Guest madog2mad Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Eli tuli hankittua tällainen VW t2 Kleinbussi kolmeen pekkaan kavereiden kanssa. Tavoitteena on saada tästä surffiauto ensi kesäksi. Neuvot ja varaosatarjoukset ovat ERITTÄIN TERVETULLEITA! Tässä siis kuvia autosta siinä kunnossa kun viime vuonna se hankittiin juuri ennen lumien tuloa. Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Vietiin auto Viroon, maalaukseen ja rempattavaksi ns. "hinausputkella" vai mikskä sitä nyt kutsutaan. Alku matka meni mahtavasti, mutta Tartossa, liitos lähti irti ja koska autossa ei ollut jarruja jouduttiin ajamaan hiukan "ojaan" jotta saatiin se pysähdettyä ja vältettyä kolari muiden autojen kanssa. Mutta Onneksi autolle eikä kenellekkään käynyt kuinkaan! Päätettiin sitten loppujenlopuksi tilata Hinausauto, joka vei auton turvallisesti perille! Tässä kuvia tammikuun alulta. Auto on siis Virossa korjattavana (koska itsellämme ei ole ammattitaitoa siihen, ja hinnat ovat siellä huomattavasti kilpailukykyisemmät) --> Runko työt + maalaus hiukan alle 2000 €, töineen päivineen. Unohdin muuten mainita että 1.6 kone oli autossa. Tarvittais muuten vinkkejä että mitä kannattaa lämmittimen kanssa tehdä. Heat exchangerit puuttuu, joten puhallin etulasiinkaan ei toimi. Mitä suosittelisitte? Quote Link to comment
Guest MillaI Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 Mistä löysitte maalaamon, suositteliko joku? Oma pallis pitäis saada ens kuun aikana maalattua. Eestissä haluisin maalauttaa kun aattelin että voisivat verhoiluttaa sisäkaton samalla ja samaan hintaan (ehkä jotain muutakin, vaikka sähköt?), mitä suomessa sais hikisesti maalauksen. Kai? Lämmön siirtimiä en osaa kommentoida. Joudun itsekkin ostaa uuden, kalliit ne on. Quote Link to comment
Guest Posted January 24, 2010 Share Posted January 24, 2010 suosittelen lampimasti (hah) bensalammittimen hankkimista. Jata lammonvaihtimet pois tai kytke ne lammittamaan takatilaa, ja bensalammitin ohjaamoa. Moottorin pakoputkisto ainakin on kuplasta, ehka koko kone. Ei siina mitaan, toimii se noinkin mutta jos takaluukun tiiviste on vahankaan huono, niin pakokaasut jaa pyorteilemaan auton taakse ja imeytyvat sisaan takatilaan. Konehuoneesta nayttais puuttuvan moottorin ymparyspellit, lattia nakyy koneen ohi. Moottorin alapuoli pitaa olla taysin eristetty konehuoneesta jotta pakokaasut ja kuuma ilma eivat nouse konehuoneeseen. Moottori ylikuumenee ja pakokaasut tunkee puhaltimen auttamana auton sisalle. Nirri pois. Quote Link to comment
jolkkon Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Hieno auto. Itsellä on kovinkin samanlainen, mutta 6 vuotta vanhempi. Virossa en ole autoa käyttänyt, mutta kuulostaa järkevältä niin pääsee sitten keskittymään niihin hommiin jotka sujuu ja kiinnostaa. Kuvista päätelleen autossasi on kuitenkin jo pientä laittamista, joten 2000e ei ole paljoa jos laatu on jotenkin kohdallaan. Kannattaa vain keskustella että pohjapalkit ja pohjarakenteet korjataan kuntoon. Tämä on se yksi huonoista paikoista tässä mallissa, Minkä värinen tulee? Oranssi-valkoinen? Itse laitan ihan normaalit lämmönvaihtajat ja ajattelin selvitä niillä. Talvella en aja, joten bensalämppäriä en tarvitse. Korjauta tai korjaa kone samalla niin ei tule ongelmia muuten korjatulla autolla ajaessa! Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 MAHTAVAA! Täällähän on asiantuntevaa ja aktiivista porukkaa!! Mistä löysitte maalaamon, suositteliko joku? Yhellä kaverilla kuka on kans tässä mukana niin on virolaisia töissä ja muutama heistä suositteli. Käytiin myös Tartossa yhdellä pajalla, ja pyysivät huomattavasti enemmän hintaa. Tilatkin oli aika olemattomat! Sillä toisella oli juuri meneillään t2 projekti, mutta jälki ei kyllä ollut kummosta, joten päädyttiin tähän toiseen paikaan. Ollaan ite myös virosta alunperin kotosin ja tutkiskeltiin aika paljon netistä noita maalamoita. Noilla tuntu olevan siistit tilat ja laitteetkin paljon paremmat kun sillä toisella! Töitäkin tuntu niillä olevan, eli vaikutti suht suositulta paikalta. Ei ole ihan Tallinnan liepeiltä joten vältyttiin tältä "kaupunkilisältäkin". Itse suosittelisin tätä paikka! Yritän saada uusia kuvia heiltä, niin voitte itse päättää miltä jälki näyttää. Eestissä haluisin maalauttaa kun aattelin että voisivat verhoiluttaa sisäkaton samalla ja samaan hintaan (ehkä jotain muutakin, vaikka sähköt?), mitä suomessa sais hikisesti maalauksen. Kai? Tuohon hintaan siis ei sisälly verhous. Mutta ollaan sitäkin tutkiskeltu paljon ja kyselty. Hintaa on vaikea arvioida ja ei ne osaa tarjousta sanoa suoraan (haluavat nähdä auton) Mutta arviot vaihtelevat 9000 kr - 15000/20000 kruunuun (materiaalineen). (kurssi 15,5). Yks fajian tuttu oli kuulemma luvannut tehdä työn 2000 kruunulla (ei materiaaleja) eli about 140 €. On kuulemma tehnyt kalusteita enimmäkseen mutta myös muutaman auton. Pitänee käydä ensi reissulla tutustumassa tähänkin kaveriin. suosittelen lampimasti (hah) bensalammittimen hankkimista. Jata lammonvaihtimet pois tai kytke ne lammittamaan takatilaa, ja bensalammitin ohjaamoa. Lämmönvaihtimia meillä ei ollut ollenkaan tuossa. Pitää nyt katsoa jos sopivaan hintaan saa niin voisi takatilaan laittaa. Mutta budjetti kun on hiukan tiukassa (opiskelijoita kun ollaan). Löysin yhden kuplan bensanlämmittimen(oli kylläkin myyty jo) mutta oli aika isokokonen, mihin sen mahuttaisi? Onko vaikeaa asentaa? Voiko bensalämmitintä käyttää kesällä myös pelkästään tuulettimena? Mistä kannattaisi hankkia? Moottorin pakoputkisto ainakin on kuplasta, ehka koko kone. Ei siina mitaan, toimii se noinkin mutta jos takaluukun tiiviste on vahankaan huono, niin pakokaasut jaa pyorteilemaan auton taakse ja imeytyvat sisaan takatilaan. Ollaankin pitkään mietitty että miten tuolla just kampersilla on erilaiset putkistot T2sessa, nyt sekin selvis. Konekin on näyttänyt mielestäni erilaiselta kuin muissa. Onko tuo kuplan kone kuitenkin ok? Voisin laittaa kuvan siitäkin myöhemmin. Tilattiin JKsilta suurimman osan tiivisteistä juuri, mutta taisivat tuosta konehuoneen tiivisteestä sanoa että sen voivat väsätä itsekin. Konehuoneesta nayttais puuttuvan moottorin ymparyspellit, lattia nakyy koneen ohi. Moottorin alapuoli pitaa olla taysin eristetty konehuoneesta jotta pakokaasut ja kuuma ilma eivat nouse konehuoneeseen. Moottori ylikuumenee ja pakokaasut tunkee puhaltimen auttamana auton sisalle. Nirri pois. Eli siis kannattaako tuohon moottorin alle (auton alle) hitsauttaa jonkinlainen levy? vai kuinka? KIITOKSET MUUTEN vielä vinkeistä "BugFuel"! annattaa vain keskustella että pohjapalkit ja pohjarakenteet korjataan kuntoon. Tämä on se yksi huonoista paikoista tässä mallissa,Minkä värinen tulee? Oranssi-valkoinen? Kiitokset tuostakin vinkistä, pitääkin ilmoittaa niille että panostaisivat tuohon! Tuon värinen siitä pitäisi tulla, siis alaosa oranssi ja yläosa tuollainen metallin harmaa. Mitäs mieltä? Pitäisikö olla enemmän "alkuperäisempi" / vanhanaikaisempi? Puskurit