Jump to content

Suurrikollisia kiinni jattiratsiassa Vantaalla!


Guest Bugfuel

Recommended Posts

Tässä nykysukupolven skootterimopoilussa on paljon harmaata aluetta ja myöskin aikuisilla vääriä käsityksiä mikä on mitäkin. Esimerkiksi suurin osa kiinaskoottereistä kulkee suoraan kaupasta kadulle ajettaessa vähintäänkin 55-60km/h. Jotkut jopa kovempaa. Näin, vaikka kysessä on täysin muuntelematon/säätämätön/virittämätön mopo!

 

Poliisit tietävät tämän ja katsovatkin tiettyyn rajaan asti 45km/ ylitykset läpi sormien jos mopon rakenteisiin ei ole kajottu.

 

Sivusilmäälä kun noita mopoilijoita seuraa, koskee niin uros kuin naaraspuolisia nykyskoottterestejä ei jää epäselväksi mihin pitäs puuttua!

 

Liikennevalistus ja sääntöjen kertaaminen on se mitä noi pienet viikarit tarvitsevat ylivoimaisesti eniten!

 

Mielestäni on aivan sama kulkeeko skootteri 45 vai 60km/, mutta jos sarvien takana on joku "aivoton" kana/kukko, niin se ei enää naurata.

 

Tässä vaatimaton mielipiteeni asiaan.

 

ugh:)

Link to comment

Sumputtaminen, ratsaaminen, puhallutus, nimien ylös ottaminen... aivan väärä lähestymistapa, ihan kuin muksut olisivat oletusarvoisesti jotain rikollisia.

 

Aivan yhtä hyvin olisi voinut olla vaan paikalla, antaa positiivisessa mielessä vaikkapa liikennesääntöihin ja niiden kunnioittamiseen liittyvää valistusta ja ehkä puuttua satunnaiseen riskikäyttäytymiseen.

 

On positiivista että nuoret keksivät itse hauskaa, raitista ja reipasta toimintaa.

 

"Jos poliisit tuolla tavalla saa viritetyt kiinni niin siitä vaan mun puolesta. Nimim. "Läheltä tuon ikäisten mopotouhuja ja asenteita seurannut""

 

Hah hah. Nimim. läheltä volkkarihörhöjen touhuja seurannut. :-D, :-) ja ;-)

 

p

Link to comment

Ihan oikein minun mielestä..nykynuoret haistattaa jos menet sanomaan jotain...esim pyörätiellä ajamisesta mulla koira meinannu jäädä monta kertaa mopon alle kun ajelevat miten sattuu..tällä poliisit saavat auktoriteettia kun ottavat heti luulot pois..kun kotona eivät saa mitään kuria.

Link to comment

Mun mopo aikoinaan kulki noin 100kmh, mutta vanhemmat eivat paastaneet liikenteeseen ennenkuin olin suorittanut kotona autokoulun julkaisemaan opukseen perustuvan kokeen liikennesaannoista ja merkeista. Minusta aivan oikein. Ja ajelin paasaantoisesti liikennesaantojen mukaan, enka juurikaan ajanut ylinopeutta alueella missa mopotin olisi kulkenut yli rajoituksen. Ei koskaan sakkoja (paitsi yksi keulimissakko, 3 kaveria rinnakkain tyhjalla hiekkakentalla.. aika turhaa pullistelua poliisilta). Mittariin tuli noin 20tkm rullattua :)

Link to comment
tossa alussa puhuttiin kiinanskoottereista ja niiden "60kmh" lukemista, ei muuten puolen kilometrin jälkeen kulkenut edes 45kmh!

 

 

Variaattorista rajoitin pois tjsp. niin ottaa ylikin 60 monet?

Kierroksetkin laskee, ei tartte huutaa "liian pienella vaihteella".

Link to comment
Mitä "hah hah"? Eikös sitä lainrikkojia saisi kiinni ottaa? Mitä se volkkaritouhujen läheltä seuraaminen liittyi asiaan? Ei kai mitenkään vai? Ja vielä ;) :) .) heh.

 

No nimenomaan liittyi, mun mielestä korrelaatio on jopa aika vahva. Olis ehkä pitänyt lisätä "pata kattilaa soimaa", niin mun lievä huvittuneisuuteni olisi tullut heti ymmärretyksi. Mopon virittäminen ei ole yhtään sen kummempi tai tuomittavampi asia kuin "kupla tonttiin ja rookeri konttiin".

