Tanhis Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Eli olisi jossain vaiheessa tarkotus ruveta tiputtamaan tota ghiaa ja nyt sitten tuli mieleen että mistä lyhkäsemmät iskarit mieluiten hakisin varaosaputkasta eli sopiiko jonkun muun iskarit. Takaa olisi varmaan tarkotus tiputtaa 2 ulkobooria eli sen kanssa ei varmaan mitään tarvitse ottaa huomioon muutakun ehkä trimmata vähän pohjaanlyöntikumeja ja meneekö kahden boorin madalluksella vielä vakio iskarit. Ja sitten tuleekin etupää eli mielessä oli tipauttaa kaksi sisäbooria. Eli meneekö vielä vakio iskareilla kahdella sisäboorilla. Ja täytyykö edessä ottaa jotain muuta huomioon. Ja sitten voi myös ehdotella rengas comboja vakiovanteille mitkä näyttä hyvältä ja on sen kokoisia että mahtuu pyörimään ja ei ota lokareihin kiinni. Ottaen huomioon myös sen että jos madallan joskus enemmän että toimisi vielä silloinkin. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 6, 2010 Author Share Posted January 6, 2010 Vanette c120 kyb nro 443187, motonet nro 44-3187 240 sarjan volvon taka iskarit opel kadett c Empi p/n 9650 Tälläisiä löysin vähän hakemalla mutta mitä olisi näistä sopivimmat ja tarvitsenko edes lyhkäsempiä iskareita. Quote Link to comment
-tipi- Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Tuosta madalluksesta, kyllähän se aika linttaan jo menee 2:lla takapäässä. Weikkaan et edestä pitää tiputtaa kolme, ellet halua että keula on korkeemmalla kuin perä. Edessähän jouset menee ristiin akselin sisässä, ja jossain tosi vanhassa VW Trendsin ohjeessa sanottiin että älä ihmeessa irrota jousta sieltä 'toisesta' päästä, vaan aina tukivarresta. Takasin laitto on kuulemma hankalaa. Mut niihän sitä jotkut sanoo kuplankin jousipakoista, mutta sekin on helppoa, kun sen osaa. No ite oon kolkissa vain tukivartta irrotellu. Tosin tuossa '65:ssa on vielä kiinteä stoppari, joten tukivarsi pitää murjoa sen yli paikalleen tonttiasennossa. Ja siis vain alatukivartta tarvii säätää, koska ylemmässä akseliputkessa on vakaaja, mutta tämän varmaan tiesitkin jo. Rengastuksesta en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta T34:sta, mutta miun notsi 2 pykälän (tai 3, en muista kumpi oli sillon, mut epäilisin et 2) madaluksella ja 145/65 kumeilla oli v.2005 Himoksella tontituskisassa 55 mm akselista maahan. Niin joo, 2 ja 3 pykälän tontitukset menee vakioiskareilla eessä. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 7, 2010 Author Share Posted January 7, 2010 Tuosta madalluksesta, kyllähän se aika linttaan jo menee 2:lla takapäässä. Weikkaan et edestä pitää tiputtaa kolme, ellet halua että keula on korkeemmalla kuin perä. Edessähän jouset menee ristiin akselin sisässä, ja jossain tosi vanhassa VW Trendsin ohjeessa sanottiin että älä ihmeessa irrota jousta sieltä 'toisesta' päästä, vaan aina tukivarresta. Takasin laitto on kuulemma hankalaa. Mut niihän sitä jotkut sanoo kuplankin jousipakoista, mutta sekin on helppoa, kun sen osaa. No ite oon kolkissa vain tukivartta irrotellu. Tosin tuossa '65:ssa on vielä kiinteä stoppari, joten tukivarsi pitää murjoa sen yli paikalleen