-AP- Posted October 17, 2009 Posted October 17, 2009 Milloin Kolmostyypin moottorin takakannatin vaihtui siitä yhdestä puhallinkopan yläreunassa olevasta tapista poikkiraudaksi moottorin alle? Vasta 'Pitkäkeulaisessa'? Quote
vwagen Posted October 17, 2009 Posted October 17, 2009 Vuosimallin-68 automaateissa ja-69 lähtien kaikissa kolmostyypeissä on uudenmallinen takakannatin,siis kaikissa joissa on neliniveltakaakselisto(irssihän on kaikissa kolmostyypeissä),varsinaisesti johtuen siitä että laatikon takakannatin jäi pois. Quote
Tanhis Posted October 17, 2009 Posted October 17, 2009 (irssihän on kaikissa kolmostyypeissä) Ei mulla vaan ole. Quote
Lasse Posted October 17, 2009 Posted October 17, 2009 Joo kolkkeja on sekä irssillä et ilman. Ja kannake vaihtu kun tuli irssi. Quote
-AP- Posted October 17, 2009 Author Posted October 17, 2009 No ihan varmasti on irssi kaikissa eli en ole ikinä nähnyt ilmajäähdytteistä Volkkaria varustettuna jäykällä taka-akselilla ... IRS = Independent Rear Suspension. Quote
-AP- Posted October 17, 2009 Author Posted October 17, 2009 Joo, totta, pikkasen pilkkuun takertumista tuo asia,amerikkalainen tapahan on mainita nelinivel-rakennetta IRSsiksi ja swingi on swingi, todellisuudessahan sekä heiluriakseli että nelinivelinen ovat erillisjousituksia. Ja jäykkä on jäykkä. Kuten minäkin. ;-) Quote
Lasse Posted October 18, 2009 Posted October 18, 2009 Ai anteeksi, en huomannutkaan et täällä on pilkun viilajien kokoontumisjaot meneillään. Oletan, että epäinsinöörimainen termien käyttelyni kuitenkin selvensi asian eli koska takakannake (tälläkin lienee joku eksaktimpi määritelmä) vaihtui. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.