Guest Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 moro! Elikkäs tänään kun ajelin tölkillä ja pallokeula tuli vastaan niin tuli vaan mieleen että olisiko mahdollista REKISTERÖIDÄ pallokeula tölkin 1.6 diisseli tekniikalla? kuplaa tuskin saa rekisteröityä diisseliks? tämän hullun ajatuksen takana on vaan se kun tuolla bensa tölkillä tulee niin kalliiksi ajella työmatkat (140km päivä) ja kaipais jotain erikoista ;) Quote Link to comment
Guest veka Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Nettiautossa oli varmaankin puoli vuotta myynnissä pallo turbodieselillä,joten eiköhän tuo ole mahdollista... Quote Link to comment
Guest thing181 Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 On kyllä aika pahasti palstan hengen vastaista... Mut, pallon vertailumoottoori on kait 2,0 ja 70 heppaa??? Eli onnistuu. Ja kuplaankin kun sopivan mosan etsii. Rahaa varmaan menee kohtuullinen läjä varmaan työmatka kulkineeseen. Pitää se autoon kuulumaton tavara saada jäähdytettyä jotenkin... Oikeasti nättiä ja toimivaa ei ole usein tullut vastaan. Painotus JA sanalla. Vai mikä syy on siinä että nuo vesi väkkärät vaikuttavat hetken hurmalta? Ja itsekkin olen pallon kiisselöintiä miettinyt, enemmän kuin puolivakavasti. Quote Link to comment
Guest Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 no jos ajatellaan että saisin koneen laittettua kiinni ja jotenkin jäähtymään niin kannattaisiko samalla vaihtaa tuo tölkin 5 vaihteinen loota? vai riittääkö välitys pallon lootassa? eikö kuplassa voisi käyttää turbotonta diisseli konetta 50hp? Quote Link to comment
ARTO Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Jos haluat vanhaan ilmajäähdytteiseen volkkariin uudempaa vesijäähdytteistä tekniikkaa, tee se, älä odota kaikilta hyväksyntää ja ohita olan kohautuksella kaikki negatiiviset kommentit:) Quote Link to comment
-tipi- Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Jos edullisia kilometreja haluaa, niin se hantsis olla paku. Ja kun pallispakujen henkilömääränlisäminenkin on niin kallista, niin eiköhän noita yks jouda turbodiiselöidä. Tuskin mitään järkeä tahi älyttömän kannattavaa, vrt. tölkkidiiseli tai LT. Mutta ihan hauska ajatus mielestäni. Quote Link to comment
Guest Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 kyllä se tosiaan pitää paku olla. jotenkin tuo pallo td kiinnostais kun tölkit ja litran tölkit on jo käyty läpi (pihalla kaks tölkkii: 2.1 aut.115tkm ja mätäkorinen td 950tkm) ok korista palloa saa tarjota edullisti! Quote Link to comment
Ketsa Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Td:stä on myös 60hp versio. Kakkos korisessa korollasta, vai mikä se nyt olikaan, sellainen löytyy eko td mallista. Eli saa myös kuplaan td:een jos haluaa. Syylärin asennuksia kuplaan on valitettavasti tullut vastaan vain rumia tai toimimattomia... Pallossa homa tosin on helppo kun löytyy tehdastekoisenakin syylärikeulaista. Quote Link to comment
Guest HessuS Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 tuosta tiseli kuppelista.. jotenkin hämärästi muistelen että noin 10 vuotta vanhassa spinnerissä? oli juttua kuplasta tiseli tekniikalla samassa jutussa oli kaksi kuplaa samalta omistajalta.. Quote Link to comment
-tipi- Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Tohmajärven veljesten tiisselikupla tais olla lehtiesittelyssä. Oliko niin että paikkaluku oli puotettu kahteen kantavuuden takia? Quote Link to comment
