2005 Tuo kuvan "monza" putkisto on ihan susi. Virtausominaisuudet aivan metsässä jo suunnittelun takia. vakiossa toimii jotenkuten, mutta jos meinaa saada tehoa koneesta ulos ja myöhemmin vaikka virittää, niin vaihtoehdoksi jää väkisinkin vain käärmeenpesään perustuvat mallit. Bussissa ei maavara lopu kesken, eli sen puolesta saa roikkua. Ulkonäöllisesiti sitten voi olla jotain merkitystä. Itse suosin sellaisia joissa käärmeenpesän kollektorilta lähtee putki auton keulaa kohti, koneen vierestä. Ja palaa takaisin sitten joko samalta puolelta tai vastakkaiselta puolelta. Yksi äänenvaimennin. Noita saa valmiinakin. Vertaile hintoja.... Talviajoon ei vaikuta käärmeenpesä. Jos se on kovin isoilla putkilla (isompiin ja korkeaviritteisempiin koneisiin tarkoitettu) niin virtaustasapaino häiriintyy käytettäessä 3 ja 1 pytyissä alkuperäisiä ahtaita lämmönvaihtimia. Tehoa ei tule mitenkään ihmeemmin lisää, perstuntumatehoa kenties, kun äänet kasvaa. SEOKSET menee laihalle kun pakovastus pienenee oleellisesti!!!! Eli kaasarin säätöjä ja kenties suuttimia pitää muuttaa vastaavasti. Konetta voi vaiheittain virittää jos haluaa niin edetä, nyt pelkkä käärmeenpesä, myöhemmin vaikka tuplaSolexit/Brosolit, sitten 1,25:1 keinuvivut.... ja jossain vaiheessa avaat koneen ja laakeroinnin + rengastuksen ohessa laitat sitten virinokan sinne joka voi hyödyntää noita keinuja. Ties vaikka samalla keikalla kasvattaisit sylinteritilavuutta. Mikään ei mene hukkaan ja voit toteuttaa vaiheittain, sitämukaa kun rahaa saa lisää. Isommat kaasarit ja pakosarja eivät yksinään tuo lisää tehoa. Ne ovat kuitenkin aikä lailla ensimmäisiä pulloinkauloja kun moottorista aletaan haluamaan enemmän tehoja ulos. Eli ne *mahdollistavat* muiden viritystoimenpiteiden tuoman tehopotentiaalin ulos oton. Yksinään vakiokoneeseen tehtynä lähes merkityksetön. Parhaiten kone *toimii* täysin tehdasvakiona. :) Jan Quote Link to comment
Lasse Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Talvikäytössä hotkarssin peltisarja kestää vuoden - hyvällä tuurilla. Aika ohutta tavaraa. Quote Link to comment
Guest PeteT Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Talvikäytössä hotkarssin peltisarja kestää vuoden - hyvällä tuurilla. Aika ohutta tavaraa. Perustuuko tää empiiriseen kokemukseen? Orkkispönttö meni hatariin muistikuviini perustuen puhki parissa vuodessa, ympärivuotisessa käytössä. Nyt juuri ihmettelin peltisarjaani (Bugpack, luulisin) , joka on ollut käyttökuplan koneessa ainakin vuodesta 1990. Jouduin jo nyt hitsaamaan siihen paikan :) Vaimenninosuus on kertaalleen vaihdettu. Tosin talvikäyttö on ollut aika vähäistä, ja auto on seissytkin muutaman vuoden välillä, mutta olen mä sillä ainakin pari talveakin tuona aikana ajellut, ja nyt taas. Minkä merkkisiä Hotcarsin pakosarjat ovat? Quote Link to comment
Guest komppa Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Mulla oli melkein 7 vuotta kuplassa toi HC:n Hi Tuck ja oli kyl helskutin hyvä setti. Pikkuista pintaruostetta oli, muttei mitään sen vakavempaa. Ajoaika oli varhaisesta keväästä myöhäiseen syksyyn. Anto ihan kivasti vastinetta rahoille... Niin ja sopi järjettömän hyvin aika tontissa olevaan perään... = ) Quote Link to comment
Guest Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Mites tuo tuossa aiemmin framilla ollut "monza"-malli istuu vakio kolkin 1600-koneen kanssa? Tietääks kukaan mitä Keiteleen Kone tarjoaa - vastaavia? Quote Link to comment