ja etuneliö tulee harmaaksi (ei ole varaa kromaukseen :(.. Ei varmaankaan itsekkään ajella talvisin, ajateltiin säästää talven suola keleiltä.. Kone olisi myös tarkoitus korjauttaa jossain (varmaankin samassa paikassa). KYSYMYS VIELÄ!: Mites nuo Rock n Roll sohvat/sängyt. Ollaan nähty myynnissä olevan noita saranoita joista sais itse tehtyä sohvasängyn. Miten nuo menee katsastuksesta läpi? Jostain viron palstoilta luin että jollain oli ollut ongelmia. Auto on muistaakseni kuitenkin rekisteröity viidele. (ei ole ollut muutamaan vuoteen rekisterissä) Toinen vaihtoehto olisi ostaa t2sesta vanha sohva, ja tehä siitä sellainen. Päätettiin ottaa myöstuo väliseinä edessäistuttavien takaa pois, sanoivat korjaamolla että sen pitäisi olla ihan ok. (En tiedä ovatko ottaneet vielä), mutta onko siitä mitään haittaa, kun joissain autoissa se on ollut vain osittain ja pitäisikö vahvistaa jotenkin? Pitäisi vielä siihen väsätä tuoleihin jotain jossa ne pysyy pystyssä. Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 >Löysin yhden kuplan bensanlämmittimen(oli kylläkin myyty jo) mutta oli aika >isokokonen, mihin sen mahuttaisi? Onko vaikeaa asentaa? Voiko bensalämmitintä >käyttää kesällä myös pelkästään tuulettimena? Mistä kannattaisi hankkia? Eberspacher -lammittimien mallimerkinnat on B4 ja BN4 pakuun, ja B2 seka BN2 kuplaan. Muitakin merkkeja on mutta nuo on yleisimmin kaytetyt. Kupla-malliset heikompitehoisia ja fyysisesti pienempia. BN4 on vaikeahko saada mahtumaan kuplaan, mutta molemmat saa helposti pakuun. Moni laittaa konehuoneeseen sen, moottorin vasemmalle puolelle. Hyva puoli siina on etta virtapiuha akulle on lyhyt. Johdon pitaa olla aika paksu, bensalammitin syo sytytysvaiheessa julmetusti sahkoa. Asennus ei ole vaikea mutta pakokasut pitaa johtaa jonnekin muualle turvallisesti, niin ettei lemmittimen ilmanottoon paase imeytymaan pakokaasua. Tasta syysta en itse laita niita konehuoneeseen vaan sinne tavaratilaan. (se istuinlaatikko mika mun kuvissa nakyi) En kayttaisi pelkkana tuulettimena vaikka sekin onnistuu, saastaisn mieluummin tuulettimen laakerointia. Lisaksi joissain BN4 malleissa tuulettimen akseli kayttaa myos kipinan ohjaukseen kaytettavia karkia, virranjakajan tapaan. >Ollaankin pitkään mietitty että miten tuolla just kampersilla on erilaiset putkistot >T2sessa, nyt sekin selvis. Konekin on näyttänyt mielestäni erilaiselta kuin muissa. Onko >tuo kuplan kone kuitenkin ok? Joo ihan sama kumpi kone siella on. >Eli siis kannattaako tuohon moottorin alle (auton alle) hitsauttaa jonkinlainen levy? vai >kuinka? Ei vaan moottorin ymparille, ikaankuin konehuoneen lattian jatkeeksi kuuluu pultattavat pellit joilla rako koneen ja konehuoneen lattian valissa peitetaan. Pellit puyltataan moottoriin, ja peltien ja korin valissa on tiiviste. >Tuon värinen siitä pitäisi tulla, siis alaosa oranssi ja yläosa tuollainen metallin harmaa. >Mitäs mieltä? >Pitäisikö olla enemmän "alkuperäisempi" / vanhanaikaisempi? Omaksi iloksesi sita varmaan rakentelet, joten tee ihan oman maun mukaan. Quote Link to comment
