Jump to content

Ongelmallinen Kupla..


Guest lassi4212

Recommended Posts

Guest lassi4212

Tervehdys harrastajat!

 

Olen uusi jäsen tällä foorumilla, tosin olen seuraillut sivusta keskusteluja jo pitkään enkä ole kaikesta huolimatta saanut selvitettyä mikä kuplaani vaivaa. Voisitteko kertoa mitä minun pitäisi seuraavaksi tehdä? Eli ongelma on seuraavanlainen:

 

Ostin pari vuotta sitten 1974 kuplan ja aloin sitä nyt sitten syksyllä tutkimaan. Moottori käy huonosti ja välillä ei ollenkaan. http://s5.photobucket.com/albums/y160/Papillon83/?action=view&current=bug.flv tuossa osviittaa siitä miten kone käy. JOutuu hullunu pumppaamaan että saa kierroksia ja koneessa ei ole voimaa yhtään.

 

Olen uusinut ja tarkastanut seuraavat asiat tuon videon jälkeen ja siltikään ei ota käydäkseen kunnolla:

 

-Uusi kärjetön jakaja alipaineella (hot-spark) säädetty alipaineella 42 ja ilman alipainetta 32 (kierrokset 3200 rpm)

-uudet tulpat ja johdot

-uusi puola

-31pict 3 kaasuttimen korjaussarja (kaasaria koitettu säädellä joka suuntaan, ei vaikutusta)

-uusi bensalinja ja pumppu

-venttiilit säädetty

 

moottorin tunniste H194882

mittaristossa "ATF"- teksti eli ollu vissiin automaatti?

 

Voisitteko ystävällisesti antaa joitain neuvoja koska en keksi enää mitään muuta kuin että täytyis purkaa osiksi. Koneessa ei tosiaan ole yhtään voimaa.

 

Ystävällisin terveisin,

 

Lassi

Link to comment

Tyhjäkäyntisuutin voi olla tukossa, ja voi menna puhdistamisen jälkeen vielä useaan kertaan tukkoon ennen kuin kaikki paska tankista, letkuista ja vaikka mistä on saatu pois.

 

Venttiilien säätö kannattaa tarkistaa vielä kerran. 0,15-0,20 kylmänä

 

Ja vielä: onhan tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä? ;-)

Link to comment
Guest lassi4212

Tulpanjohdot ovat oikeassa järjestyksessä kyllä 1-4-3-2 kellonsuuntaan. Täytyy tarkistaa noi venttiilit uudestaan vielä! kaasarissa on oikealla puolella auton takaosasta katsottuna kaksi suutinta joita voi säätää, alempi on tulpattu pultilla ja ylemmästä ei ole tietoa. MItä suuttimia ne ovat?

 

Kiitos neuvoista, mitäs muuten meinaatte miltä toi vika vaikuttaa voisko venttiilit olla paskana tai jotain suurempaa rikki?

 

 

Lassi

Link to comment
kaasarissa on oikealla puolella auton takaosasta katsottuna kaksi suutinta joita voi säätää, alempi on tulpattu pultilla ja ylemmästä ei ole tietoa. MItä suuttimia ne ovat?

Lassi

 

Tyhjäkäyntiin/pienellä läpän avatumalla vaikutavia. Ilma/seos.

 

Jos jotain suutimia on korvattu pultilla niin alkaisin etsiä vaihto kaasaria.

Haulla löytynee kaasarin säätö ohjeet.

Link to comment
Guest lassi4212

Okei, mä tarkastelen asiaa. Olen miettiny parempaa kaasariakin kyllä. Saa tarjota reilusti jos jollain on nurkissa sopivaa. Alipainelähdöllä mieluusti kun on toi hot-sparkin alipainejakaja..

Link to comment

Uusi alkuperäistä vastaava kaasari maksaa n. 150 eur, kannattaa ehkä kahdesti miettiä kuinka paljon kannattaa elvyttää 40 vuotiaita kaasareita. Kahteen olen nyt itse vaihtanut moisen ja kaikki mystiset kaasuttimesta johtuneet käyntihäiriöt on kadonneet.

Link to comment
Guest lassi4212
Uusi alkuperäistä vastaava kaasari maksaa n. 150 eur, kannattaa ehkä kahdesti miettiä kuinka paljon kannattaa elvyttää 40 vuotiaita kaasareita. Kahteen olen nyt itse vaihtanut moisen ja kaikki mystiset kaasuttimesta johtuneet käyntihäiriöt on kadonneet.

 

Joo ymmättän pointin, mutta kun en jaksaisi uskoa että noin paha käyntihäiriö voisi johtua pelkästään kaasuttimesta. Noh, tutkaillaan asiaa!

Link to comment

käyntiääni ja oireet tos pätkäs oli sellaiset et käy tyhjäkäyntipuoli laihalla seoksella... tyhjäkäyntipiiri tukkees kaasaris tai totaalisesti jotakin sekasin... tos 31 sohlexis pitää olla 2kpl suuttimia siel laturin puolella,et jos ei oo ni ei ol mikään ihme jos ei toimi... tai sitten kaasari on vaan yksinkertaisesti tullut tiensä päähän ja on vaan niin väljä ettei enää toimi...

Link to comment

Nyt vasta katsoin tuon videon. Kupla johon viimeksi uusin kaasarin, oli käynniltään juuri tuollainen. Todennäköisesti tyhjäkäyntipiiri tukossa (ja voi olla todella veemäinen saada puhtaaksi), kuten edellä jo epäiltiin, sekä lisäksi epäilen että kiihdytyspumpun messinkiputken pää tukossa.

Link to comment
Guest lassi4212

Hienoa että tulee asiallisia vastauksia. Mulla kävi jo mielessä että on männänrenkaat paskana tai sitten venttiilit palaneet jostain sylinteristä. Mutta kukaan ei ole pelotellut minua ko. asialla. Kiitos jälleen vastauksista. Mä käyn nää kaikki läpi. Saan pari kaasariakin maanantaina testiin. Sen verran vielä että mistä kattavat ohjeet tohon kaasarin huoltoon? Etsi-toiminnolla en löytänyt täältä ja haynesin kirjassa ei ole juuri tuollaista kaasaria kuin minulla.

 

Lassi

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...