Hebster52 Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Pitääkö tämä paikkansa että typ-1 etuolissakin on eroja? Että 66-67 olat ovat erimalliset kuin uudemmat? Eräällä ruotsin palstalla väitetään näin. Tuo mietityttää siksi että siinä tapauksessahan pitäis olla kahta eri mallia noita pallonivelkeulojen droppiolkiakin. Elikkä siellä väitetään että 5-pultti 66:lla on ohuempi akseli kuin 4-pulttisella veljellä..? Myöskin että raidetankojen kartiot ovat uudemmissa paksummat? Wolfsburgswestin pallonivelkeula olistakin sanotaan seuraavaa: STEERING KNUCKLE, right, 1968 (1968 Bug, starting at chassis # 118857240) -1977 Bug, modification required to work on 1966-1968 (1968 Bug through chassis # 118857239) cars, please call Quote Link to comment
-AP- Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Raidetangonpään tappi muuttuu paksummaksi muistaakseni '68 kesken vuotta. Samoin jompikumpi pyöränlaakeri vaihtaa kokoaan jossain vaiheessa? Olkia riittää siis yksi, mutta autossa olevat raidepäät ja laakerit ei välttämättä sovi yhteen uuden olan kanssa. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 24, 2009 Author Share Posted November 24, 2009 Joo. Tuossa mun lainatussa kuvassa mainitaan että sisemmän laakerin sisähalkaisija(akselitapin halkaisija) on isompi uudemmissa kuin vanhemmissa. Tarkoittaneekö tämä sen että käytännössä pitää vain vaihtaa 66:sen 5-p rummuissa uudempiin laakereihin vai onko se mahdollista? Quote Link to comment
Tutkija Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 juuh itseasiassa niit on kolmea eri mallia 68 on sekaversiota mis on uudemmat laakerit mut ohkaset eli vanhemmat pallonivelet raidetangoissa ja laakerissa ei eroa kun sisemmän laakeri sisäkooli jonka voi vaihtaa olkaan sattuvaksi,tekee sit kumminpäin vaan... Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 24, 2009 Author Share Posted November 24, 2009 HC:lla myydään tämmöiset: Olkaakselit mad. T-1 66- rumpu , 4 ja 5-pulttiselle Minkähän malliset noi sitten on...? Onkohan silleen että 66-67 akselin tappi / laakerit ovat samat kuin sidepultti akseleissa vai onko nekin eri maata? Quote Link to comment
Pepe Posted November 24, 2009 Share Posted November 24, 2009 Minkähän malliset noi sitten on...? Mitäpä veikkaisit :) Mats tuskin on omaa erää teettänyt, joten eiköhän ne ole samaa mallia mitä muutkin 2000-luvun pallonivel dropit. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 25, 2009 Author Share Posted November 25, 2009 CB myy kahta mallia. Toinen on widefive and 4 bolt drumbrake ja toinen on 4 bolt discbrake... Ei tää volkkariharrastus oo niin helppoa kuin luulis... :D Quote Link to comment
Guest Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 CB:n ja muidenkin valmistajien levyjarruolassa on luonnollisesti kiinnikereiät jarrusatulalle. Quote Link to comment
vwagen Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Mitään sekaversiota ei ole olemassa(tietysti joku on voinnut tehdä koneistuksia jälkeenpäin),6.5-68 alustanumerosta 118 857 240,etuakselinumerosta 375 135 alkaen(kesken vuosimallin-68)on isokartioiset raidetangon päät ja sisemmän laakerin kohdalta paksumpi akseli,laakerin ulkomitta on kuitenkin sama eli kumpi tahansa laakeri käy mihin vain pallonivelmallin rumpuun tai levyyn,ja laakerihan vaihdetaan aina kokonaan,erilaakereiden osia ei sekoiteta keskenään. Quote Link to comment
JM Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 Mitään sekaversiota ei ole olemassa(tietysti joku on voinnut tehdä koneistuksia jälkeenpäin),6.5-68 alustanumerosta 118 857 240,etuakselinumerosta 375 135 alkaen(kesken vuosimallin-68)on isokartioiset raidetangon päät ja sisemmän laakerin kohdalta paksumpi akseli,laakerin ulkomitta on kuitenkin sama eli kumpi tahansa laakeri käy mihin vain pallonivelmallin rumpuun tai levyyn,ja laakerihan vaihdetaan aina kokonaan,erilaakereiden osia ei sekoiteta keskenään. skf myy myös pelkkiä laakerin kooleja,laakereiden osia voi sekottaa huoleti keskenään jos tietää mitä tekee. Quote Link to comment
Hebster52 Posted November 25, 2009 Author Share Posted November 25, 2009 Mitään sekaversiota ei ole olemassa(tietysti joku on voinnut tehdä koneistuksia jälkeenpäin),6.5-68 alustanumerosta 118 857 240,etuakselinumerosta 375 135 alkaen(kesken vuosimallin-68)on isokartioiset raidetangon päät ja sisemmän laakerin kohdalta paksumpi akseli,laakerin ulkomitta on kuitenkin sama eli kumpi tahansa laakeri käy mihin vain pallonivelmallin rumpuun tai levyyn,ja laakerihan vaihdetaan aina kokonaan,erilaakereiden osia ei sekoiteta keskenään. Kiitos! Juuri mitä halusinkin tietää. :D Quote Link to comment
Tutkija Posted November 25, 2009 Share Posted November 25, 2009 tuonko wvagenille nähtäväksi sellaisen olka-akselin jossa on pienempi kartio raidetangon paikassa ja isompi laakeri jota ei pitäisi olla olemassakaan sinun mukaasi... kyllä vaan vw on tehny kautta aikain mallin muuttuessa kaikenlaisia sekotuksia joita ei kirjallisuudesta löydy mistään... itse pitänyt kädessä paristakin autosta kyseisiä ei olemassaolevia osia... samaten 67 vuosimallin vaihteistoista löytyy 3 eri versiota ja virallisen kirjallisuuden mukaan näin ei pitäisi olla... Quote Link to comment
vwagen Posted November 26, 2009 Share Posted November 26, 2009 Tuopa nähtäväksi niin ihmetellään yhdessä. Minkälaisia ne-67 vaihteistoversiot ovat olleet? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.