-AP- Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Onko auto tulossa Suomen vai Eestin kilpiin? Jos Suomeen ja on pakettiauto (kuten kuvista voi päätellä), ei kannata kovin paljoa sohvia ja sänkyjä rakennella, kallis verolasku odottaa. Virossa asiat 'liberaalimpia', Ingmar Tarttosta osaa varmaan kertoa asiasta lisääkin. En lähtisi kiinteää väliseinää ottamaan kokonaan pois, vaatinee ainakin korin vahvistamista ettei notkahda mistään? Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Onko auto tulossa Suomen vai Eestin kilpiin? Jos Suomeen ja on pakettiauto (kuten kuvista voi päätellä), ei kannata kovin paljoa sohvia ja sänkyjä rakennella, kallis verolasku odottaa. Virossa asiat 'liberaalimpia', Ingmar Tarttosta osaa varmaan kertoa asiasta lisääkin. En lähtisi kiinteää väliseinää ottamaan kokonaan pois, vaatinee ainakin korin vahvistamista ettei notkahda mistään? Suomen kilpiin tulee.. Tosiaan tarkastettiin, auto on rekisteröity 1+2 eli paku taitaa olla. Tarkoitus olisi kuitenkin saada tuo sohva taakse. (vähän niinkun auton idea). Eli kuinka kallista tuo verotus on? Mites jos laittaa sohvan vasta reskisteröinnin jälkeen? Ei varmaankaan kannata? Ei taida mennä henkilöautoksikaan? Ingmarin kanssa ollaankin oltu yhteydessä, siltä saadaan joitain osia. Kiinteää väliseinää olivat tuolla virossa katsoneet ja olivat todenneet että ei vaikuta ja voi ottaa pois, mutta ehkä varmuuden vuoksi kannattaisi vahvistaa sitten ? Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Jos en väärin tuolta ole muista topiceista lueskellut, taitaa verotus olla tuon ikäisessä noin 900euron luokkaa, korjatkaa toki jos olen väärässä. Edit: Tosin muistelen myös lukeneeni, että vakuutusmaksu putoaa aika rajusti, jolloin jo parin vuodenkin aikana vakuutukset tulevat tuon verran jo edullisemmiksi... ellei jopa jo enemmänkin. Tämänkin saa korjata jos olen taas väärässä, kun olen yleensä tottunut väärässä olemaan =) Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 > Tasta syysta en itse laita niita konehuoneeseen vaan sinne tavaratilaan. (se istuinlaatikko mika mun kuvissa nakyi) En kayttaisi pelkkana tuulettimena vaikka sekin onnistuu, saastaisn mieluummin tuulettimen laakerointia. Lisaksi joissain BN4 malleissa tuulettimen akseli kayttaa myos kipinan ohjaukseen kaytettavia karkia, virranjakajan tapaan. Miten tuon "tuuletuksen" voisi sitten kesällä hoitaa? Suoraan siitä edestä olevasta "verkosta" ikkunaan? Missä noi sun kuvat on / mistä pääsee katsomaan? Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Jos en väärin tuolta ole muista topiceista lueskellut, taitaa verotus olla tuon ikäisessä noin 900euron luokkaa, korjatkaa toki jos olen väärässä. Edit: Tosin muistelen myös lukeneeni, että vakuutusmaksu putoaa aika rajusti, jolloin jo parin vuodenkin aikana vakuutukset tulevat tuon verran jo edullisemmiksi... ellei jopa jo enemmänkin. Tämänkin saa korjata jos olen taas väärässä, kun olen yleensä tottunut väärässä olemaan =) AUCH! Taidetaan saada auto valmiiksi, mutta voi rekisteröinti jäädä tekemättä tuolla hinnalla! :) maksaa enemmän kuin auto itse (maksettiin autosta 600 € Suomessa). Quote Link to comment
-AP- Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Viranomaiselta (nykyään TraFi Tieliikenne) http://www.ake.fi/AKE/Yhteystiedot/ voi kysyä miten paljon olisivat juuri tuon autoyksilön verot muutettaessa paku henkilöautoksi. Paljon se on joka tapauksessa. Kyseessä siis se rahamäärä, joka silloin aikoinaan autoa käyttöön otettaessa oli henkilöauton ja pakettiauton välinen autoveron erotus. Muutoksella saisi 'täyden' vapauden sisustamiseen plus nopeustunnuksen pois takapäästä. Vakuutusmaksu halventuisi huomattavasti ilmeisesti vain Pääkaupunkiseudulla, muualla maassa vakuutusmaksut lienevät lähempänä vastaavaa henkilöautoa, täällä landella ei ole niin runsaasti hurjia korjauskustannuksia aiheuttavia 'pullakuskeja'. Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Viranomaiselta (nykyään TraFi Tieliikenne) http://www.ake.fi/AKE/Yhteystiedot/ voi kysyä miten paljon olisivat juuri tuon autoyksilön verot muutettaessa paku henkilöautoksi. katsastaja sanoi katsastuskeskuksessa että jos on aikasemmin tehty muutoskatsastus, niin ei tarvitse maksaa uudestaan (vuonna -88 on jonkinlainen muutoskatsastus tehty). Mutta Trafi sanoi että jokaisen muutoksen yhteydessä pitää maksaa aina uudestaan. Mutta mielestäni tässähän verotetaan monta kertaa samaa juttua silloin. Pitäisi vielä ottaa selvää mikä tuo "muutoskatsastus" on ollut tuolloin -88-89. Mutta sanoi hinnaksi 2000 € (otti jonkun 12000 mk:n esimerkin samanlaisesta joka joskus muutettu). Jos näin, niin joutuu kylläkin varmaan luopumaan autosta! Menee sen verran kalliiksi, mutta pitää vielä kysellä ja tutkiskella. Olisikohan mahdollista että rekisteröisi auton viroon henkilö/matkaautoksi, ja toisi "tuontiautona" --> henkilöautona Suomeen. Pitää udella vaihtoehtoja. Quote Link to comment
PZQ Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Kaiketi kannattaa rekisteröidä henkilöautona johonkin muuhun EU-maahan, ja tuoda henkilöautona takaisin Suomeen. Tulli laskee silloin veron ikävähennyksineen eikä mätkäise samaa kuin uutena. Esim lokakuussa 09 suomeen tuotu kleinbuss ensirek, 17.11-1975 verotusarvo 676€ vero 233,89€ Et sinä siinnä mitään rikollista ainakaan tee jos kierrätät viron kautta, olemmehan vapaan kaupan eeuussa:) Tai jos rekisteröit suoraan matkailuautoksi niin meneekö veroa ollenkaan? tsiikaile veroarvoja täältä......http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... u/0910.pdf Quote Link to comment
ARTO Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Eipä taida ulkomailla kierrätys ja muutos onnistua kun on jo kertaalleen suomessa rekisteröity... Quote Link to comment
metake Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Arto on asian ytimessä.. kerran suomessa pakettiauto on vieläkin suomessa pakettiauto vaikka kävis ulkomailla välillä. Rekisteriotteessa lukee selvästi kohdassa J ajoneuvoluokka. Jos siinä seisoo M1 niin se on joskus muutoskatsastettu henkilöautoksi (tai ollut sitä jo uudesta), jos siinä kohdassa lukee N1 niin se on sitten pakettiauto. Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Rekisteriotteessa lukee selvästi kohdassa J ajoneuvoluokka. Jos siinä seisoo M1 niin se on joskus muutoskatsastettu henkilöautoksi (tai ollut sitä jo uudesta), jos siinä kohdassa lukee N1 niin se on sitten pakettiauto. Pitää huomenna tarkistaa että miten asia on! Mutta siis JOS on muutoskatsastettu/ollut joskus henkilöauto, niin joutuuko silloinkin maksamaan ? Tässä vielä tuoreita kuvia autosta! Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Auto edenny tässä muutama kuva. Pitäisi olla runko ja maalaus valmiina n. 1,5 viikon kuluttua. Löydettiin sisälle eberit, kalusteet, paneelit ja sun muut. Tässä muutama kuva runkohommista. Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted April 13, 2010 Share Posted April 13, 2010 Loppu alkaa häämöttämään maalauksen osalta. Piti olla viime viikonloppuna valmis, mutta siirtyi näköjään viikolla. Ainut iso/tärkeä osa mikä puuttuu on konetilan, koneen edessä oleva pelti, joka tulee koneen "alle", olisikohan kellään ylimääräistä?? Tai tietoa että mistä saisi? Saatiin autoon eberikin, mallia BA6 (kai), joka kaipaisi pientä huoltoa ja asentelua. Olisiko tietoa että mitä tällainen hupi maksaa ja missä voisi harrastaa? Myös kattotelineelle voisi olla käyttöä! Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Päätettiin laittaa kaapisto uusiksi kokonaan ja askarrella itse vähän, tässä muutama kuva. Menee kyllä aika paljon enemmän aikaa kun kuvittelin taas! Tähän tulee vielä luukut eteen ja kaappi tulee konehuoneen yläpuolelle kattoon. tämä tulee konehuoneen päälle yhelle seinälle (peittää kylläkin osan takaikkunasta :( Quote Link to comment
