Guest jarppi Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Morjenttes vaan, ajattelin laittaa uutena kuplan harrastajana juttua omasta -69 kuplasta. Syksyllä kävin ostaa kuopiosta ja pelko persiessä ajelin sateessa kajaaniin :) Pari päivää ehti auto olla ajossa ei muuta ku atomeiks vaan auto ja rakentelemaan oman maun mukaan! Suunitelmia on enemmän kuin tarpeeksi saa nyt nähdä mitkä kaikki toteutuu ainaskin väri vaihtuu :) Jos jota kuta kiinnostaa käydä kurkkaa tosta linkistä miltä pirssi näyttää ja mitä autolle tapahtuu kun ehin laittaa sinne aina kuvia! " joo sivut on pahasti vielä kesken" http://sites.google.com/site/vwkupla69/home Ja sanonpahan samaan hengen vetoon kiitos kaikille osan myyjille täältä on hyvin löytynyt ja lähetykset on pelannut yhtä hyvin kuin junan vessa. Quote
joksa Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Siinä ei kauaa tuo väri viihtynyt :) http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/5713-kuplan-katon-vaihto/#p163503 Quote
Guest jarppi Posted November 14, 2009 Posted November 14, 2009 Liekkö ehtinyt edes kuivua kunnolla;) No näillänäkymin autosta tulee mattamusta ja lasikatolla jne... Quote
Guest jarppi Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Osaisko joku neovoa kuinka saa noi takarenkaat kääntymään enemmän kallelleen? Toivottavasi ei ollut sarjassa tyhmiä kysymyksiä mut kysytään ny kuiteskin:) Etupuoli on jo tarpeeksi alhaalla että sill ei tarte mitään tehdä. Quote
Fileas Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Madallat takapäätä, muuta keinoa ei ole. Quote
Guest jarppi Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Madallat takapäätä, muuta keinoa ei ole. voisko joku antaa vinkkejä tai oisko jotain linkkiä missä ois neovottu kuinka kannataa tehdä? Quote
Guest Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Takapään madallus tyyliin DOODAH: 1)Löysää renkaan pultit 2)Nosta auton peräpää ilmaan 3)Laita perä pukkien varaan pukit torosiosauvaputkien alle 4)Irrota renkaat 5)Ota käsijarrukahvan juuresta kumiätylä pois, niin että käsijarruvaijerin päät tulee näkyviin 6)Kiepauta Mig-langasta tai sähköjohdosta lenkki käsijarruvaijerin kierreosan alapuolelle 7)Löysää ja irroita käsijarruvaijerit ja päästä ne runkopalkin sisään(ongitaan lopuksi takas ylös sillä mig-langalla) 8)Irrota löysät orggis iskarit, niillä ei madalletun perän kanssa tee mitään!!!!!!!!!!!!!!! 9)Irrota jousilatan takapäästä 3 pulttia joilla vetoakselinputki oli latassa kiinni 10)Jos autossasi on jouston stoppari kumi&peltikäikäle joka kiinni yhdellä ed. pulteista nosta se pois 11)Vedä vetoakseli latan päässä olevasta urasta taakseppäin(onnistuu nyt hyvin kun käsijarruvaijeri ei pane hanttiin) 12)Löysää ja irrota jousilatan booripään kansi 4kpl 15mm avaimella aukeavia pultteja 13)Kun pultit on irti, niin kampea kansi ruuvimeisselillä irti. 14)Merkkaa boorin päähän maalitussilla alkuperäinen kohta, mä tapaan värittää puoli akselia kokonaan 15)Ota rekyylitön vasara ja lyö latan takaa varovasti,(parempi maata auton alla kokonaan, ettei se latan aasin potku katkaise käsivartta!!!!!!!!!!!) seuraten, että booriakseli ei lähde mukaan, jos on lähdössä mukaan, niin booriakseliin voi lyödä vastaan esim kuulapää vasaralla. 