 

Samanlaisia ajoneuvoharrastajia noi teinit on kuin mekin, nuoria vaan. Kannattaa ehkä asennoitua niihin liikenteessä samalla tavalla kuin muihinkin lapsiin. Ne ei osaa vielä kovin hyvin, vanhempien ja viisaampien pitää siis antaa tilaa eikä ainakaan "näyttämällä" aiheuttaa turhia vaaratilanteita. Sellaista kuulemma esiintyy aika paljon.

 

Niin joo, olen myös seurannut hyvin läheltä mopoikäisten touhuja tänä kesänä, enkä ole mitenkään järkyttynyt. Joku virittää, toinen ei, joku on menettänyt kilvet, kaikki vähän haluaisivat virittää joka tapauksessa. Ihan mukavaa sakkia, ja ajatusmaailma ja puheet ovat ajoneuvoista puhuttaessa aika lailla samaa tasoa kuin itselläni ja tuntemillani VW-hörhöillä. Lasken siis itsenikin VW-hörhöksi, se ei ole haukkumasana. :)

 

p

Link to comment

Ok, ymmärrän korrelaation nyt. En kai ensin tajunnut, koska en ole tontittanut enkä laittanut kookeria ronttiin vai mitäsenytoli. En siis laske itseäni padaksi, joten hyvä kun et lisännyt.

 

Mä olen vaan jostain syystä niuhoksi kasvanut, että lainrikkojia voi ja pitää rangaista, olivat rikkomukset sitten pieniä tai isoja. Usein näissä mopopiireissä kuulee ininää, että samanaikaan sitä potkitaan mummoja kun poliisi kyttää mopoja. Samoinhan voisi itkeä että miksi ottaa kioskirosvo kiinni, kun jossain puukotetaan toinen kuoliaaksi. Aina jossain tehdään samaan aikaan pahempia rikoksia.

 

Se että mopoharrastajat ovat ajoneuvoharrastajia, kuten mekin, ja että ovat ihan mukavaa sakkia, pitää toki paikkaansa. Kun vain päivittäin seuraan vähemmistön pöljäilyä viritettyjen tai virittämättömien mopojen kanssa, saa minut joskus pelkäämään, että joku niistä minulle hyvinkin tutuista mukavista nuorista tappaa itsensä.

Link to comment
Ok, ymmärrän korrelaation nyt. En kai ensin tajunnut, koska en ole tontittanut enkä laittanut kookeria ronttiin vai mitäsenytoli. En siis laske itseäni padaksi, joten hyvä kun et lisännyt.

 

Juu enkä mä tosiaan sinua tarkoittanut, vaan yleisemmin VW-harrastajat vs. mopo-harrastajat. Samanlaisia virittäjiä ja säätäjiä :)

 

Mä olen myös sillai nipo, että pojan mopoa ei ole viritetty, kun en ole antanut. Todettiin yhdessä että kevarilla saa ajaa niin pian, että ne muutamat kuukaudet ehtii vakiomopolla.

 

p

Link to comment

mulle taas sanottiin pitkan taistelun jalkeen etta kevarin voisin saada mutta sitten ei tule apuja auton hankintaan, ja paatin odottaa ja ajella mopolla (viriviri) kunnes saan ajokortin ja auton. Nain tein, ja sain auton hankintaan sitten apua 500mk :) Ajokortin kylla taisi vanhemmat sitten maksaa.

Ja eka (laillinen) autohan oli vaaleansininen '74 kupla....

Link to comment
mulle taas sanottiin pitkan taistelun jalkeen etta kevarin voisin saada mutta sitten ei tule apuja auton hankintaan, ja paatin odottaa ja ajella mopolla (viriviri) kunnes saan ajokortin ja auton. Nain tein, ja sain auton hankintaan sitten apua 500mk :) Ajokortin kylla taisi vanhemmat sitten maksaa.

Ja eka (laillinen) autohan oli vaaleansininen '74 kupla....

 

Sulla oli sentään mopo. Mulle perusteltiin mopottomuus samalla lailla. Ajelin sitten fillarilla;)

 

Eka auto oli myös 74-mallinen kupla. Oranssi tosin. Löytyy vieläkin, jos vaikka laiteltais pojallekin siitä eka auto.

p

Link to comment

mulla oli joskus suzuki pv jota viriteltiin vaikka millä konsteilla..korttia ei ollut joten sai muutaman kerran ajella kyttiä karkuun..

mutta eikös se kuiteskin ole pääasia että liikennesäännöt on tiedossa??

tiedän joitain mopo ihmisiä jotka tietää näistä asioista enemmän kuin jotkin joilla on autokortti..