Guest MillaI Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Näyttää edistyvän hyvin. Oletko tyytyväinen Eestiläiset jälkeen? Kuvien perusteella ei tälleen näe et miten hyvää tulee. Yritän täs miettii et miten teen tuon seuraavan projektin, eli Napsun... Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted April 14, 2010 Share Posted April 14, 2010 Näyttää edistyvän hyvin.Oletko tyytyväinen Eestiläiset jälkeen? Kuvien perusteella ei tälleen näe et miten hyvää tulee. Yritän täs miettii et miten teen tuon seuraavan projektin, eli Napsun... Ihan hyvin noi Virolaiset on hoitanu hommansa, pari kertaa ollaan käyty paikalla tarkistamassa vähän jälkea, muutamasta pienestä kohdasta on pitäny muistuttaa, mutta hinta&laatu-suhde on kyllä erittäin hyvää! Paikan omistaja on kyllä kironnut kovasti että hommaa on riittänyt enemmään kun kuvitteli ja että talvella otti jotta saisi "vapaita aukkoja" täytettyä tällä pakulla, mutta sanoi että nyt alkaa olemaan jo tiellä :), mainitsi ettei samalla hinnalla ota enää vastaavaa projektia. Mutta luulenpa että silti tulee PALJON halvemmaksi kuin Suomessa. Mitä miinusta keksii niin meileihin vastaavat heikosti, mutta puhelimitse saa kyllä paikan omistajan helposti kiinni ja tuntuu olevan muutenkin ihan rentoa porukkaa! Käydään auto hakemassa viikon kuluttua pois, sillon näkee sitten lopullisen jäljen. Voin sitten laittaa kuvia ja kommentoida tarkemmin! Pohja joudutaan vielä putsaamaan ja ruostesuojaamaan kunnolla. Ollaan tässä kyllä tutustuttu muutamaan muuhunkin potentiaaliseen paikkaan Virossa, mm. eberi vietiin ihan vain tarkastettavaksi Viljandiin, jossa on meien entinen naapuri omistajana. Siellä oli pihassa kans yks t2, ja sanoi että tekee myös samoja hommia. Joten vaihtoehtoja kyllä löytyy, lupasi itseasiassa tehdä vielä halvemmalla kuin tuo toinen paikka, mutta oltiin jo sillon ehditty viedä tuonne :(. Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 NONIIH! Nyt on auto maalattu. Etu ikkuna puuttuu vielä koska sisätilan katto menee kuulemma tiivisteen väliin. Se vielä tekemättä! Seuraavaksi kone huoltoon, ja viimeistellään kalusteet sisältä.. Penkitkin on tullu verhoomosta! Jälki on kyllä ihan älyttömän hyvää! JOS jotakuta kiinnostaa niin voin pienellä vaivanpalkkiolla tuoda viroon samalle miehelle. Mies tekee pienessä verhoiluputiikissa hommia.. Ja veikkaan että tällä hinalla ei olisi suomessa saanut tehtyä edes 1/4 tästä työstä .. Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted May 13, 2010 Share Posted May 13, 2010 Sohan selkänoja takaa.. Quote Link to comment
jolkkon Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Sikahienolta näytää! Samalla kun katson omaa raatoa tallissa niin pahalta tuntuu... Toivottavasti pohja ja muut "näkymättömät" kohdat on korjattu yhtä hienosti kuin pintakin. Varmaan onkin. Quote Link to comment
cyrus Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Kylläpä näyttää hyvältä! Mites nuo ovipahvit (ja seinäpahvit?), onko verhoilu vedetty orkkispahveille vai muotoilitko vanerista tms. uudet pohjat? Kovasti yritän miettiä, että kannattaisiko verhoilla vain vanhat uudelleen vai tekisikö ohuesta koivuvanerista tms. uudet.. Quote Link to comment