tonttiasennossa. Ja siis vain alatukivartta tarvii säätää, koska ylemmässä akseliputkessa on vakaaja, mutta tämän varmaan tiesitkin jo. Rengastuksesta en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta T34:sta, mutta miun notsi 2 pykälän (tai 3, en muista kumpi oli sillon, mut epäilisin et 2) madaluksella ja 145/65 kumeilla oli v.2005 Himoksella tontituskisassa 55 mm akselista maahan. Niin joo, 2 ja 3 pykälän tontitukset menee vakioiskareilla eessä. Kyllä kyllä onkohan kolkin etupääss samansorttinen ratkaisu kuin takapäässä eli onko sisäboorit erilaiset kuin ulkoboorit eli eriverran pudottaa. Nimittäin kun vähän kuvia selailin niin parikuvaa mitä löysin missä oli madallettu kaksi sisäbooria niin ei kyllä mitään tosi tontissa näyttänyt olevan. Tietty riippuu rengastuksestakin. Ja ei kait se perä nyt maata laahaa kahden napsun madalluksella. Ja mites olikos kolkkiin saatavilla droppiolkia suomesta. Quote Link to comment
ARTO Posted January 7, 2010 Share Posted January 7, 2010 Eikös kaks napsua tee takana noin 9 sentin pudotuksen. paljon tai vähän, riippuu katsojasta. Quote Link to comment
Sakke Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Kolkin droppiolkia et saa Suomesta. Hyvä jos saat mistään. Belgiassa on tehty yks tuotantoerä muistaakseni vuosi/kaks sitten. KAikki myytiin. Quote Link to comment
Aaperi Posted January 8, 2010 Share Posted January 8, 2010 Tuosta madalluksesta, kyllähän se aika linttaan jo menee 2:lla takapäässä. Weikkaan et edestä pitää tiputtaa kolme, ellet halua että keula on korkeemmalla kuin perä. Edessähän jouset menee ristiin akselin sisässä, ja jossain tosi vanhassa VW Trendsin ohjeessa sanottiin että älä ihmeessa irrota jousta sieltä 'toisesta' päästä, vaan aina tukivarresta. Takasin laitto on kuulemma hankalaa. Mut niihän sitä jotkut sanoo kuplankin jousipakoista, mutta sekin on helppoa, kun sen osaa. No ite oon kolkissa vain tukivartta irrotellu. Tosin tuossa '65:ssa on vielä kiinteä stoppari, joten tukivarsi pitää murjoa sen yli paikalleen tonttiasennossa. Ja siis vain alatukivartta tarvii säätää, koska ylemmässä akseliputkessa on vakaaja, mutta tämän varmaan tiesitkin jo. Rengastuksesta en osaa sanoa, kun ei ole kokemusta T34:sta, mutta miun notsi 2 pykälän (tai 3, en muista kumpi oli sillon, mut epäilisin et 2) madaluksella ja 145/65 kumeilla oli v.2005 Himoksella tontituskisassa 55 mm akselista maahan. Niin joo, 2 ja 3 pykälän tontitukset menee vakioiskareilla eessä. Miulla oli etuiskarit pohjassa 3 sisäboorin tiputuksella. Tilalle laitoin lyhyet Kyb GR-2. Takapäätä on madallettu 2 ulkobooria. Taakse sain urtsikolkin vanhat Spax jäykkyys säädettävät. Ja noista sisäbooreissa ei ollut mitään vaikeaa. Iskari irti, alapallosta irti, sisäpäästä ruuvi pois ja ulosveto. Käännetyssä järkestyksessä takaisin. Kaikkein eniten meni aikaa nujuta alapallo takaisin reikäänsä kun pitää nostaa napaa yms. Pieni etukeno tuolla setupilla tuli. Nyt vielä 185/65-15 suokumit. Tulee varmaankin 145/65-15 ja 175/55-15 Yleisesti puhutaan että jo 2 boorin madalluksella kannattaa laittaa lyhyemmät iskarit. Youtube:sta