Jump to content

Pääjarrusylinteri


Recommended Posts

Mihin autoon?

Millaiset satulat sulla on?

Mihin käyttöön?

 

Mikäli kuplaan, niin omien mieltymysten ja käyttötarkoituksen mukaan vaikka joku näistä: 19mm vakio 2-piirinen, 22mm GTi Golffilainen tai Saabilainen tai 1" MB Viton pääsylkky.

Link to comment

Kakkoskoppagtin sylkkä hyvä, jos ei ole ripulia reidessä niin kolmoskoppakin menee. Väliin pitää koneistaa pulikka ja tankoa viilata, mutta ei paha rasti.

 

Sitten markkinoilla on ollut "suoraan heittämällä paikoilleen" sylinterejä, joita ei pysty ilmaamaan. Joku tekovikasössöötä kai?. Mätänetin sylkät on toiminu ookoota.

Link to comment

Meillä on urtsissa levyt ja vakio sylkkä. Ikinä ollut mitään ongelmia sen suhteen.Painuuhan poljin aika syvään mut ei liikaa/pohjaan. Nyt kun tohon 54:seen tulee levyt myös taakse niin jatkan samalla linjalla.

Link to comment

Sama juttu täällä, ostin uuden vakiosylinterin (ATE tai FAG) tuohon 1300 -74seen jokus -80 luvun lopussa kun auton aloin rakentamaan,

ensin se oli muutaman kuukauden rummuilla likenteessä -92, sitten orkkis levyt eteen, viime talvena se sai Empin sarjan taakse, ja kaikki samalla orkkis sylinterillä.

 

Ei mitään erikoista kommentoitavaa toimivuudesta, jarruttaessa poljin pysähtyy puoleenväliin ja jarruteho ja vaadittava poljinvoima Ok.

Näistä on ollut paljon keskustelua että pitäisi vaihtaa siihen ja siihen, CSP:llä myös joku erikoismalli, mutta näillä mennään.

 

Dennis

Link to comment
Sama juttu täällä, ostin uuden vakiosylinterin (ATE tai FAG) tuohon 1300 -74seen jokus -80 luvun lopussa kun auton aloin rakentamaan,

ensin se oli muutaman kuukauden rummuilla likenteessä -92, sitten orkkis levyt eteen, viime talvena se sai Empin sarjan taakse, ja kaikki samalla orkkis sylinterillä.

 

Ei mitään erikoista kommentoitavaa toimivuudesta, jarruttaessa poljin pysähtyy puoleenväliin ja jarruteho ja vaadittava poljinvoima Ok.

Näistä on ollut paljon keskustelua että pitäisi vaihtaa siihen ja siihen, CSP:llä myös joku erikoismalli, mutta näillä mennään.

 

Dennis

Oletko tohon empin sarjaan löytänyt järkeviä paloja mistään? Siis valmiina,ite jouduin rälläköimään toisista.

Link to comment

Keiteleen koneesta ostin valmiiksi varapaloja hyllyyn, eli Hytösellä oli ihan neljän

paketissa myynnissä pelkät palat.

 

Tuohan on joku jenkki Opelin takasatula, ja mikään euro Ooppelin pala ei käy

vaikka läheltä liippaa (tutkittu varaosaluetteloita), turhaa rälläköidä kun saa ostaa oikean malliset :-)

 

Dennis

Link to comment

Ainakin ne palat mitkä mulle tuli ovat niin kovat/liukkaat jotta niitä ei voi käyttää.Palassa luki ainoastaan industrial? Asennetaessa käsijarru oli vedettynä ja vaimo seisoi jarru polkimen päällä enkä saanut napamutteriin riittävää momenttia. Kävin jarrupala kirjan läpi(kirjassa kaikki auton jarrut mitä on valmistettu)mikään ei ollut sopiva,c3 sitikan etu pala on vähän sinne päin. Nyt käytossä frodon 2500 materiaalia oleva pala,sais olla vieläkin pehmeämpi. Noita empin sarjoja on ainakin kaksilla eri satuloilla.

Link to comment

Vai niin, kyllä mä saan omat takapyörät lukkoon kässärillä, ja momenttiin pelkällä kässärillä yksin?

Ne mitkä tuli sarjan mukana on autossa kiinni, mutta ei niissä nyt ainakin mitään

"industrial" lukenut koska se olisi herättänyt mieleenkiintoa.

Kävin tallista kurkkimassa varapalat ja niissä ei lukenut mitään, täysin samanlaisilta näyttivät muuten.

 

Sarjan sopivuudesta muuten en jaksa nyt sanoa mitään, tai jos joku lukee mun

projektin "suomen ensimmäinen G-Lookker.." niin sielä taisi olla jotain kirosanoja,

olin myös yhteydessä Empiin, mutta eivät kommentoineet asiaa....

Link to comment

Joo saahan sitä kohtuuhinnalla satulat ja levyt :-)

 

Pientä säätöä tarvii:

-Satulakiinnikkeet 6mm ainesta, orkkis kilpi 5mm = 1mm pos jotta takalaakeri

ei jää 1mm verran löysälle sivusuunnassa

-satula ei keskellä levyä, otti jopa kiinni, no ainetta pois satulasta kiinnityskohdasta,

onneksi sitä riitti.

-Satulassa koneitusvikoja ja valuvikoja jotka painoivat palat vinoon, viilaamalla selvisi.

-Käsijarruvaijerin kuori liian lyhyt / vaijeri liian pitkä, löytyy kathta vaijeria, mutta toinen

oli 10cm lyhyempi (vaijeri, sama kuori) joten se oli liian lyhyt.

-Levitti raideleveyttä n. 6mm / puoli mikä ei lukenut missään, enkä olisi tarvinnut sitä yhtään vakiolokkareilla kun on tiukkaa muutenkin.

 

Siinä tärkeimmät alkuun mitä tuli mieleen.

 

Dennis

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...