Guest Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Taalla kun on noita lakipykalis tuntevia immeisia niin kysytaas kun onmielessa joskus kayny.. Eli saako ulkomailta tuoda suomeen esim. kuplan jossa on suomen/EU:n lakien vastainen moottori, ajatellaan nyt vaikka joku 2.8 litrainen palttiarallaa 400 heppaa turbolla ja ruiskulla.. Saako sellaista kilpiin jollain poikkeusluvalla kun on tuontiauto? Niiden kohtelu on ollut vahan vapaampaa joskus muinoin, esim. amerikasta muuttoautona tuotujen autojen suhteen on kuulemma saanut ihan mahottomia ahdettuja veekaseja kilpiin. Muuttoauto lienee oikea termi tassa, eli oma auto omaan kayttoon suomeen muuton yhteydessa. Joku rajoitus taisi olla ettei saa heti myyda eteenpain, ja oliko yksi kpl per perhe vai per kortillinen perheenjasen.. Ja jos se on ollut katulaillinen lahtomaassa niin se olisi sita suomessakin? Jenkkiautoista taytynee ajovalot vaihtaa euromallisiin mutat moottori saa olla mika on? Tasta on kamalan paljon aikaa kun asiaan viimeksi tormasin eika se silloin kiinnostanut. Nytkin kiinnostus on lahinna akateemista, en ole tulossa takaisin suomeen ihan pian :) Mutta jos joskus tulis takaisin niin olis kiva saada tuotua jotain sairaaaaaannn nopeata ja saada se suomessa kilpiin :D Quote Link to comment
ARTO Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Sen päivän kun vielä näkis jolloin kuplan Suomalaisessa rekisteriotteessa lukee tehon kohdalla 294kw. Quote Link to comment
Guest Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Ja kauankos saa suomessa ajella ulkomaan kilvissa olevalla autolla? Jos vaikka ruotsissa menis leimasta lapi joku hauska laite ja ajelis silla kesat suomessa svedupetterikilvilla :) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted January 30, 2010 Share Posted January 30, 2010 Tuttava joka on näihin kilpiasioihin syventyny väitti jotta: - Suomen kansalainen jolla on Ruåttissa virallinen osoite. - Saa ajaa suomen alueella Swanttepallemaahan rekisteröidyllä omalla autollaan. - Auto pitää katastaa Ruåttissa paikallisen säännöstön mukaan (kerta vuoteen, en tiedä??) Homma lähti siitä, että Ruåttissa ei ole eturekkarikilpi pakollinen. Mualiman vaarallisinta yli-nopeus-kaahari kuskia kun otetaan SwantteMaassa motarilla kiinni paikallisen liikkuvan toimesta, niin tarttetaan ilmeisesti vain takarekkari tunnistamiseen. Tiedä häntä? Eli siinä vinkki miten välttää peltipoliisien / keskinopeustolppien ahneet rahastus yritykset. Asu virallisesti swantte maassa, aja swantte autolla ilman etu kilpeä ja katasta waunusi swantte maassa. Ja hitot. Liikaa vaivaa... Quote Link to comment
PZQ Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 ns. turistiautona saa käyttää 6kk per vuosi Quote Link to comment
Guest Variant Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Homma lähti siitä, että Ruåttissa ei ole eturekkarikilpi pakollinen. Miksi muuten lähes kaikissa ruotsalaisissa autoissa on kuitenkin se etukilpi? Suomessa tuollaisen lain tullessa voimaan autoilijat ruuvais samana päivänä etukilven pois. Quote Link to comment
Guest E.H Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että onkos siellä isonvedentakana mitään rakentelua rajoittavia säännöksiä, esmes. onko tuollanen 400 heppanen kupla katulaillisena mahdollinen? Ei sillä että ikinä ameriikkaan muuttaisin ihan vaan sentakia että sais toteuttaa kaikkein hurjimpia ideoitaan. Jos noin on, niin kunhan kadehdin mahdollisuuksia. Quote Link to comment
Tanhis Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Luulempa että eu:n ulkopuolelta tuotuna mahdotonta mutta jos ensin rekisteröity johonkin muuhun eu maahan niin sitten voisin uskoa että olisi jotain mahdollisuuksia. Tämä siis ihan täysin veikkaus. Ja tuohon ylläolevaan voisi vain kommentoida että taitaa kumminkin olla hyvin pitkälti osavaltio kohtaista että millaisen härvelin saa katulailliseksi. Esim occ- pojat ajelivat rekisteröimättömien choppereiden kanssa osavaltiossa X ja poliisi pysäytti ja antoi sakot aurinkolasien pitämisestä hämärällä. Quote Link to comment
Guest Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että onkos siellä isonvedentakana mitään rakentelua rajoittavia säännöksiä, esmes. onko tuollanen 400 heppanen kupla katulaillisena mahdollinen? Ei sillä että ikinä ameriikkaan muuttaisin ihan vaan sentakia että sais toteuttaa kaikkein hurjimpia ideoitaan. Jos noin on, niin kunhan kadehdin mahdollisuuksia. Riippuu taysin osavaltiosta. ja lisaksi vuosimallista. California on vaikea paikka, katsastuksesta tulee hylsy jos moottorin alkuperaiset osat eivat ole KAIKKI paikoillaan. Hullua. Taalla floridassa taasen ei ole katsastuksia ollenkaan. Tien paalla pitaa valot ja vilkut toimia ja tuulilasissa ei saa olla halkeamia, renkaissa pitaa olla kulutuspintaa. Korista ei saa torrottaa mitaan teravaa joka voisi vahingoittaa jalankulkijoita? Siina se kait on.. mita vaan saa rakentaa, vaikka kaksin kappalein v8 patoja kuplaan :D Ei ole edes paastomittauksia. Quote Link to comment
ARTO Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn, että onkos siellä isonvedentakana mitään rakentelua rajoittavia säännöksiä, esmes. onko tuollanen 400 heppanen kupla katulaillisena mahdollinen? Ei sillä että ikinä ameriikkaan muuttaisin ihan vaan sentakia että sais toteuttaa kaikkein hurjimpia ideoitaan. Jos noin on, niin kunhan kadehdin mahdollisuuksia. Riippuu taysin osavaltiosta. ja lisaksi vuosimallista. California on vaikea paikka, katsastuksesta tulee hylsy jos moottorin alkuperaiset osat eivat ole KAIKKI paikoillaan. Hullua. Joo, mutta noille tiukoille smog pass testeille on ikäraja jota vanhemmat ajoneuvot on niiden ulkopuolella. Quote Link to comment
mikan Posted February 1, 2010 Share Posted February 1, 2010 Nykyisten pykälien aikana on ainakin yks 240Z Datsun saanut luvat jollekin 5 litran kasille. t. Mika Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.