ARTO Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Syylärin asennuksia kuplaan on valitettavasti tullut vastaan vain rumia tai toimimattomia... Pallossa homa tosin on helppo kun löytyy tehdastekoisenakin syylärikeulaista. Kerropas Ketsa miten saan toimivasta syylarista vielä kauniisti asenetun:) Quote Link to comment
H Eronen Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Täs meidän kylällä seisoo (seisoi ainakin 8v sitten) yhdessä hallissa dieselikupla, ihan papereissakin dieseli. on jonkinverran joutunu whaletailia konepeittoon laittamaan :) kyllä se tosiaan pitää paku olla. jotenkin tuo pallo td kiinnostais kun tölkit ja litran tölkit on jo käyty läpi (pihalla kaks tölkkii: 2.1 aut.115tkm ja mätäkorinen td 950tkm) ok korista palloa saa tarjota edullisti! Tarkoittaako tämä että sulla on kohta turbodiisel automaatti pallo? Siitä ei enää matkustusmukavuus paljoa parane, vielä kun saat siihen turbodieseliin sen 150hp ja 300nm ni rupee oleen savut kohdallaan :P Quote Link to comment
Guest Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Täs meidän kylällä seisoo (seisoi ainakin 8v sitten) yhdessä hallissa dieselikupla, ihan papereissakin dieseli. on jonkinverran joutunu whaletailia konepeittoon laittamaan :) kyllä se tosiaan pitää paku olla. jotenkin tuo pallo td kiinnostais kun tölkit ja litran tölkit on jo käyty läpi (pihalla kaks tölkkii: 2.1 aut.115tkm ja mätäkorinen td 950tkm) ok korista palloa saa tarjota edullisti! Tarkoittaako tämä että sulla on kohta turbodiisel automaatti pallo? Siitä ei enää matkustusmukavuus paljoa parane, vielä kun saat siihen turbodieseliin sen 150hp ja 300nm ni rupee oleen savut kohdallaan :P ei ihan vaikka sinänsä kuulostaa ihan mukavalta! mutta tuo bensa tölkki jää vapaa aika ajeluun ja festari autoks kun on 9 paikkanen niin saa kaveritkin mukaan. Quote Link to comment
Sakke Posted July 30, 2009 Share Posted July 30, 2009 Pallossa vaan on semmonen homma että se on sitten automaattisesti 80km/h paku. Ja lätkä pitää olla perässä. Tietty jos haluat maksaa täyden diisseliveron sitte saat ajella satasta. Quote Link to comment
nalle85 Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 ite ajattelin talvenaikana ruveta suunnittelemaan tota juttua. enpä kehannu mainita täällä siitä ku olis saanu vain kielteisiä vastauksia. Tottahan se on että ei ole varaa maksaa 1,5e bensalitralta jos auto syö kaupungissa 15-20l sataselle. jos ton projektin tekis silleen että auto on helppo laittaa takas orginaaliksi. Seuraavaksi sitte suunnittelemaan palloon panoraama kattoa takatilaan ;) Quote Link to comment
Guest Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Pallossa vaan on semmonen homma että se on sitten automaattisesti 80km/h paku. Ja lätkä pitää olla perässä. Tietty jos haluat maksaa täyden diisseliveron sitte saat ajella satasta. mutta eikö saa ajaa satasta jos rekisteröi normi pakuks?(kuski+2 vieressä) Quote Link to comment
Sakke Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Ei saa, ku pallot on (yleensä ainakin)rekisteröity ennen vuotta 1980. Joitaki poikkeuksia taisi olla, mutta jos en väärin muista niin ko. ajoneuvossa pitää olla ABS taikka airbäg että saa vetää satasta. Lakikirjasta löytyy hyvin asiaa. Quote Link to comment
Guest Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 asia tuskin muuttuu mikskään jos ottaa pois rekisteristä esim puoleks vuodeks ja muutos katsastaa ja rekisteröi sit uudestaan? Quote Link to comment