16)kun jousilatta sitten irtoaa, niin käännä sitä 2 booria vastapäivään(kuskinpuoli) ja naputtele takaisin paikoilleen 17)tarkasta että se myös meni sen 2 booria. 1Käännä latan ulompaa kumia myös vasta päivään, että kansi menee paikalle 19)Narraa kansi paikalle kahdell pidemmällä M10 kuusiokolo ruuvilla 20)Kun kansi on narrattu paikalle laita 2 kpl orggisruuvia kiinni, irrota pidemmät kuusiokolot ja vaihde niidenkin tilalle alkuperäiset. 21)tee toiselle puolelle samat temput, mutta käännä booreista nyt kellon suuntaan!!!! 22)Nosta vetoakselin putki takaisin uraan, HUOMAA, että siinä latassa on merkki missä kohdassa se oli, ettei takapään auraus muutu, ne reiäthän on soikeat. 23)Kiinnitä pulteista ensin takimmainen, niin saat sen stoppari kumipelti ätylän pujotettua paikoilleen, (Muuten siitä kumista kannattaa rautasahalla sahata pituudesta puolet pois niin ei pohjaa kokoajan ) 24)Kiinnitä (Uuden)iskarin yläpää 25)Nosta tunkilla iskarin alalenkki kohdalle(tässä oli hyvä olla kaveri) ja naputtele pultti läpi, rasvaa pää ja kiinnitä mutteri. 26)Samat temput toisellekkin puolelle 27)Asenna renkaat paikalle 28)Nosta hallitunkilla auton perää(vaihdelaatikon tukiraudasta) 29)Ota pukit pois auton alta 30)aseta renkaiden alle kahdet kakkosneloset alle metrinen ja päällimmäiseksi puolimetrinen 31)laske tunkkia, niin että renkaat on päällimmäisten kakkosnelosten päällä 32)Jos tunkkisi on alaasennossa yli 11cm korkea voi olla että 2 kakkosnelosta on liian vähän 33)Työnnä auto pois kakkosnelosten päältä 34)liikuttele autoa 3metriä edes takaisin niin näät että 2 booria on AIVAN riittävän tontissa 35)ongi käppärivaijerit runkopalkista ja säädä Quote
vlahtine Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Oisko hyvää kuvaa jostain autosta, mistä näkis kuinka matala tuo kahden boorin madallus oikein on? Quote
Guest Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Onnea vaan MSK:n kanssa, mulla meni sen kanssa hermot jo moneen otteeseen kun mulla oli =) Edit: Osia on mulla jonkin verran sit olemassa, kysele jos jotain satut tartteen (maililla ari@heittio.net kun en täällä kovinkaan usein pyöri). Quote
xam1 Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Makuasioitahan nämä mut 2 pykälää ulommasta päästä pudottaa jo todella reilusti n. 11cm ja kokeillessani jousitus makasi käytännössä pohjaanlyöntikumien päällä jos ei poista tai lyhennä kumeja. Takapää muuttui myös todella löysäksi vaikka oli uudet kaasuiskarit+muut helyt. 1 pykälä itelleni riittävä, madallusta tuli n. 6cm. Ennen irrotusta suosittelen merkkaamaan vääntösauvan alkuperäisen asennon suhteessa jousilattaan KUNNOLLA maalitussilla tms. Myös jousilatan alkuperäinen asento kannattaa merkata kun se roikkuu vapaana vetarin irrotuksen jälkeen siltä varalta jos vääntösauva ja latta sattuu vahingossa pullahtamaan myös sisäpäästään pois. <= Kokemusta on. Tässä suuntaa antava taulukko vaihtoehdoista: Quote
Guest Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Peräähän tuosta on yhden napsun verran pudotettu, toisella putoaa jo liikaa. Kapeammat renkaat varmaan voisit taakse hommata, ne 195:t oli mun mielestä aavistuksen liiankin leveät, mutta makuasioita kaikki. Quote
