kustumize Posted January 25, 2010 Share Posted January 25, 2010 Onks jotain hyvää vinkkiä tai faktaa, mikä ois hyvä moinen kapistus, kun levyt pysäyttää joka kulmasta.... -kaitsu- Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Mihin autoon? Millaiset satulat sulla on? Mihin käyttöön? Mikäli kuplaan, niin omien mieltymysten ja käyttötarkoituksen mukaan vaikka joku näistä: 19mm vakio 2-piirinen, 22mm GTi Golffilainen tai Saabilainen tai 1" MB Viton pääsylkky. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Pallokeulan (muistaakseni 23 mutta saatto olla 22 tai 21, piruvie)-millinen toimi oikein hyvin 16-mäntä-applikaatiossa jossa mäntäkoot 8 x 50mm ja 8 x 35mm. Puavo Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Keiteleen Koneesta löytyy jarrupääsylinteri joka sopii ilman muutostöitä paikoilleen. Quote Link to comment
Lasse Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Kakkoskoppagtin sylkkä hyvä, jos ei ole ripulia reidessä niin kolmoskoppakin menee. Väliin pitää koneistaa pulikka ja tankoa viilata, mutta ei paha rasti. Sitten markkinoilla on ollut "suoraan heittämällä paikoilleen" sylinterejä, joita ei pysty ilmaamaan. Joku tekovikasössöötä kai?. Mätänetin sylkät on toiminu ookoota. Quote Link to comment
kustumize Posted January 26, 2010 Author Share Posted January 26, 2010 Joo, siis csp:n jarrut ja kuplaan tulee! Quote Link to comment
Guest Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Meillä Urtsissa levyt joka kulmassa ja sylinterinä 2-koppasen GTI:n sylkkä. Hyvin pelaa ja toppaa. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 täällä kans 2-koppasen gti golfin pääsylkky ja männät edessä 4*48 takana 2*33 -Tuomas- Quote Link to comment
Hebster52 Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 Onks nää kakkoskopan ym. ilman tehostajaa? Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted January 26, 2010 Share Posted January 26, 2010 tehostimella kaikki... Quote Link to comment
Lasse Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 Jaa pahnassa vai? Ei mulla ole tehostajaa ja hyvin skulaa. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted January 27, 2010 Share Posted January 27, 2010 alun perin niissä kai tehostaja on ollu mut nyt kun kuplaan pistin tein välikappaleen tehostimen kohdille niin saa kiinni. Quote Link to comment
JM Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Meillä on urtsissa levyt ja vakio sylkkä. Ikinä ollut mitään ongelmia sen suhteen.Painuuhan poljin aika syvään mut ei liikaa/pohjaan. Nyt kun tohon 54:seen tulee levyt myös taakse niin jatkan samalla linjalla. Quote Link to comment
Dennis Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Sama juttu täällä, ostin uuden vakiosylinterin (ATE tai FAG) tuohon 1300 -74seen jokus -80 luvun lopussa kun auton aloin rakentamaan, ensin se oli muutaman kuukauden rummuilla likenteessä -92, sitten orkkis levyt eteen, viime talvena se sai Empin sarjan taakse, ja kaikki samalla orkkis sylinterillä. Ei mitään erikoista kommentoitavaa toimivuudesta, jarruttaessa poljin pysähtyy puoleenväliin ja jarruteho ja vaadittava poljinvoima Ok. Näistä on ollut paljon keskustelua että pitäisi vaihtaa siihen ja siihen, CSP:llä myös joku erikoismalli, mutta näillä mennään. Dennis Quote Link to comment
JM Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Sama juttu täällä, ostin uuden vakiosylinterin (ATE tai FAG) tuohon 1300 -74seen jokus -80 luvun lopussa kun auton aloin rakentamaan,ensin se oli muutaman kuukauden rummuilla likenteessä -92, sitten orkkis levyt eteen, viime talvena se sai Empin sarjan taakse, ja kaikki samalla orkkis sylinterillä. Ei mitään erikoista kommentoitavaa toimivuudesta, jarruttaessa poljin pysähtyy puoleenväliin ja jarruteho ja vaadittava poljinvoima Ok. Näistä on ollut paljon keskustelua että pitäisi vaihtaa siihen ja siihen, CSP:llä myös joku erikoismalli, mutta näillä mennään. Dennis Oletko tohon empin sarjaan löytänyt järkeviä paloja mistään? Siis valmiina,ite jouduin rälläköimään toisista. Quote Link to comment
Dennis Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Keiteleen koneesta ostin valmiiksi varapaloja hyllyyn, eli Hytösellä oli ihan neljän paketissa myynnissä pelkät palat. Tuohan on joku jenkki Opelin takasatula, ja mikään euro Ooppelin pala ei käy vaikka läheltä liippaa (tutkittu varaosaluetteloita), turhaa rälläköidä kun saa ostaa oikean malliset :-) Dennis Quote Link to comment
JM Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Ainakin ne palat mitkä mulle tuli ovat niin kovat/liukkaat jotta niitä ei voi käyttää.Palassa luki ainoastaan industrial? Asennetaessa käsijarru oli vedettynä ja vaimo seisoi jarru polkimen päällä enkä saanut napamutteriin riittävää momenttia. Kävin jarrupala kirjan läpi(kirjassa kaikki auton jarrut mitä on valmistettu)mikään ei ollut sopiva,c3 sitikan etu pala on vähän sinne päin. Nyt käytossä frodon 2500 materiaalia oleva pala,sais olla vieläkin pehmeämpi. Noita empin sarjoja on ainakin kaksilla eri satuloilla. Quote Link to comment
Dennis Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Vai niin, kyllä mä saan omat takapyörät lukkoon kässärillä, ja momenttiin pelkällä kässärillä yksin? Ne mitkä tuli sarjan mukana on autossa kiinni, mutta ei niissä nyt ainakin mitään "industrial" lukenut koska se olisi herättänyt mieleenkiintoa. Kävin tallista kurkkimassa varapalat ja niissä ei lukenut mitään, täysin samanlaisilta näyttivät muuten. Sarjan sopivuudesta muuten en jaksa nyt sanoa mitään, tai jos joku lukee mun projektin "suomen ensimmäinen G-Lookker.." niin sielä taisi olla jotain kirosanoja, olin myös yhteydessä Empiin, mutta eivät kommentoineet asiaa.... Quote Link to comment
JM Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Sopivuudesta:Empi on kohtuullinen aihio. Quote Link to comment
Dennis Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Joo saahan sitä kohtuuhinnalla satulat ja levyt :-) Pientä säätöä tarvii: -Satulakiinnikkeet 6mm ainesta, orkkis kilpi 5mm = 1mm pos jotta takalaakeri ei jää 1mm verran löysälle sivusuunnassa -satula ei keskellä levyä, otti jopa kiinni, no ainetta pois satulasta kiinnityskohdasta, onneksi sitä riitti. -Satulassa koneitusvikoja ja valuvikoja jotka painoivat palat vinoon, viilaamalla selvisi. -Käsijarruvaijerin kuori liian lyhyt / vaijeri liian pitkä, löytyy kathta vaijeria, mutta toinen oli 10cm lyhyempi (vaijeri, sama kuori) joten se oli liian lyhyt. -Levitti raideleveyttä n. 6mm / puoli mikä ei lukenut missään, enkä olisi tarvinnut sitä yhtään vakiolokkareilla kun on tiukkaa muutenkin. Siinä tärkeimmät alkuun mitä tuli mieleen. Dennis Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.