Jump to content

Porsche diesel super


HSuomi

Recommended Posts

No, nyt on kannet irrotettu, vedet poistettu. Juu, poistettu sylintereistä... Kaikissa oli pikkaseen jäätä, keskimmäisessä melkeen sentin verran männän päällä ja muilla vaan pari milliä.

 

Pakosarjahan oli käännetty sojottamaan ylöspäin joten vesi pääsi sinne mutta ei pois... Pakosarjakin oli täynnä vettä.. Joka tietenkin myös tarkoitti sitä että kansien pakokanavissakin oli samaa jäätynyttä vettä...

 

Nyt pitäis vaan keksiä joku hyvä menetelmä miten irrottaa noi jämähtäneet männät sylintereistä...

 

Mitä jos esim. irrottaisin kansipultit lohkosta ja yrittäisin nitkutellen vääntää sylinteriä jotta mäntä irtoais?

 

Sylintereissä on nyt ruiskutettu runsaasti CRC 5-56 ruosteenirroittajaa.

Link to comment
No, nyt on kannet irrotettu, vedet poistettu. Juu, poistettu sylintereistä... Kaikissa oli pikkaseen jäätä, keskimmäisessä melkeen sentin verran männän päällä ja muilla vaan pari milliä.

 

Pakosarjahan oli käännetty sojottamaan ylöspäin joten vesi pääsi sinne mutta ei pois... Pakosarjakin oli täynnä vettä.. Joka tietenkin myös tarkoitti sitä että kansien pakokanavissakin oli samaa jäätynyttä vettä...

 

Nyt pitäis vaan keksiä joku hyvä menetelmä miten irrottaa noi jämähtäneet männät sylintereistä...

 

Mitä jos esim. irrottaisin kansipultit lohkosta ja yrittäisin nitkutellen vääntää sylinteriä jotta mäntä irtoais?

 

Sylintereissä on nyt ruiskutettu runsaasti CRC 5-56 ruosteenirroittajaa.

 

Kuulostaa siltä että männät on aikasta kovin kiinni. Omasta harmaafergusta sain männät liikkeelle naputtelemalla puukalikkaa männän päähän.

Link to comment

Omien kokemusten perusteella paras irrotusaine on tunkeuma väri, leikkuu neste on kans hyvää. Vois yrittää myös kosanilla lämmittää putkea ja samalla jäähdyttää mäntää.

Link to comment

Olen lukenut jostain, että rasvaprässillä ovat irroittaneet pahasti jumittuneita mäntiä.

Peitinlevy, johon jenkattu rasvanippa, pultataan kiinni sylinteriin ja kaupan halvinta vaseliinia sisään.

 

Itse ei ole tullut vielä tarvetta kokeilla, mutta siinä yksi menetelmä lisää temppuarsenaaliin?

Link to comment

Aikoinaan, kun olin aikeissa ostaa Borgwardia projektiksi, niin löytyi yksi umpikoneinen. No kaverit veivät sen Nummelaan, ite päädyin laittamaan omani kuntoon.

Trailerimatkan ajaksi koneeseen laitettiin Fairya ja vaihde päälle sekä kiinnityskettingit hieman löysälle.

Ja kas kummaa Nummelassa tallilla saivat sen käymään...

 

No omassa ei onnistunut... Koivu"mäntä" pytyyn ja lekalla kolme mäntää irti. Neljäs piti paloitella. Oli pahasti renkaat ruosteessa, mutta pytty saatiin pelastettua... viimeiseen ylikokoon (ja männätkin löytyi!)

Link to comment
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...