Guest Poppius Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 Tyhmä kysymys varmaan, mutta miten ne sisemmät boorit näkee? Quote
Guest Toheltaja Posted December 30, 2009 Posted December 30, 2009 ei mitenkään, mutta ne tuntee ku hitusen nysvää ton vääntösauvan kanssa, merkkaa vaan eka sauvan asennon ulkopäästä akseliputkeen, niin tietää mistä kohtaa sen kiskasi irti. Sitten vaan huulille ja kääntämään, niin napsahtaa seuraavaan spooriin Quote
Guest jarppi Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Peräähän tuosta on yhden napsun verran pudotettu, toisella putoaa jo liikaa. Kapeammat renkaat varmaan voisit taakse hommata, ne 195:t oli mun mielestä aavistuksen liiankin leveät, mutta makuasioita kaikki. Tarkoitus on vaihtaa kyllä eri kumit taakse varmaankin joo kapeemmat ois paremmat mut kattoo ny:) Quote
Guest jarppi Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Onnea vaan MSK:n kanssa, mulla meni sen kanssa hermot jo moneen otteeseen kun mulla oli =) Edit: Osia on mulla jonkin verran sit olemassa, kysele jos jotain satut tartteen (maililla ari@heittio.net kun en täällä kovinkaan usein pyöri). Vai meni sulla hermot auton kans ...oliks paljonkin vikaa ei sen puoleen itestä on ihan mielenkiintoista rassailla näitä:) Kone on ainaskin nyt ostettu uusi kun vanha tuntus olevan laiskan oloinen ja tiputti ölyä aikas reippaasti:) täytyy laittaa korvan taakse jos on tarvista osille! Quote
Guest Posted January 16, 2010 Posted January 16, 2010 Vai meni sulla hermot auton kans ...oliks paljonkin vikaa ei sen puoleen itestä on ihan mielenkiintoista rassailla näitä:) Kone on ainaskin nyt ostettu uusi kun vanha tuntus olevan laiskan oloinen ja tiputti ölyä aikas reippaasti:) täytyy laittaa korvan taakse jos on tarvista osille! Sen verran oli ongelmia ton kanssa, ettei yhtään ehjää reissua sillä mihinkään päässyt (lyhin matka oli 13km). Aina jotain, joko jarrut hirtti tai kone sylkäs öljyt pellolle, millon mitäkin. Kone siinä oli mulla ollessaan vielä 1600:n, mutta vaihdoin sen 1200:n siihen ennen kun meni multa vaihtoon. Quote
Guest jarppi Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Vai meni sulla hermot auton kans ...oliks paljonkin vikaa ei sen puoleen itestä on ihan mielenkiintoista rassailla näitä:) Kone on ainaskin nyt ostettu uusi kun vanha tuntus olevan laiskan oloinen ja tiputti ölyä aikas reippaasti:) täytyy laittaa korvan taakse jos on tarvista osille! Sen verran oli ongelmia ton kanssa, ettei yhtään ehjää reissua sillä mihinkään päässyt (lyhin matka oli 13km). Aina jotain, joko jarrut hirtti tai kone sylkäs öljyt pellolle, millon mitäkin. Kone siinä oli mulla ollessaan vielä 1600:n, mutta vaihdoin sen 1200:n siihen ennen kun meni multa vaihtoon. No itellä kesti hyvin kuopiosta kajaaniin. Täytyy sitt jarrutella vähemmän vaan;) Quote
Guest Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 No itellä kesti hyvin kuopiosta kajaaniin. Täytyy sitt jarrutella vähemmän vaan;) Ajamalla se meni mullakin Nilsiästä Kuopioon, mutta ei sitten ladannut ollenkaan koko matkalla, eli ei siis edes tuo viimeinen yhteinen taival mennyt ilman ongelmia. Jarrujen osalta oli ongelmana kiinni hirttäminen, tosin se korjaantu kun taakse molemmin puolin tuli vaihdettua sylinterit. Ja huomasitkin varmaan, siinähän on sit porattuna myös 4x100 jako noin vanteiden vaihtoa ajatellen. Quote
