P_Valtonen Posted October 21, 2009 Share Posted October 21, 2009 Autuaassa Amerikan maassa oli 15v sitten myytiin palvelua, jossa vakio pässinsarveen ajettiin paineella jonkin sortin jäykkää hiontapastaa, jolla imariin saatii kasvetettua sisäreikien kokoa. Samalla kanavan muoto parani & silottu. Isojen poikien mukaan kotimaassa tämmöstä hionta mömmöllä tehtävää alumiinisten imusarjojen tuunaista ei ole saatavana. Pitääkö huhu paikkansa? Mites ah niin rakas länsinaapurimme? Onko Ruåtsissa vastaavaa serviseä tarjolla? Quote Link to comment
Guest Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Extrude honing muistaakseni oli termi, koitan googlailla lisaa. Viime vuonna oli ainakin Performance Racing Industry messuilla Orlandossa esilla. En oikein tieda onko siita oikeasti hyotya, mutuna sanoisin etta kasipelilla tai ohjelmoidulla CNC koneistuksella sais tarkemman, ja optimaalisemman tuloksen. Noita 4 ja 5 akseli CNC laitteita oli siella messuilla yllinkyllin tyrkylla, ja naytosluontoisesti ne sorvaili siella sylinterikansia ohjelman mukaan... hieno kattella, ei tartte minkaanlaista ihmisen kosketusta. Pulttaa kappale kiinni liikuteltavaan telineeseen ja paina nappia, ja lahde lounaalle... kone tekee kaiken :) Toki eka raakaversio pitaa tehda kasin, josta kone sitten ottaa mitat. Quote Link to comment
Guest Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 http://www.extrudehone.com/auto/auto-performance.php http://www.musclemustangfastfords.com/t ... index.html Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Extrude honing muistaakseni oli termi, koitan googlailla lisaa. Viime vuonna oli ainakin Performance Racing Industry messuilla Orlandossa esilla. En oikein tieda onko siita oikeasti hyotya. Results have demonstrated that such increases can exceed 30 percent on aluminum intake manifolds and 25 percent on cylinder heads. Dääm :/ Ei riitä virtauksen kasvu, tuolla töfnällä ei kyllä kanavaa paljon kasvateta milleissä. Tarkotus olis käyttää alkuperäsia pässin sarvia Typ-1 koneessa, mutta niiden sisältä portaaminen merkitsisi ensin katkaisemista, sitten vasta porttaamista ja lopuksi taas alimiinileipurilla käyntiä. Sisältä hionta "pastalla" kanavan kasvatus kiinnosti siksi. No tulipahan tämäkin selvitettyä... R.I.P idea puolestani. Quote Link to comment
JaniM Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Mites sellasella pyörivällä rotanhännällä? Vai ottaako sit väärästä kohdasta. Yks toinen idea, terä siihen läckkän leckkeriin mikä vaan värisee. Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Mites sellasella pyörivällä rotanhännällä? Vai ottaako sit väärästä kohdasta.Yks toinen idea, terä siihen läckkän leckkeriin mikä vaan värisee. Täh? Kumpikin tapa mulle ihan outoja, kerro lizää :) Quote Link to comment
JaniM Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Se oliki bossi http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=1659 Tuosta hännästä en itsellä kokemusta, mutta kuullut sellanen olisi olemassa. Quote Link to comment
Ketsa Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Olikos tää tahna se aine millä ameerikassa aikoinaan suurensivat kanavia paikallisissa vakioautoille tarkoitetuissa kilpaluokissa? Eli ajatuksena se, että "viritystä" ei ei huomattaisi... Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Olikos tää tahna se aine millä ameerikassa aikoinaan suurensivat kanavia paikallisissa vakioautoille tarkoitetuissa kilpaluokissa? Eli ajatuksena se, että "viritystä" ei ei huomattaisi... No siihen käyttö tarkotukseen toi olis sopivaa Quote Link to comment
Marko Posted October 22, 2009 Share Posted October 22, 2009 Tosta tahnasta oli joku vuosi sitten V8 lehdessä artikkeli jos jollain on vanhoja lehtiä niistä löytyy. Quote Link to comment
UltraVW Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Millä ne muuten hoonaa noita formula-v imareita paremmin virtaaviksi? Onko tietoa?Nehän ovat vakio imareita? Poikki ilmeisesti ja sitten hoonaus ja hitsaus kasaan? Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 23, 2009 Author Share Posted October 23, 2009 1300 ja 1600 pässinsarvissa on mittaero kanavassa. Kouvolan nurkilla pojat oli sahaillu noita poikki ja mittaillu. 1600 pässistä jos avartaa molemmat päät, niin max teho mitä semmosista on saatu ajettua tehoa läpi penkissä on n100hp. Se jos taas katkasee sarven ja porttaa kanavan päästä päähän, niin arvot kasvaa, mutten tiedä minne asti. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 Mulla on tallessa artikkeli extrudehonesta niin veekasissa että vwtrendsissä, voin joskus scannata jos jotakuta kiinnostaa. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.