Guest Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Eli kun kävin hakemassa tollasen ´72 tonnikolmesatasen tuossa ja siitä löyty muutama vika heti tulomatkalla. Ensiks ohjaus on hitaassa ajossa semmonen pykälämäinen eli kun käännät vaikka liikenneympyrään ohjaus kääntyy tiukasti 10cm jonka jälkeen ratti pyrkii takasi keskiasentoon. Ja se myös sinne pääsee jos ei pidä ratista molemmin käsin kiinni. (autosta löytyy puma akseli ja ralliratti) Sitten toinen ihme on valo joka palaa mittarin nopeusnäytön 40-60km/h välissä punaisena viivana. Siis jatkuvasti. Sitten viimeinen. Moottori. 1 ja 2 vaihteilla meno on yli puolen kaasun melko "pirteää" mutta 3 vaihteella meno puuroutuu yli puolenkaasun ja jos pidät vaikka alamäessä kaasua pohjassa alkaa putkessa paukuttaa melkolailla (tämä paukkuminen tapahtuu aina välillä ei siis aina kaasupohjassa). 4 vaihteella muuten sama homma ja alle 80km/h ei voi ajaa lainkaan koska "pintakaasulla" moottori täristää ja puuroutuu ihan vi**sti. Mikäs avuks? Moottorista sen verran että se on 1300cc johon vaihdettu jotkut isommat sylinterit (tiedä sit mitkä) ja samalla on laitettu peltisarjat, muuten vakio aina ilmanputsaria myöten. Sain mää sen kuitenkin lahen motarilla kulkee 120 pienen paukkeen ja moottoritärinän säestykellä... Quote
Fileas Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 1. pyöränkulmien säädöt pielessä? 2. 50 kohalla palaa >valot päällä< mittarinvalo läpi taustapellistä, ikäänkuin merkkinä taajamarajoituksesta... :)´ 3. - Quote
-tipi- Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 3. oisko bensansuodatin tukossa tai kokeile onko tankin huohotus kunnossa Quote
Guest Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Pyöränkulmat on ok. Mutta huomasin semmoisen kun nostin keulaa ilmaan että eturenkaat tippui pykälittäin alas... Ja ohjaus ei myöskään palauta silloin kun kääntyy jyrkemmin ainoastaan silloin kun rattia kääntää noin varttikierroksen jompaankumpaan suuntaan. Mites paljon keulaa voi madaltaa ennenkun casterlevyjä tarvii laittaa akselin kanssa? Tuosta kun ne näky puuttuvan. Tollanen siitä ostoksesta tuli noin 4 tunnin pesun ja puunauksen jälkeen (ei ollu muuten ihan eilen pesty tota) http://jukka.galleria.fi/kuvat/K%E4ytti ... 3.jpg/full http://jukka.galleria.fi/kuvat/K%E4ytti ... 9.jpg/full Quote
Guest Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 3. oisko bensansuodatin tukossa tai kokeile onko tankin huohotus kunnossaNiin moottori alko toimimaan jo paremmin eikä pätkinyt nytten noin 50km matkalla yhtään. mutta ei siinä silti kaikki oo vielä kotona joten täytyy vaihtaa virtakamat sun muut huolto osat ja katsoa sitten uudestaa. Bensasuodatin on jo vaihdettu Quote
-AP- Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Bensasuodatin on jo vaihdettu Myös tankin sisältä bensaletkun lähdöstä (vaihdettu/putsattu) ? Quote
Guest Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 Bensasuodatin on jo vaihdettu Myös tankin sisältä bensaletkun lähdöstä (vaihdettu/putsattu) ? ÖÖ tota siis onko tankin sisälläkin joku suodatin vai niin että tankin ja pumpun välissä on tankin "alla" joku suodatin? Quote
Guest Rampe Posted September 20, 2009 Posted September 20, 2009 tankin sisällä on sihti. siinä mistä letku lähtee. oli ainakin mulla ihan tukossa. otin sen kokonaan pois ja laitoin tankin alle letkuun suodattimen Quote
Guest Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 Lisätäämpä pari kysymystä taas. Kyseessä siis ´72 kupla. Eli mikä vipu tossa kuplassa on hanskalokerossa? kun ei siitä tapahu mitään... Sitten lämmönvaihtimista, missä asennossa ne vivut täytyy olla että sieltä pitäis lämmintä tulla? lämpökotelot on kyllä paikoillaan vaikka siihen on peltisarjat laitettu ja nopealla tarkastelulla kaikki putketkin on niinkuin pitää mutta toisesta jäljellä olevasta vivusta ei tapahtu mitään. Huomasin siinä öljyjä vaihdettaessa että laatikon sivuilla roikkuu molemminpuolin irrallaan jotkut vivut joissa on noin parin sentin irrallinen pää, oisko nuo jotain noita vaihtimien vipuja? Quote
Kurre Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 bensaluukun lukon vipu. Vai olisko kuitenkin etuluukun avaus. Bensaluukun nuppi on hanskalokeron alla. Quote
mite^ Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 Hop, kurre olet oikeassa! Eli siis se vipu hanskalokerossa sisällä on etupellin tuulihakaan. Mun moka. Quote
Guest thing181 Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 Siis se hanskalokeron vipu on etuluukun lukkoon, tuulihaka on sitten luukunkahvan painonapilla :P Quote
mite^ Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 onhan se tietty noinki :D Melekeimpä vois olla hilijaa :) Quote
Guest Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 No selvisi sekin sit. Mutta nyt ilmeni lisää vikoja. Tallilta lähdettäessä yhen äkkiä pilkkopimeessä sammu kaikki valot sekä moottori. Oli siinä vesisateessa mukava tihrustaa kännykän valolla että mikäs meni rikki. Paikallistin vian sulakkeeseen joka sijaitsee kuskinpaikalta katsottaessa vasemmalta 7 paikalla ja oikealta 6 paikalla. Joku pääsulakekko se on kun kaikki pimeni kun se palo? sitä sulaketta sitten vaihdoin 5-6 kertaa parinkymmenen kilometrin kotimatkalla. 16A ja sitä pienempiä siihen tyrkin mitä vaan sattu olee matkassa. Ja se sulake siis ei poksahtanut vaan suli ja putos pois. Mitäs laitteita sen perässä mahtaa olla? Nii ja koneestakin alko kuuluu rilinää kun sitä kuormittaa. toivottavasti ääni kuuluu venoista eikä laakereista. V***U!!!! Quote
Mika Vainio Posted September 22, 2009 Posted September 22, 2009 http://www.vintagebus.com/wiring/bug-71+72-fuse.jpg eli pitkät Quote
Barney Posted September 23, 2009 Posted September 23, 2009 Nii ja koneestakin alko kuuluu rilinää kun sitä kuormittaa. toivottavasti ääni kuuluu venoista eikä laakereista. V***U!!!! Tai jos olisi vaan liikaa ennakkoa.. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.