Guest jarppi Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 No itellä kesti hyvin kuopiosta kajaaniin. Täytyy sitt jarrutella vähemmän vaan;) Ajamalla se meni mullakin Nilsiästä Kuopioon, mutta ei sitten ladannut ollenkaan koko matkalla, eli ei siis edes tuo viimeinen yhteinen taival mennyt ilman ongelmia. Jarrujen osalta oli ongelmana kiinni hirttäminen, tosin se korjaantu kun taakse molemmin puolin tuli vaihdettua sylinterit. Ja huomasitkin varmaan, siinähän on sit porattuna myös 4x100 jako noin vanteiden vaihtoa ajatellen. Joo huomasin kyllä vanteet saa olla noi vanhat maalaan ne mattapunasella ja tulee sit kupupöllärit ja valkosivut renkaisiin.Tänään oli melkoinen urakka saada noita massoja pois pohjasta ;) siinä vielä on urakkaa! Quote
Guest Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Joo huomasin kyllä vanteet saa olla noi vanhat maalaan ne mattapunasella ja tulee sit kupupöllärit ja valkosivut renkaisiin.Tänään oli melkoinen urakka saada noita massoja pois pohjasta ;) siinä vielä on urakkaa! Kovinkaan vanhaa se massa ei ole, saattaa olla kaapimista =) Ja ne hitsaukset ei tosiaankaan ole ammattilaisen tekemiä, sietää niitä varmaan vähän ehkä siistiä joiltain osin ;) Quote
Guest jarppi Posted January 17, 2010 Posted January 17, 2010 Joo huomasin kyllä vanteet saa olla noi vanhat maalaan ne mattapunasella ja tulee sit kupupöllärit ja valkosivut renkaisiin.Tänään oli melkoinen urakka saada noita massoja pois pohjasta ;) siinä vielä on urakkaa! Kovinkaan vanhaa se massa ei ole, saattaa olla kaapimista =) Ja ne hitsaukset ei tosiaankaan ole ammattilaisen tekemiä, sietää niitä varmaan vähän ehkä siistiä joiltain osin ;) Kyllä olen ottanut rälläkällä ja spirralla pahimpia tasasemmaksi:) On pitänyt peltiäkin uusia joiltain osin...mut tiesipähän sen ostaessa että illat menee tallissa:) Quote
Guest jarppi Posted February 4, 2010 Posted February 4, 2010 Jotain pientä on tallissa taas tapahtunut. Sitten vielä tuli ostettua pieni telttaperäkärrykin kuppeliin " ihan niinkuin autossa ei olis tarpeeksi tekemistä" tosta linkistä näkee kuvat jos jota kuta kiinnosta:) https://sites.google.com/site/vwkupla69/kuvat Quote
Guest jarppi Posted February 5, 2010 Posted February 5, 2010 Tuuli vieny teltan?? Näin on varmaan päässyt käymään:) Quote
Guest jarppi Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 Osaisko joku sanoa mistä vois kyseiseen kaasariin jostain kysyä tohon vivustoon nähtävästi kuuluvaa holkkia ja mihin saa kaasuvaijerin kiinni ?vai puuttuuko tosta jotain muutakin :( https://sites.google.com/site/vwkupla69/kuvat Quote
hanski. Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 vaikka tuolta: http://www.freetechnics.fi/ asiallista ja hyvää palvelua! Quote
Guest jarppi Posted February 21, 2010 Posted February 21, 2010 vaikka tuolta:http://www.freetechnics.fi/ asiallista ja hyvää palvelua! Joo täytyy sanoa että oli hyvää palvelua.Harmi vaan että ei löytynyt kaikkia osia kaasariin"WEBER 32/36 DFAV 23A Vivusto sarja löytyi mutta sitä holkkia ei löytynyt. Kaasutinexpertistä sanottiin että harvinaisempi kaasutin että ei löydy siihen heiltä mitään. Quote
