Jump to content

Typ-1 pallonivelkeula olkien erovaisuuksia?


Recommended Posts

Pitääkö tämä paikkansa että typ-1 etuolissakin on eroja?

 

Että 66-67 olat ovat erimalliset kuin uudemmat?

 

Eräällä ruotsin palstalla väitetään näin. Tuo mietityttää siksi että siinä tapauksessahan pitäis olla kahta eri mallia noita pallonivelkeulojen droppiolkiakin.

 

Elikkä siellä väitetään että 5-pultti 66:lla on ohuempi akseli kuin 4-pulttisella veljellä..?

 

Myöskin että raidetankojen kartiot ovat uudemmissa paksummat?

 

Wolfsburgswestin pallonivelkeula olistakin sanotaan seuraavaa:

STEERING KNUCKLE, right, 1968 (1968 Bug, starting at chassis # 118857240) -1977 Bug, modification required to work on 1966-1968 (1968 Bug through chassis # 118857239) cars, please call

 

buggy081014.jpg

Link to comment

Raidetangonpään tappi muuttuu paksummaksi muistaakseni '68 kesken vuotta. Samoin jompikumpi pyöränlaakeri vaihtaa kokoaan jossain vaiheessa?

 

Olkia riittää siis yksi, mutta autossa olevat raidepäät ja laakerit ei välttämättä sovi yhteen uuden olan kanssa.

Link to comment

Joo. Tuossa mun lainatussa kuvassa mainitaan että sisemmän laakerin sisähalkaisija(akselitapin halkaisija) on isompi uudemmissa kuin vanhemmissa.

 

Tarkoittaneekö tämä sen että käytännössä pitää vain vaihtaa 66:sen 5-p rummuissa uudempiin laakereihin vai onko se mahdollista?

Link to comment

Mitään sekaversiota ei ole olemassa(tietysti joku on voinnut tehdä koneistuksia jälkeenpäin),6.5-68 alustanumerosta 118 857 240,etuakselinumerosta 375 135 alkaen(kesken vuosimallin-68)on isokartioiset raidetangon päät ja sisemmän laakerin kohdalta paksumpi akseli,laakerin ulkomitta on kuitenkin sama eli kumpi tahansa laakeri käy mihin vain pallonivelmallin rumpuun tai levyyn,ja laakerihan vaihdetaan aina kokonaan,erilaakereiden osia ei sekoiteta keskenään.

Link to comment
Mitään sekaversiota ei ole olemassa(tietysti joku on voinnut tehdä koneistuksia jälkeenpäin),6.5-68 alustanumerosta 118 857 240,etuakselinumerosta 375 135 alkaen(kesken vuosimallin-68)on isokartioiset raidetangon päät ja sisemmän laakerin kohdalta paksumpi akseli,laakerin ulkomitta on kuitenkin sama eli kumpi tahansa laakeri käy mihin vain pallonivelmallin rumpuun tai levyyn,ja laakerihan vaihdetaan aina kokonaan,erilaakereiden osia ei sekoiteta keskenään.

 

skf myy myös pelkkiä laakerin kooleja,laakereiden osia voi sekottaa huoleti keskenään jos tietää mitä tekee.

Link to comment
Mitään sekaversiota ei ole olemassa(tietysti joku on voinnut tehdä koneistuksia jälkeenpäin),6.5-68 alustanumerosta 118 857 240,etuakselinumerosta 375 135 alkaen(kesken vuosimallin-68)on isokartioiset raidetangon päät ja sisemmän laakerin kohdalta paksumpi akseli,laakerin ulkomitta on kuitenkin sama eli kumpi tahansa laakeri käy mihin vain pallonivelmallin rumpuun tai levyyn,ja laakerihan vaihdetaan aina kokonaan,erilaakereiden osia ei sekoiteta keskenään.

 

 

Kiitos! Juuri mitä halusinkin tietää. :D

Link to comment

tuonko wvagenille nähtäväksi sellaisen olka-akselin jossa on pienempi kartio raidetangon paikassa ja isompi laakeri jota ei pitäisi olla olemassakaan sinun mukaasi... kyllä vaan vw on tehny kautta aikain mallin muuttuessa kaikenlaisia sekotuksia joita ei kirjallisuudesta löydy mistään... itse pitänyt kädessä paristakin autosta kyseisiä ei olemassaolevia osia... samaten 67 vuosimallin vaihteistoista löytyy 3 eri versiota ja virallisen kirjallisuuden mukaan näin ei pitäisi olla...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...