Link to comment

Itte mopoikäni ajelin kiinanvehkeellä (joka ihme kyllä kesti noin 36tkm omaa ajoa kunnes voimansiirron boorit levis... kone kyl päris mutta ei liikkunu ku kauramoottorilla... uus omistaja tais laitella kuntoon ja tää taitaa olla vielki liikentees) tol tuli käytyä monet reissut mm. muurame - keuruu - muurame, 4xmuurame-kuopio-muurame joista 2 tuusniemelle asti. P*skat mitään kylärinkiä vaan pitkin suomee ajellen.

 

Ps:Oli muuten vähän pakko pysähtyä välillä pysäkille kun alko kankku pidemmän päälle puutumaan :D

 

Edit:+2 muurame-joutsa-muurame reissua.

 

Kyl toi pariin kertaan on paukauttanu tulpan veks mut eiku uus tilalle ja taas mentiin... kierteet ei onneks korkkautunu kertaakaan. Pientä osanvaihtoo on joutunu tekee ja rullat muistaakseni tais vaihtua 2-3 kertaa... hyvin pelas.

Link to comment

Minua ainakin vituttaa nuo apinat jotka vaihtaa siihen bomber-tuunattuun kinkkiskootteriinsa jonkun kovaäänisen vaimentimen tai heittää vaimentimet mäkeen ja mitään muuta ei sitten tapahdukaan kun helvetillinen meteli ja ihmisten häirintä.

 

Noita ajaa joka ilta ikkunan edestä. Ihan oikein että niitä vähän ratsataan ja sakotetaan. Oppivatpahan olemaan.

Link to comment
Guest laiska`s custom

eiköhän mopoja ole viritetty niin kauan kun niitä on ollut ja 60luvulta asti viritetyt mopot ollut "ongelma" jos pilkkua pitäis viilata ni eipä ole 100%laillisia osa volkkareista eikä mistään harrastekalustosta. kyllä mailmaan meteliä mahtuu ja aina on ahdasmielisiä "piippäitä" mitä häiritsee kaikki mitä ei itsellä ole.aika sama kun volkkaritapahtumaan tehtäis ratsia,pitäähään ne ny meteliä ja savuttaa herran jumala eikä oo edes turvavöitä eikä kaikis edes vilkkuja.sakot ja paaliin kalusto suoraan.

Link to comment
Guest Jussinbussi

Ajais vaan kaikki Tunturilla. Poliisikin kumartaa syvään kun pyyhkii ohi..

Ja Satelliitti ei sitten tiedä MITÄÄN perseen puutumisesta, tommosissa sohvissa saatana mikään voi puutua...

Link to comment
Ajais vaan kaikki Tunturilla. Poliisikin kumartaa syvään kun pyyhkii ohi..

Ja Satelliitti ei sitten tiedä MITÄÄN perseen puutumisesta, tommosissa sohvissa saatana mikään voi puutua...

Kyl se kuule aikaa myöten painuu kasaan ja kyl siin kankku kipeytyy... oon kyl ajanu muillakin peleillä Solifer jne. et myös vanhemmat vehkeet on tuttuja... pappatuna ois joskus kyl kiva orkkiksena. Ei ähtäröitynä. Tos kiinanpelis oli kyl kestävyyttä kun välil mehtäreittejäkin tuli ajeltua ja penkis ei tosiaan ollu hyvät pehmusteet... joskus ois kyl kiva hommata joku oikea kunnon prätkä kun korttikin on mutta nykyään kaikki on kiinni rahasta.

Link to comment

Kauhulla odotan mopojen katsastuspakkoa, ja jonkun jossain väläyttelemää ilmoitusvelvollisuutta viritetystä mopedista.. Meillä kun niitä päivittäin huolletaan 4-8kpl ja ehkä 1 kpl viikossa on vakiokuosissa...

 

Saa muuten nykymopeedista (yamaha dt50) 11,5 hp konetehoa (penkitetty) pihalle ihan yksinkertaisilla (ei riskittömillä tosin) toimilla jotka löytyy kyllä valitettavan helposti kooklellakin....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...