Mikael Posted December 14, 2009 Share Posted December 14, 2009 Ostin tossa pari kuukautta sitten pallokeularojektin ja siinä sitten tuli 1600cc kone mukaan. Nyt oli sitte vuorossa koneen testaus, tosin -72 kuplassa. Myyjä sanoi että konetta on testattu penkissä ja todettu toimivaksi joka oli kyllä osittain totta. Mutta kun ensimmäistä kertaa yritti kytkin pohjassa konetta pyörittää niin kone pyöri todella raskaasti. Ilman kytkintä kone sitten pyöri normaalisti ja lähti käymään. kun kone kävi korkeaa tyhjäkäyntiä ja painoi kytkintä niin kierrokset laski tai kone sammui. Kytkintä yritettiin säädellä, mutta ilman tulosta. Ennen kun kone laitettiin kuplaan niin sieltä otettiin toimiva 1300cc kone pois ja vaihdettiin siitä paineasetelma 1600cc koneeseen. Elikkä kytkin systeemissä ei todennäköistä vikaa. Seuraavaksi huomasin että 1600 kampiakselissa oli päittäisvälystä jonkun verran ( en mitannut) Apua kaivattais Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted December 14, 2009 Share Posted December 14, 2009 Arvaukseni on, että painelaakeri on jumissa, muuten epäkunnossa tai poissa paikoiltaan haarukassa. Quote Link to comment
Mikael Posted December 14, 2009 Author Share Posted December 14, 2009 Arvaukseni on, että painelaakeri on jumissa, muuten epäkunnossa tai poissa paikoiltaan haarukassa. Tässä tapauksessa painelaakeri ei ole jumissa, tai mikään kytkimeen liittyvä osa ole rikki. Quote Link to comment
mite^ Posted December 14, 2009 Share Posted December 14, 2009 En tiiä onko vaikutusta mutta jos toista vauhtipyörää on koneistettu ja laitat siihen toisesta pyörästä asetelman. Painat kytkinta niin aselteman käpälät kääntyy liikaa. Vaihteen vaihtamiseen tuo ainakin vaikuttaa (nim. rikoin yhen laatikon). Sammumisesta en sit tiiä. Gurut jatkakoon. Quote Link to comment
vesav Posted December 15, 2009 Share Posted December 15, 2009 En tiiä onko vaikutusta mutta jos toista vauhtipyörää on koneistettu ja laitat siihen toisesta pyörästä asetelman. Painat kytkinta niin aselteman käpälät kääntyy liikaa. Vaihteen vaihtamiseen tuo ainakin vaikuttaa (nim. rikoin yhen laatikon). Sammumisesta en sit tiiä. Gurut jatkakoon. Eihän sillä ole mitään väliä jos se on "oikein" koneistettu eli kytkinpinnan oikaisun yhteydessä otettu samanlainen siivu asetelman kiinnitys pinnasta... Quote Link to comment
Jorrma Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Omas pakus kun painelaakeri lakkas pyörimästä niin polkeminen hidasti tai jopa sammutti moottorin pyörimisen. Quote Link to comment
mite^ Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 http://www.mms-racing.fi/images/236.jpg kuin myös täällä ahdisti. Quote Link to comment
DOODAH Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Ja painelaakerin sulatus vöi näyttää myös tältä Quote Link to comment
Jorrma Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Ja koppa oli ku nupupäävasaralla naputeltu kun kuulat sinkoillu. Quote Link to comment
DOODAH Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Ja koppa oli ku nupupäävasaralla naputeltu kun kuulat sinkoillu. Ja kuulia pitävä sakarapelli osas ihan ite mennä startin rattaan väliin Quote Link to comment
Mikael Posted December 16, 2009 Author Share Posted December 16, 2009 Täytynee sitten vaihtaa se painelaakeri. Eikö toi päittäisvälys vaikuta mitenkään? Quote Link to comment
mikko k Posted December 16, 2009 Share Posted December 16, 2009 Päittäisvälys tuskin vaikuttaa tai sitten välystä täytynee olla millitolkulla. Jos painelaakeri on tosiaan ehjä ja toimiva, niin arvelisin, että kytkinosat ovat jotenkin toisiinsa sopimattomat. Vaikee sanoa näkemättä... Quote Link to comment
Guest HanttaP Posted December 17, 2009 Share Posted December 17, 2009 Alussa mainitut moottorit ja kytkimet ja vaihteistot ovat kaikki toisiinsa sopimattomia, tästä se ahdistus aiheutuu poljinta painaessa. Quote Link to comment
Mikael Posted December 19, 2009 Author Share Posted December 19, 2009 Alussa mainitut moottorit ja kytkimet ja vaihteistot ovat kaikki toisiinsa sopimattomia, tästä se ahdistus aiheutuu poljinta painaessa. Mikähän näissä on sitten niin erilaista? Quote Link to comment
Mikael Posted January 4, 2010 Author Share Posted January 4, 2010 Alussa mainitut moottorit ja kytkimet ja vaihteistot ovat kaikki toisiinsa sopimattomia, tästä se ahdistus aiheutuu poljinta painaessa. Tässähän se vika sitten oli. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.