Hebster52 Posted February 23, 2011 Posted February 23, 2011 Oliko se niin että sun veli teki uudet takalokarit? Mitä se käytti aihioiks? Quote
HSuomi Posted February 23, 2011 Author Posted February 23, 2011 Ei se uusia tehnyt, vanhoja vaan korjasi. Kiinitykset oli mätäntyny puhki. http://i816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Porsche/P1230112.jpg Quote
Hebster52 Posted February 23, 2011 Posted February 23, 2011 Ok. Mulla enemmän työmaata siinä kun lokarit on leikeltynä... :( Quote
HSuomi Posted February 23, 2011 Author Posted February 23, 2011 Juu katoin :) Eiköhän joku taitava peltiseppä väännä uudet jos saat jostain mallit. Quote
Hebster52 Posted February 23, 2011 Posted February 23, 2011 Juuh... Kattelin että Irlannista saisin jopa vielä tehdasuudet.... :) Quote
Hebster52 Posted February 28, 2011 Posted February 28, 2011 No, nyt on kannet irrotettu, vedet poistettu. Juu, poistettu sylintereistä... Kaikissa oli pikkaseen jäätä, keskimmäisessä melkeen sentin verran männän päällä ja muilla vaan pari milliä. Pakosarjahan oli käännetty sojottamaan ylöspäin joten vesi pääsi sinne mutta ei pois... Pakosarjakin oli täynnä vettä.. Joka tietenkin myös tarkoitti sitä että kansien pakokanavissakin oli samaa jäätynyttä vettä... Nyt pitäis vaan keksiä joku hyvä menetelmä miten irrottaa noi jämähtäneet männät sylintereistä... Mitä jos esim. irrottaisin kansipultit lohkosta ja yrittäisin nitkutellen vääntää sylinteriä jotta mäntä irtoais? Sylintereissä on nyt ruiskutettu runsaasti CRC 5-56 ruosteenirroittajaa. Quote
rockford Posted March 1, 2011 Posted March 1, 2011 No, nyt on kannet irrotettu, vedet poistettu. Juu, poistettu sylintereistä... Kaikissa oli pikkaseen jäätä, keskimmäisessä melkeen sentin verran männän päällä ja muilla vaan pari milliä. Pakosarjahan oli käännetty sojottamaan ylöspäin joten vesi pääsi sinne mutta ei pois... Pakosarjakin oli täynnä vettä.. Joka tietenkin myös tarkoitti sitä että kansien pakokanavissakin oli samaa jäätynyttä vettä... Nyt pitäis vaan keksiä joku hyvä menetelmä miten irrottaa noi jämähtäneet männät sylintereistä... Mitä jos esim. irrottaisin kansipultit lohkosta ja yrittäisin nitkutellen vääntää sylinteriä jotta mäntä irtoais? Sylintereissä on nyt ruiskutettu runsaasti CRC 5-56 ruosteenirroittajaa. Kuulostaa siltä että männät on aikasta kovin kiinni. Omasta harmaafergusta sain männät liikkeelle naputtelemalla puukalikkaa männän päähän. Quote
Hebster52 Posted March 1, 2011 Posted March 1, 2011 Juu, väkivaltaa se vaan kaipaa... :) Annetaan vaan ruosteenpoistajat vähän ekaks vaikuttaa. Quote
JM Posted March 1, 2011 Posted March 1, 2011 Omien kokemusten perusteella paras irrotusaine on tunkeuma väri, leikkuu neste on kans hyvää. Vois yrittää myös kosanilla lämmittää putkea ja samalla jäähdyttää mäntää. Quote
Timo Varis Posted March 1, 2011 Posted March 1, 2011 Naftaa/pölöä pesiin ja antaa vaikuttaa irtoaa jos ei aivan jumissa koko kone. Quote
non-hippy Posted March 1, 2011 Posted March 1, 2011 Olen lukenut jostain, että rasvaprässillä ovat irroittaneet pahasti jumittuneita mäntiä. Peitinlevy, johon jenkattu rasvanippa, pultataan kiinni sylinteriin ja kaupan halvinta vaseliinia sisään. Itse ei ole tullut vielä tarvetta kokeilla, mutta siinä yksi menetelmä lisää temppuarsenaaliin? Quote
rambler Posted March 2, 2011 Posted March 2, 2011 Aikoinaan, kun olin aikeissa ostaa Borgwardia projektiksi, niin löytyi yksi umpikoneinen. No kaverit veivät sen Nummelaan, ite päädyin laittamaan omani kuntoon. Trailerimatkan ajaksi koneeseen laitettiin Fairya ja vaihde päälle sekä kiinnityskettingit hieman löysälle. Ja kas kummaa Nummelassa tallilla saivat sen käymään... No omassa ei onnistunut... Koivu"mäntä" pytyyn ja lekalla kolme mäntää irti. Neljäs piti paloitella. Oli pahasti renkaat ruosteessa, mutta pytty saatiin pelastettua... viimeiseen ylikokoon (ja männätkin löytyi!) Quote
HSuomi Posted April 3, 2011 Author Posted April 3, 2011 Viime juhannuksen photo-shootista, kun broidin työkaveri + palkatut näyttelijät kävi kuvailemassa: Viralliset: http://hemmonkuvat.blogspot.com/2011/03/pahkahullu-juhannus-2010.html Behind the scenes: http://s816.photobucket.com/albums/zz86/HSuomi/Porsche/ Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.