Mikojan Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Esim lokakuussa 09 suomeen tuotu kleinbuss ensirek, 17.11-1975 verotusarvo 676€ vero 233,89€ Heh, katselin jonkin aikaa, että jopas on tuttu rekisteröintipäivä ja tuttu verosumma... sehän perkule on mun bussin :D Quote Link to comment
PZQ Posted May 25, 2010 Share Posted May 25, 2010 Esim lokakuussa 09 suomeen tuotu kleinbuss ensirek, 17.11-1975 verotusarvo 676€ vero 233,89€ Heh, katselin jonkin aikaa, että jopas on tuttu rekisteröintipäivä ja tuttu verosumma... sehän perkule on mun bussin :D Busted:) Eni wei pallis näyttää pintapuolisesti ookoolta mutta, onko toi runkopalkkien korjaus jälki omaa valmistetta,vai "peltisepänliikkeen"? Näyttää kuvissa suht raffilta... Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Kylläpä näyttää hyvältä!Mites nuo ovipahvit (ja seinäpahvit?), onko verhoilu vedetty orkkispahveille vai muotoilitko vanerista tms. uudet pohjat? Kovasti yritän miettiä, että kannattaisiko verhoilla vain vanhat uudelleen vai tekisikö ohuesta koivuvanerista tms. uudet.. Ostettiin vanhat ovipahvit ja piirrettiin ne uusiks. Aika nopeesti se menee jollain pistosahalla. Tai noh, oli siinä vähän hommaa noiden reikien ja kaikkien kans, mutta ne vahat oli osin keränny aika paljon kosteutta etenkin edessä olevat. Laitettiin vielä vesieristeet päälle ettei lähe mätänemään heti. Ite tekisin ehkä uudet jos vaan jaksaa. Mutta jos vanhat on hyvässä kunnossa niin sitten ei ehkä kannata ? Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Esim lokakuussa 09 suomeen tuotu kleinbuss ensirek, 17.11-1975 verotusarvo 676€ vero 233,89€ Heh, katselin jonkin aikaa, että jopas on tuttu rekisteröintipäivä ja tuttu verosumma... sehän perkule on mun bussin :D Busted:) Eni wei pallis näyttää pintapuolisesti ookoolta mutta, onko toi runkopalkkien korjaus jälki omaa valmistetta,vai "peltisepänliikkeen"? Näyttää kuvissa suht raffilta... Heheh! Tuo suomen verotus on niin älytön että auto taitaa jäädä viroon. Siellä maksaa rekisteröinti henkilöautoksi about 0 € ja suomen auton rekisteröinti 200.. Täällä kun tuon pakun laittaa henk. autoks niin pyytävät 2000 € about. Joten siihen menee koko järki tästä projektista. Toiv. ensi viikon loppupuolella saisi auton tielle! Voisi käydä vähän kiertelemässä viroa. Runkopalkit oli autokorjaamon tekoa. Itsekin pohdin että miksi et ole hitsausta vedetty koko piduutelta, että on vaan pieniä pisteitä laitettu. Mutta koska en ole hitsauksen enkä muunkaan ammattilainen, niin en sitten ruvennut viisastelemaan. Eli näyttääkö tuo nyt huonolta? pitäisiköhän asialle tehdä vielä jotain? On jo maksettu tuosta työstä, joten ei oikein voi kauheasti valitellakaan.. Sillä oli joku ulkopuolinen hitsari ainakin (ei itse korjaaja hitsannut).. Osa pohjan osista tilattiin netistä (muutama pienempi osa). Mutta niin, pitäisikö tuosta huolestua? ? ? Quote Link to comment
