Guest Tonde79 Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 eli kaupoissa tuli minulle tämmönen vuoden -74 kupla josta on katto leikattu pois, mutta jäänyt keskeneräiseksi. Muutoslupakin oli hukassa mutta toissa päivänä tuli postissa luvasta kopio AKEsta. Lupa on päivätty kesällä 2002. Auton edellinen omistaja kertoi autossa olevan 1600 moottorin vaikka papereissa seisookin että 1300. mistäs tuon sitte tietääs? Autosta on poissa lamput,penkit,pahvit. hankintalistalle siis. lisää kuvia ja kertomusta kun jotain tapahtuu. nyt tarviis jäykistää koria hiukan ja repiä se pohjalevystä irti ja nostaa krilliin (sekin pitäis rakentaa) Talven aikana olisi tarkoitus laittaa tämä kuntoon ja keväällä muutoskatsastaa ja rekisteröidä uudelleen. prosentteja tulee ilmeisen vähän kuitenkin, katosta 2 ja koneesta 14, etujarrut inssi haluaa vaihdettavan levyiksi... Quote
-tipi- Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Sanot että moottoriin on vaihdettu sylinterit ja männät, menee vähemmän prosentteja kuin koko koneesta. Eikä tarvitse 1600 koneelle olla levyjä, niitä on lähtenyt tehtaaltakin rumpujarruin. Ohjausvaimennin ja etuvakaaja tosin tarvitaan, mutta ne ovat '74:ssa vakiona. Quote
mikan Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Laturin jalan alla on moottorin koodi, kirjaimet ja numero. Kirjaimet kertoo minkä kokoinen moottori on alunperin ollut. kirjaimet ccm hv - 1131 25 - 1192 30 - 1192 34 A 1192 30 AB 1285 44 AC 1285 40 AD 1585 50 AE 1585 48 AF 1585 46 AG 1585 44 AH 1585 48 AJ 1585 50 AK 1585 48 AL 1585 48 AM 1585 48 AR 1285 44 AS 1585 50 B6 1585 47 D 1192 34 E 1285 37 F 1285 40 H 1493 44 H5 1493 44 L 1493 40 t. Mika Quote
mikan Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 Niin ja 1584 motti menee muutoskatsastuksessa rummuilla. Tuossa maahantuojan paperi asiasta: http://fvwa.sitefactory.fi/data/1747.jpg t. Mika Quote
Guest Tonde79 Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 toisaalta tykkään kyllä että autossa on jarrut, vois suosiolla siltikin vaihtaa levyt eteen kun kerran laittoon on alkanut. minua ei papereissa prosentit häiritse, kuhan niitä ei vain ole liikaa... täytyypä käydä luikkimas tuo koneen kirjainkoodi. edit:/ eli moottorissa kirjain koodi AR Quote
vesav Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 minua ei papereissa prosentit häiritse, kuhan niitä ei vain ole liikaa... äkkiä niitä kertyy... :) ei "turhia" prosentteja kannata ehdotahdon kerätä... Quote
Guest Tonde79 Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 niin siis tarkoitinkin etten ala muutamia prosentteja piilottelemaan väkisin. Quote
vesav Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 jos koneesi on nyt 1600 niin siihenhän on vaihdettu vain sylinterit AR->1300cc vakiona joten itse en ainakaan ottasi prosentteja koko koneesta... mutta jokatapauksessa onnea uuden hankinnan johdosta! vesa Quote
Guest Tonde79 Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 kiitoksia. Jos jollain on orkkisosia ylimääräisenä niin kannattaa tarjota. Ajatuksissa on tehdä autosta orkkisosilla "soiva" peli. Eli tarjota saa sisustan osia (pisteosista penkkeihin), korjauspeltiosia yms. Ja tuosta moottorista, kun moottorin tunnus on tuo 1300nen niin ei siihen tarvi silloin puuttua, olkoon pytyt mitä tahansa... ;) Quote
Guest Tonde79 Posted October 23, 2009 Posted October 23, 2009 saako kuplan koriin tarvike pelteinä uusia helmoja? kun nuo vanhat on ovien kohdalta melkein poikki, jos sahais lopunkin poikki ja nostais korin pois kahtena palana pohjalevyn päältä pois? entä pohjalevyn korjauspaloja? Quote
Ketsa Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 Pystylamppuun taitaa saada jokaisen pellin palan korjausosana... Vaikka tuolta selaamalla saa nopeasti käsityksen siitä mitä on saatavilla: http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... &start=105 Quote
mite^ Posted October 24, 2009 Posted October 24, 2009 toki kannattaa ne helmat hitsata pohjassa kiinni tai tehdä ensin hyvä kehikko ettei käy niinkun mulla kilpurin kanssa. Koppa notkahti hiukan ja ovet ei oikein istu enään :) Quote
Guest Tonde79 Posted October 25, 2009 Posted October 25, 2009 joo. täytyypä hakea jotain rautaprofiilia ja kötöstää jonkin moinen tuetus ennenkuin yrittääkään koria irti pohjalevystä... pitääkös tuota tuulilasin kehystä jotenkin vahvistaa? muutosluvassa ei ainakaan ole mitään mainintaa asiasta... Quote
Guest Tonde79 Posted November 15, 2009 Posted November 15, 2009 haa, nyt sain tietokoneen takaisin huollosta, emolevy oli hajonnu, mitään ei oo koneen sisältä kadonnu. eli ne kaikki joilla on osia/saatavia niin nyt yv:tä kehiin.. ;) Quote
Guest Tonde79 Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Postipoika kantoi ikävää postia tänään... rahaa pitäis taikoa jostain nopeasti. joten olisiko kiinnostusta ostaa tätä minulta pois? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.