Racing Posted January 20, 2005 Share Posted January 20, 2005 Tuollaisella Universal Pakosarjalla jota HC Myy ajettiin pallokeulalla 1.6 vakiokoneella yli 5 vuotta Kesät talvet kun porukoilla oli joskus sellainen. HC käärmeenpesät on Bugpackin valmistamia,nämäkin kyllä kestää enemmän kun vuoden,varmaan joku kolmisen vuotta,mutta eihän ne maksa kun alle satasen,niin kyllä siitä on vastinetta rahoille. Ruostuvat aika nopeasti pinnasta kun talvella ajaa varsinkin,ja kestoikä riiippuu myös mielestäni siitä roikkuuko siinä perässä painava vai kevyt vaimennin. Bugpackin pikkulaippainen toimii hyvin tuonne 1.8 litraiseen koneeseen asti kun on pikkuventtiilikannet. Isovenaisiin laittaisin 38mm. ja "isoihin" koneisiin vieläkin isomman. Mutta vakiokoneeseen tuo 35mm putkesta tehty ja siihen Turbo tai Hide out vaimennin maun mukaan sama pönttöhän tuo asettuu vain eri paikkaan on hiljainen. Ja jos jotain osaa itse tehdä niin ostaa tarvikevaimentimen litteän Simons 2" Hyvä ja läjän laippoja ja käyriä ja tekee itse. Monza putkisto ei mun mielestä ole mikään kovin järkevä eikä se ainakaan kuplassa ole mikään siististi asettuva. Johonkin lasikuituverraritms.ähtärivirityksiin ehkä. Yhdessä kuplassa on itsellä tuollainen ollut,mutta käyttökokemusta ei ole,nyt se on myyty. Quote Link to comment
Guest Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Muistakaa että myytäessä noissa putkissa on ns. "varastomaali" joka on ihan syvältä. Se pitäisi saada pois mahdollisimman tarkkaan ja sitten joku oikea kuumaa kestävä maali päälle. Jan Quote Link to comment
JaniM Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Mitäs kuumia maaleja ootte saanut pysymään kiinni? Mites noi pinnoitteet kestää? Quote Link to comment
Marko Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 VHT 1500fahrenheit ainakin pysyy tuote on enemmänkin pinnoite joka pitää paistaa kiinni. Laitoin itse niin että suihkuttelin purkista aineet putkeen ja sitten kuumailmapuhallin puhaltamaan putkeen sisälle käyrä kerrallaan ja lopuksi vielä erikseen kollektoriin ja hyvin on pysynyt. Voi myös tehdä uunissa mutta kotijoukkojen komentaja voi tykätä huonoa jos paistelee putkia keittiössä Quote Link to comment
Guest Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 LOL :) Mulla ei tule hellasäröä kotona, mutta uuni voipi olla liian pieni. Jan Quote Link to comment
JaniM Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 No eipä kyllä ole niin isoa uuniakaan että kärmes sinne mahtuis. Onkos minkä hintasta tököttiä? Quote Link to comment
Marko Posted January 21, 2005 Share Posted January 21, 2005 Oisko ollu 15egee purkki ja kahdella purkilla ton tekee helposti. Aineet hain täältä: www.pintavari.fi Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Aihetta liipaten: onko mainittavaa haittaa siitä, jos kollektorilta eteenpäin on huomattavasti isompi putki pöntölle/-ille? Joku velho on nimittäin tehnyt sellaisen vaimenninhäsmäkän, jossa kollektorilaipan reikä on about 1 1/2 tuumaa, mut siitä lähtevä putki ainakin 2 tuumainen. Perässä on kaks läpivirtausvaimentajaa, nekin samaa luokkaa 2" tai enemmän. Käyttäisin mielelläni nuo alkumutkat tuosta systeemistä siten, että siinä alussa olis tuo pyöreä läpivirtauspönttö, sit supiste ja sen perässä yks litteä turbo-kammiopönttö. Edellytyksenä vaan jonkun gurun lausunto siitä, ettei tuo alku jotenkin sekoita virtauksia. Lopussahan putken kai pitäisikin supistua, kun kaasujen lämmöt laskee ja tilavuus pienenee. Millaista villaa muuten olette käyttäneet noissa läpivirtauspöntöissä, kestääkö ihan tavallinen karhuvilla, jos ei oo pönttö ihan kollektorissa kiinni vai pitääkö olla tulivillaa? Quote Link to comment
Lasse Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Martelius myy äänenvaimenninvillaa. Lasivilla ei kestä. Toinen vaihtoehto, osalle jo mopoajoilta tuttu aine, eli teräsvilla ei pala heti kättelyssä. No noi hotkarssin sarjat niin ohuita, että mulla tosiaan kesti yhden kesän ja talven ja sitten alko vuotaa. Siitä lähtien olen tehnyt sarjat itte tuosta marteliuksen j-putkisarjasta. Työlästä, mutta saapahan mieleisensä. Quote Link to comment