löytyy hyvät ohje videot T-3 madallukseen. Ja videon infossa sanotaan: There is a mistake at about 3:40. I meant to say that inner splines move MORE than outer splines. Etupää:http://www.youtube.com/watch?v=OS2fgJkhcJk Takapää:http://www.youtube.com/watch?v=AMxBolHOJR4 EDIT: Mittasin äsken. Etuakselin alla 17cm ja taka-akselin alla 14cm. Mutta taka iskarit säädetty kaikkein löysimmälle. Jäykemmälle säätämällä nousee perä varmaankin 2cm. Edessä ei ole lokareita, puskureita yms. Vain tyhjä bensatankki. Voisihan tuota keulaa vielä yhden boorin tiputtaa :P Quote Link to comment
Tanhis Posted January 9, 2010 Author Share Posted January 9, 2010 Kiitos tuo oli aika tyhjentävä vastaus eli taidan itsekkin lähteä sitten kolmen napsun linjalle keulassa. Ja tosiaan tuo on aikatulkinnan varaista että milloin on matala. Itsellä on käyttiksen matalimmassa kohdassa 8cm maavaraa ja omastamielestäni sillä pääsee melkeimpä minne vaan mihin nyt autolla täytyy ikinä päästä. Eli jos kolmella sisänapsulla edessä jää 14cm maavaraa 185/65-15 renkailla niin silloin 145/65 renkailla se on varmaan aika hyvä minun käyttöön. Mitäs eturenkaita muilla on matalissa kolkeissä Quote Link to comment
Jone Posted January 10, 2010 Share Posted January 10, 2010 Meillä on notsissa edessä 3 napsua ja takaa 2. Renkaat edessä 135-15 misukat ja takana 165-15 misukat,ja ihan 80 rohviililla. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 28, 2010 Author Share Posted February 28, 2010 Nonii eli nyt on sitten omakohtaisia mittoja eli tiputin kolme sisä napsua edestä ja iskarin kiinnityksesta toiseen on 34,5cm akselin ollessa ilmassa ilman rengasta. Ja vakio iskari on 27cm lyhimmillään eli 7.5cm joustoa vakio iskarilla akselin ollessa ilmassa eli vakio iskari ei tule kysymykseen jos ei halua että iskari pohjaa joka töyssyssä. Edit: Mittasin kiinnityksestä kiinnitykseen tukivarsi ylös tunkattuna 30,5cm eli tosiaan vakio iskaria ei kannata käyttää jos haluaa yli 3,5cm jouston. Niin joo ja tässä ei ole siis edes tankkia tai muuta painoa keulassa. Quote Link to comment
Tanhis Posted March 2, 2010 Author Share Posted March 2, 2010 Kävin ostamassa sitten 24,3 cm lyhimmillään olevat peräkärryiskarit eli nämäkin tuntuu olevan liian pitkät tai mitä mieltä muut ovat että riittääkö 6,2cm jousto iskareissa. Ja sitten paikallisessa varaosaputkassa ei ollu enää sellaista kirjaa josta olisivat nähneet lenkistä lenkkiin mittoja helposti ja lyhimmät mitä löytyi helposti olivat juurikin nämä peräkärry iskarit. Volvo 240 iskarit ovat pidemmät kuin nämä peräkärry iskarit ja kadett c ei ole lenkki lenkki iskari. Mites onko jollain vaneten iskareiden lenkki lenkki mittaa tiedossa. Tai esim kuumien autojen madallusiskareiden mittoja Quote Link to comment
Tanhis Posted March 3, 2010 Author Share Posted March 3, 2010 Noniin eli nyt löytyi sopivat iskarit eli nissan vanetessa on sopivat ja kiinnitysreikien pitäisi olla 12mm Eli vähän mittoja Nissan vanette taka iskari 225-323mm Volvo PV 200-285 Peräkärry iskarit (lyhyempi malli) 245-350 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.