Guest Kupla71 Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Elikkäs.. tuossa vähä kasailin koneen jäähytys peltejä niin huomasin että perkules nämä pikku pellit oli jääny laittamatta! ja nyt on jo kannet + pakosarja kiinni nii ei millää mahu laittaan ilman purkausta.. nii kyllähän nämä on järkevä laittaa?? kiitos jo vastauksista etukäteen ja konehan on type1 2332rookkeri. Quote Link to comment
vwagen Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Se on kyseenalaista kannattaako noita 3 tyypin peltejä laittaa ellei kyse ole 3 tyypin moottorista,pellit siellä täytyy olla,moottorista riippuen joko nämä tai ne pienemmät tavalliset,niitä ei saa paikalleen kansia irrottamatta paitsi jos sinulla on teleskooppi suojaputket tai laitat semmoiset,kohta joku kyllä kertoo että saa ne laitettua kun silpoo palasiksi ja kiinnittää rautalangalla tai peltiruuveilla. Quote Link to comment
Guest Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Se on kyseenalaista kannattaako noita 3 tyypin peltejä laittaa ellei kyse ole 3 tyypin moottorista,pellit siellä täytyy olla,moottorista riippuen joko nämä tai ne pienemmät tavalliset,niitä ei saa paikalleen kansia irrottamatta paitsi jos sinulla on teleskooppi suojaputket tai laitat semmoiset,kohta joku kyllä kertoo että saa ne laitettua kun silpoo palasiksi ja kiinnittää rautalangalla tai peltiruuveilla. keskelta halki, ylimaarainen peltisoiro valiin joka peittaa molemmat, sit poraa reiat pop niiteilel ja sitten sulloo kaikki poalaset yksitellen suojaputkien taakse ja siella poppareilal kiinni. Aika savotta, mutta kerran tein niin :) Ja joskus leikkasin halki ja hitsasin takas yhteen kun olin saanut puolikkaat suojaputkien taakse takas. Quote Link to comment
Ketsa Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Bugfuelilla valikoitua harvapäisyyttä, ei muista laittaa unohduspeltejä, mutta muistaa mitä sitten tekin :-) Quote Link to comment
Guest thing181 Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Minkä ikäisessä kolkissa on tuollaiset pellit? Yksiäkään en ole nähnyt niissä. Kupla mallisia kyllä on näkynyt... En ole nähnyt kuin nelostyypissä tuon tyylisiä peltejä. Quote Link to comment
Guest Posted December 20, 2009 Share Posted December 20, 2009 Bugfuelilla valikoitua harvapäisyyttä, ei muista laittaa unohduspeltejä, mutta muistaa mitä sitten tekin :-) Nain se menee juu :) Quote Link to comment
vwagen Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Kolmostyypissä nuo uudemmat pellit vuosimallista-71 lähtien. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Onkos noi nyt semmoset Supertin -pellit mitä esim. AC myy? Kannattaako tommoset laittaa parilitraseen virikoneeseen? Kun aikapaljon, ainakin kuvista päätellen, virkoneissa ei ole olleenkaan alapeltejä... Quote Link to comment
vwagen Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Kuvassa olevat pellit korvasivat kolmostyypissä(ja vain kolmostyypissä) pienet suoraan sylinterien alle tulevat pellit,jompi kumpi malli löytyy kyllä varmaan useimmista virikoneistakin,varsinaiset alapellit kyllä jätetään usein pois,mikä ei sekään ole hyvä ratkaisu moottorin hyvinvoinnin kannalta. Quote Link to comment
Guest Poppius Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Kuvassa olevat pellit korvasivat kolmostyypissä(ja vain kolmostyypissä) pienet suoraan sylinterien alle tulevat pellit,jompi kumpi malli löytyy kyllä varmaan useimmista virikoneistakin,varsinaiset alapellit kyllä jätetään usein pois,mikä ei sekään ole hyvä ratkaisu moottorin hyvinvoinnin kannalta. Minkäslaiset noi pienet alapellit on? Kuvalinkkiä? Ne pyttyjen väliin yläpuolelle tulevat tiedänkin... Quote Link to comment
-AP- Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Kovasti sotkeentuu kaksi asiaa keskenään ... Topikissa on puhe ns. 'unohduspelleistä' eli suoraan sylinterien alle, suojaputkien yläpuolelle, tulevista ilmanohjaimista. Nämä olivat uudemmissa Kolmosissa tuota kehittyneempää mallia, siis amerikkalaisittain 'Cool Tins'. Varsinaiset 'alapellit' eli lämmönvaihtimen ja kampikammion väliin tulevat pellit / ilmanohjaimet / suojat on sitä samantyyppistä suoraa peltiä kaikissa Kuplissa ja Kolmosissa (ei kuitenkaan samoja osia). Quote Link to comment
metake Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Ne pyttyjen väliin yläpuolelle tulevat tiedänkin... Mitkäs pellit pyttyjen väliin yläpuolelle tulee? Quote Link to comment
Guest Kupla71 Posted December 21, 2009 Share Posted December 21, 2009 Jep kiitos vastauksista. Mä laitoin ne sinne ku muistin etta mullahan oli ne teleskooppi putket! (en muistanu enää ku on seissy projekti nii kauan) :) tas viel heitin kuvan ku o asennettu "unohuspellit" Quote Link to comment
Guest Poppius Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Mitkäs pellit pyttyjen väliin yläpuolelle tulee? Purin yhden 1200 koneen syksyllä, ja siinä oli muistaakseni semmoset ihan pienet pellinpalat pyttyjen päällä jäähdytysripojen väliin kiilattuna... Quote Link to comment
vwagen Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Ennen näitä tunnetumpia sylinterien alle tulevia"unohduspeltejä"oli kyllä käytössä yläpuolelle tulevat pellit mutta vain 25 hv moottorissa ja siinäkin siirryttiin uudempaan malliin jo vuoden-51 aikana. Vielä noista kolmostyypin isommista pelleistä,tehdas kehitti ne nimenomaan kolmostyyppiä varten ja julkaisi huoltohjeen jossa niistä kerrotaan esimerkiksi että jälkiasennus on mahdollista(sallittua)mutta vain kolmostyyppiin ja vain jos myös muut pellit vaihdetaan malliin jotka on tarkoitettu näiden kanssa käytettäväksi,tyyppeihin 1 ja 2 asennus on kielletty kokonaan koska ne pienentäisivät jäähdytyksen tehoa. Ja kyllä,minullakin on joskus ollut nuo pellit Kuplan moottorissa ja sillä on ajettu paljon eikä eikä ole mennyt rikki väärien peltien takia,eli itse kukin päättelee onko niiden käyttö jarkevää moottoreissa joihin niitä ei ole tarkoitettu. Quote Link to comment
Guest Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 kansiin, palotilojen valiin tulee jaahdytysripoihin sellaiset ihan pienet pellit, luokkaa tikkuaskin kokoiset tai pienemmat. Oikealla puolella termarin tanko menee siita pellista lapi. Quote Link to comment
Tanhis Posted December 22, 2009 Share Posted December 22, 2009 Noissa ns. super tineissähän jäähdytystehoa laskee myös usein huono istuvuus eli ei istu tiiviisti yläpuolisen pellin kanssa. Jonka takia jäähdytysilma karkaa ennen loppupäämääräänsä. Quote Link to comment
Guest thing181 Posted December 23, 2009 Share Posted December 23, 2009 Kolmostyypissä nuo uudemmat pellit vuosimallista-71 lähtien. Tämäpä selvä. Pitäs varmaan tehdä rojektille jotain niin olis nuokin nähny... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.