PZQ Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Runkopalkit oli autokorjaamon tekoa. Itsekin pohdin että miksi et ole hitsausta vedetty koko piduutelta, että on vaan pieniä pisteitä laitettu. Mutta koska en ole hitsauksen enkä muunkaan ammattilainen, niin en sitten ruvennut viisastelemaan. Eli näyttääkö tuo nyt huonolta? pitäisiköhän asialle tehdä vielä jotain? On jo maksettu tuosta työstä, joten ei oikein voi kauheasti valitellakaan.. Sillä oli joku ulkopuolinen hitsari ainakin (ei itse korjaaja hitsannut).. Osa pohjan osista tilattiin netistä (muutama pienempi osa). Mutta niin, pitäisikö tuosta huolestua? ? ? No jos se palkki mikä kuvassa on ns valmis työ, niin olisin erittäin huolestunut. Näyttää sinkityltä pelliltä mikä räkästy tosi arveluttavan näköisesti itse runkoon kiinni... Tuskinpa hitsaajakaan ollut ammattilainen? Itte ollut enemmän vittuuntunut ja harmistunut, kun omasta pakusta repinyt tuon näköisiä "korjattuja" hitsauksia pois... Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 No jos se palkki mikä kuvassa on ns valmis työ, niin olisin erittäin huolestunut. Näyttää sinkityltä pelliltä mikä räkästy tosi arveluttavan näköisesti itse runkoon kiinni... Tuskinpa hitsaajakaan ollut ammattilainen? Itte ollut enemmän vittuuntunut ja harmistunut, kun omasta pakusta repinyt tuon näköisiä "korjattuja" hitsauksia pois... Daamn.. Muistaakseni tuo taisi olla lopullista.. en ole 100 % varma mutta pitänee tarkistaa joistain muista kuvista vielä. Mitäs tuolle nyt enää tekisi? Auto on nyt toisessa paikassa ja taisivat juuri tehdä pohjaan ruosteeneston. Pitäisiköhän pyytää tätä uutta heppua tekemään uusiksi, tai sitten jättää ensi talven hommiksi että saisi kesäksi nyt tielle. Ja talvella voi sitten huollella taas. Quote Link to comment
PZQ Posted June 3, 2010 Share Posted June 3, 2010 Daamn.. Muistaakseni tuo taisi olla lopullista.. en ole 100 % varma mutta pitänee tarkistaa joistain muista kuvista vielä. Mitäs tuolle nyt enää tekisi? Auto on nyt toisessa paikassa ja taisivat juuri tehdä pohjaan ruosteeneston. Pitäisiköhän pyytää tätä uutta heppua tekemään uusiksi, tai sitten jättää ensi talven hommiksi että saisi kesäksi nyt tielle. Ja talvella voi sitten huollella taas. Näyttää kuitenkin projekti olevan ajoa vailla niin iske tietä:) Nautit varmasti kesästä enemmän ajamalla, kun katsomalla autoa mikä pitäisi olla ajossa...(näin meillä) Jos hitsaustyö tms alkaa harmittamaan niin talvella uusiks, tämähän on ilmeisesti sitä harrastusta Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Tavoitteena auto "SURFiina" juhannukseksi tielle.. Eristystä, alle 4 mm bitumi mattoa ja SPU eristettä lämmöksi päälle. Konetilan päällinen kokonaan bitumin peittoon (jäi sen verran sitä yli) takapäästä tulee kieltämättä turhan painava.. sivupaneeleiden kiinnitystä Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 harmittaa, kun hieno sivupaneeli jää kokonaan kaapin taakse, mutta minkäs teet, kerran on paneeli tehty, niin kai se on sinne laitettava :D alkuperäinen kumimatto alle päälle vedenkestävä vaneri (jonka päälle tulee teak:i kumi matto Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 käsinoja kaappin päälle menee hiukan vinoon, koska kaappi ei ihan sopinut tuohon ja sitä joutui kulmasta hiomaan. (Auto oli koko ajan muualla paikkakunnalla (maalauksessa ja runkohuollossa) ja kaapit joutui tekemään arviolta mallien pohjalta. Tässä tuon teaki maton liimaamista takatilaan.. Quote Link to comment
jolkkon Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 En voi muuta sano kuin että HIENO. Toivottavasti tulet BIFiin niin näen auton ihan livenä! Quote Link to comment
Guest madog2mad Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 En voi muuta sano kuin että HIENO. Toivottavasti tulet BIFiin niin näen auton ihan livenä! En itse todennäköisesti pääse tuolloin paikalle :( pöhh.. ois ollu kyl nätti käydä siellä! Pitää katsoa jos joku muu pääsee.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.