-Puide- Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 mitä mooiselle marteliuksen J-putki sarjalla on hintaa? Mistä saa ostaa? -MP- Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 Aihetta liipaten: onko mainittavaa haittaa siitä, jos kollektorilta eteenpäin on huomattavasti isompi putki pöntölle/-ille? ...kollektorilaipan reikä on about 1 1/2 tuumaa, mut siitä lähtevä putki ainakin 2 tuumainen ...alussa olis tuo pyöreä läpivirtauspönttö, sit supiste ja sen perässä yks litteä turbo-kammiopönttö ...Lopussahan putken kai pitäisikin supistua, kun kaasujen lämmöt laskee ja tilavuus pienenee. Niin miten se olikaan, onko kenelläkään mitään aivastusta asiasta? Quote Link to comment
Fileas Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/5886-81.jpg noinko ? Quote Link to comment
Olli Ristimäki Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 http://www.hotcars.net/Prod/pict-o/big/5886-81.jpg noinko ? No näkyyhän se putki suurenevan selkeästi tuossakin. Ei kai siinä sitten mitään, kunnon hormia mutkalle vaan niin ei ahista. Quote Link to comment
Guest Forsbacka Posted February 24, 2005 Share Posted February 24, 2005 ....Edellytyksenä vaan jonkun gurun lausunto siitä, ettei tuo alku jotenkin sekoita virtauksia. Lopussahan putken kai pitäisikin supistua, kun kaasujen lämmöt laskee ja tilavuus pienenee. En todellakaan ole mikään guru, mutta eikös tuo ole enemmänkin niin, että lopussa voidaan käyttää ohuempaa putkea, ilman suurempaa haittaa, jos esim tilan ahtauden takia niin halutaan. Virtausnopeuden pitämisestä samana putken alussa ja lopussa ei kai ole mitään iloa. Quote Link to comment
Per Jernström Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 Kun pakokaasujen lämpö laskee pienenee myös tilavuus ja sen takia voidaan käyttää pienempää putkea loppupäässä, aivan oikein. Toi laipan kohdalla oleva supistus ei välttämättä ole huono asia. Jos kollektorin kohdalla on oikeanmuotoinen supistus saadaan sillä aikaan parempi imu. Yleensä käärmeenpesissä on turhan lyhyt kollektori ja tolla saadaan kikkailtua sille vähän lisää pituutta, tai siis niin että se toimii pidemmän tavalla. Nyt täytyy vaan muistaa että läpivirtaus ja aikaansaatu imu eivät ole sama asia. Hyvä kollektori omaa sekä suuren virtauskyvyn että aikaansaa kivat imut toisiin putkin kun yhdestä menee kaasut ulos. http://www.burnsstainless.com/MergeColl ... ctors.html Tosta linkistä voi katsoa mallia minkä muotoinen sen laajennuksen olisi hyvä olla. Jos vaan laittaa isomman putken kiinni laippaan niin että tulee porrastus putkeen tulee ei toivottuja virtauksia. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted February 25, 2005 Share Posted February 25, 2005 Tuo kuvassa oleva laipan jälkeinen putki ei oo kyl katioo nähnykään vaan siinä on pätkä suoraa ja sitten se laajenee käsittäkseni liian jyrkällä kartiolla isommaks. Hitto saadaankohan myö Perrestä uus asiantuntija, joka tietää kaikesta kaiken ja kiertokangetkaan ei oo enään symmetrisiä? Mistähän kaikesta se osaa piirtää kuvan? :p Quote Link to comment
Guest Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 "Hitto saadaankohan myö Perrestä uus asiantuntija, joka tietää kaikesta kaiken ja kiertokangetkaan ei oo enään symmetrisiä? Mistähän kaikesta se osaa piirtää kuvan? :p" Mä ymmärrän miksi raussi tuntee olonsa uhatuksi :p Quote Link to comment
Fileas Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 keiteleen "mondo" pöntössä on parempi kartio, kuin mikä on tuossa HC kuvassa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.