Guest Lumipallo Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Vaikka projekti onkin vasta alkumetreillä,niin meni taas yöunet ton ilmajousituksen takia,ihan must juttu saada pussit bussiin! (heh,hyvin sointuu!!) Osatarjonta on aika laaja,on tee se itse-sälää,valmiita sarjoja niin eteen ku taaksekin yms. Olisin halunnu kommentteja asiaan perehtyneiltä,onko käytetty pussien lisäksi vielä droppiolkia tai säätökeulaa,vai saavutetaanko riittävä "tontitus" pelkällä ilmalla? Tavoite:parkissa etupuskuri maahan....:) Quote Link to comment
-tipi- Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 http://www.porvwoo.fi/ osataan, JaniM ja Jooo tällä palstalla varmasti neuvoo. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 mulla ei ole pusseja sonderissa, ja runko on maassa tarvittaessa. Pysyy kuntokin kohdallaan ku käy tunkin kanssa ruuvailemassa autoa ylemmäs taas tarvittaessa, jos meinaa sillä ajaa. nim. pussit on kassittomille, jotka ei halua liata käsiään... :D vitsi vitsinä. Itte tein ton ennenku pussihommat tuli muotiin sen enempää. Tuskin vieläkään tosin laittaisin moisia. Quote Link to comment
Jooo Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Pussimiehenä pakko sanoa...ajomukavuus :) Quote Link to comment
JaniM Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Jos puskuri maahan, niin pientä jumppaa tiedossa rungon tienoilla, riippuen renkaista. Kuukaus sit kyselin hintaa setille mikä tuossa Jooon kaapissakin on, niin 1300-1400e kutakuin Suomeen kiikutettuna. Sit siihen kannakkeet päälle ja puurtamista. Neuvotaan kyllä mitä "kannattaa" tehdä ja miten. Ja varsinkin muutama miinapaikka kannattaa ottaa huomioon. Ja kyllä se ajomukavuus ja säätömukavuus. Nimim. kyntökunkkua nostamassa, et sais sen tunkin edes sinne alle.. Quote Link to comment
jori Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Joo kyllähän se varmaan on käytännöllinen ratkaisu se pussien laitto jos haluaa päästä mökkitietä ajelemaan 60km/h monttujen yli ajaessa kun sitä maavaraa on sen 20cm ja sitte mökin pihaan pysähtyessä suoristaa renkaat ku ei muuten tappi tontissa pääse kääntyy ja lasketaan akselit maihin:D Oma mielipide on et jos oikeesti tontitetaan,siis tosissaan, niin ilman pusseja se on tehtävä! Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 melko hyvin jakaantuu tuo tonttihomma kahteen koulukuntaan. Show tontittajat, jotka sitten nostavat autonsa ylemmäs kun ajavat ja nämä jotka tekevät autostaan sellaisen että niillä voi ajaa, vaikka se olisi tontissa. Surettaa tosin rungon ja etuhelman kanssa, kö raappii kovasti. Kulutusmuovista palikkaa vaan alle, että luistaa kioskilta lähdettäessä kanttarista yli, ku renkaat o eestä ilmassa :D Ei vaan, joku tolkku noissakin, ja varmasti nyt kun muutamia ilmapussillia on tehty niin ei tartte yksin polkea suossa paikallaan, valmiita sovelluksia on ihan kotomaastakin, ja hyvänä esimerkkinä justiin porvoon pojjaat. Quote Link to comment
JaniM Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Äp äp, kyllä tuolla kuule ajelee yhtälailla tontissa ja kääntyy ku kuplakin. Mutta etpä pääse sillä tonttikuplalla edes Kaivaria ajeleen Tsadissa, ku ei pääse edes hidastetöyssyjen yli. Tai sit käy niinkuin Kaitsun kuplalle, eikä ole vielä edes järin matala. Ohan se tietty ku pitäis laittaa pari donaa ilmasäkkivermeihin, ku taas "oldskuul" tontittaja pääsee 20e. Mut sit ku tuupataan vielä ohjaus tuohon ilmajousiin, niin taas paranee mukavuus. Mut makuasioista turha kiistellä. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Kyllä sitä saa montaa sataa uppoomaan säätölattoihin ja kavennettuihin akseleihin bägittömälläkin alustalla. Kyntökunkun nosto LOL ;oD Quote Link to comment
JaniM Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 No tosi oldskuul miäs sipasee lentävällä ja Kempillä nippuun, sekä takaa napsuja tarpeeksi, että raapii. Quote Link to comment
Jooo Posted October 2, 2009 Share Posted October 2, 2009 Ihan sama mulle et miten tykkää ajellä säkeillä tai ilman... Oma mielipiteeni säkeistä, kiva ajella motarilla satasta ja ei tarvii joka kuoppaan pikkutielläkään himmata. Meillä tuon mataluuden päätti myös se että näkee ikkunasta ulos olematta kaksinkerroin hytissä. Jos olisin pitkä poika, niin auto olisi paaaaljon korkeampi. Tässä jo kolmenkympin ylittäneenä haluaa mennä jokapaikkaan jo niin mukavasti... Tänään Kirpulla ruisinkeihin..... Quote Link to comment
masajee Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 mulla ei ole pusseja sonderissa, ja runko on maassa tarvittaessa. Pysyy kuntokin kohdallaan ku käy tunkin kanssa ruuvailemassa autoa ylemmäs taas tarvittaessa, jos meinaa sillä ajaa. nim. pussit on kassittomille, jotka ei halua liata käsiään... :D vitsi vitsinä. Itte tein ton ennenku pussihommat tuli muotiin sen enempää. Tuskin vieläkään tosin laittaisin moisia. Onko tämä sonder ollut noilla muutoksilla jossain tapahtumassa kun ei muista että olisi nähnyt? Kiinnostas tietää miten monta kertaa kesässä tota tunkkii jaksaa auton alle tarjota? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Auto on ollu viimesen 2 vuotta säilössä muuton ja remonttien takia, ens kesänä toivottavasti jo aikaa ajella silläkin, laitetaan muut volkkarit vuorostaan seisokkiin. Itsekään en o kahteen vuoteen tainnu käydä ku kerran bug in finnissä, parissa openissa ja parissa swapissa. ps. ei nosto/lasku ole ku vajaan 10min homma... Quote Link to comment
Jooo Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 raskasta se silti on... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 no joo, en mäkään tuota yleensä ruuvaile, se on siinä missä on (eli maavaraa luokka se 50-70mm) ja ajetaan sen mukaan. Tarvittaessa rungon saa maahan jos halua, ei sillä ajaa pysty kyllä, sutii vaan kun takajousituksella ei o kuormaa :( Quote Link to comment
Sekajuna Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Mites toi laki puoli. Vaikka eihän se koske ku katsastusta:) Onko näin että vuosimalli -80 vanhempiin autoihin ei tarvi olla tuv hyväksyntää ilma jousissa? tai yleensäkkään missään osissa. Jos on, niin teollisuuden puolelta ilmapussit + muut tarvittavat vermeet. On meinaan hinta ihan toista muuta.. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 raskaan kaluston puolelta löytyy myös junikseen sopivia pienehköjä palkeita, nekin inhimillisen hintaisia... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.