Sakke Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Finlex: Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257 2 LUKU Ajoneuvon käyttö ja kunto 3 § (24.4.1998/291) Ajoneuvoluokkia koskevat nopeusrajoitukset 1. Moottorikäyttöisen ajoneuvon suurin tiellä sallittu nopeus ilman perävaunua on: a) paketti- ja kuorma-auton (N-luokat), erikoisauton sekä M-luokkaan kuuluvan matkailu-, ruumis- ja huoltoauton 80 km/h; b) sellaisen pakettiauton (N1-luokka) ja erikoisauton sekä eläinlääkintä-, matkailu-, ruumis- ja huoltoauton, jonka omamassa on alle 1,8 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1981 tai myöhemmin tai jonka omamassa on alle 1,875 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1995 tai myöhemmin, 100 km/h; c) sellaisen pakettiauton (N1-luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin matkailu-, eläinlääkintä-, ruumis- ja huoltoauton, joka on varustettu lukkiutumattomin jarruin ja vähintään kuljettajan turvatyynyllä sekä lisäksi matkailuauton ajonaikana käytettäväksi sallitut istuimet varustettu turvavöin, 100 km/h; Quote Link to comment
Guest Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Finlex: Asetus ajoneuvojen käytöstä tiellä 4.12.1992/1257 2 LUKU Ajoneuvon käyttö ja kunto 3 § (24.4.1998/291) Ajoneuvoluokkia koskevat nopeusrajoitukset 1. Moottorikäyttöisen ajoneuvon suurin tiellä sallittu nopeus ilman perävaunua on: a) paketti- ja kuorma-auton (N-luokat), erikoisauton sekä M-luokkaan kuuluvan matkailu-, ruumis- ja huoltoauton 80 km/h; b) sellaisen pakettiauton (N1-luokka) ja erikoisauton sekä eläinlääkintä-, matkailu-, ruumis- ja huoltoauton, jonka omamassa on alle 1,8 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1981 tai myöhemmin tai jonka omamassa on alle 1,875 tonnia ja joka on otettu käyttöön vuonna 1995 tai myöhemmin, 100 km/h; c) sellaisen pakettiauton (N1-luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin matkailu-, eläinlääkintä-, ruumis- ja huoltoauton, joka on varustettu lukkiutumattomin jarruin ja vähintään kuljettajan turvatyynyllä sekä lisäksi matkailuauton ajonaikana käytettäväksi sallitut istuimet varustettu turvavöin, 100 km/h; no tohon se sit tais tössätä toi pallon diisselöinti ;( kun koko työ matka on päälle 80km/h paitsi viimeset 2km mutta muita edullisia ja mahdollisia tapoja kulkea pallolla tai kuupelilla saa ehdotella!!! Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 nyt kun pykäliä on pyöritelty niin tositarina: kaveri laitto turpotiisselin palloon (en tarkalleen muista koneen speksejä, voin kysyy kyl), leimas ja ajellu sillä tän kesän ihan täysin ympäriämpäri. On umpipaku, eikä muutoskatsastuksessa puhuttu mistään 80km/h nopeuksista yms. joten ajelee sen minkä kikotin kulkee :) Quote Link to comment
Ketsa Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Miksi muutoskatsastuksessa olisi pitänyt puhua 80km nopeusrajoituksesta? Moottorihan siinä muutoskatsastettiin eikä autoa uuteen nopeusluokkaan... Niinhän se menee asuntoautoissa ja linja-autoissakin, että satasen lätkällä näytetään jotta sallittu ajonopeus on normaalista poikkeava. Quote Link to comment
-tipi- Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Eikä peltipoliisikaan kuvaa takaapäin, vielä. Quote Link to comment
hanski. Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Eikä peltipoliisikaan kuvaa takaapäin, vielä. väärin, 8-tieltä porin jälkeen löytyy 2-suuntaisia pönttöjä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.