Guest jarppi Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 Nyt on joitain päiviä rassailtu tota uutta konetta ja kovasti yritetty etsiä kaasariin sitä holkkia,mutta eiköhän sitä jotain keksi:) https://sites.google.com/site/vwkupla69/kuvat Quote
Guest jarppi Posted March 13, 2010 Posted March 13, 2010 Kone on nyt aseteltu paikoileen. Täytyykö tohonkin laturiin laittaa ulkoinen jännitteen säädin mikä vanhassa koneessa oli? Onko mainintaa laturissa missä on sisällä jo valmiiksi toi jännitteensäädin? https://sites.google.com/site/vwkupla69/kuvat Quote
metake Posted March 13, 2010 Posted March 13, 2010 Jos laturissa on 3 lattaliitintä (+1 ruuviliitin) niin se on ulkoiselle säätimelle, jos siinä on 1 lattaliitin (+1 ruuviliitin) niin se on sisäisellä säätimellä. Quote
Guest jarppi Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 No niin alkaa olla maalauksen aika autolla toivottavasti saa ensviikolla värin pintaan! Sitten onkin armoton kiire laittaa auto kasaan :) Pystyykö tohon takaluukkuun laittamaan sellasta t-mallin kahvaa vai onko siinä ihan erillainen mekanismi ku tossa mikä on nyt paikoillaan? https://sites.google.com/site/vwkupla69/kuvat Quote
-tipi- Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 Ei mene T-kahva ilman muutoksia tuohon luukkuun. Quote
Guest jarppi Posted April 3, 2010 Posted April 3, 2010 Auto on sitten maalattu onnistui muuten oikein hyvin mutta sitten tuleekin se vitutuksen aihe! Maali piti olla matta mustaa jonka ostin paikalliselta myyjältä ja painotin että tekee siitä mahdollisimman mattapintaista.Yllätys olikin suuri kun menin katsomaan seuraavana päivänä maali kiiltää ihan liian paljon ... nyt täytyy myöntää että vituttaa ku pikku oravaa Ei muuta ku pyhien jälkeen liikkeeseen kyselemään että onko toi käsitys matta pinnasta. "kuvaa en ole vielä ottanut" jospa vitutukselta tässä sais otetua Quote
Guest jarppi Posted April 4, 2010 Posted April 4, 2010 Muutama kuva on lisätty maalauksen jälkeen...ehkä se pikkusen alkaa kiilto häviämään kuhan maali kunnolla kuivuu tuli kummiskin 4 kerrosta maalia. https://sites.google.com/site/vwkupla69/kuvat Quote
Guest jarppi Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 No niin auto saatiin vihdoin liikenteeseen... jotain pientä jäi vielä laittamatta mutta ehtiihän noi laitella paikoilleen vielä! https://sites.google.com/site/vwkupla69/kuvat Quote
Guest jpl66 Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Hieno on kuppeli, näkyy olevan kuvat suvantolassa otettu Quote
Guest Pinorotta Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Kyllä kelpaa kesä kruisia! Todella hieno! Quote
Guest Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 No perkules... sehän näyttää hyvälle =) Onko vasen takavalo vinossa, vai näyttääkö vaan kuvakulmasta johtuen? Siinähän oli noita reikiä kiinnityksille useampikin, noille ja uudemmille valoille. Voi toki olla, että kuvakulmasta johtuen näyttää olevan vinossa... Quote
Guest Jutta Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Herkullista! Mullakin on tollaset ajovalojen kivisuojaritilät kuplaan mutta noita kiinnikkeitä on 2kpl yhteensä. Monella nuo olet kiinnittänyt ja oisko vinkkiä mistä moisia/vastaavia löytyis lisää? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.