Guest janie79 Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Moi, Aikanaan kun saan lattiapellit vaihdettua, haluaisin maalata ne jollain ruostetta ehkäisevällä maalilla myös sisäpuolelta (siis ohjaamon puolelta, pohjaan tulee massa). Olen kuullut POR15-maalista, onko tätä jostain päin suomea saatavana, kun pikainen googlaus ei selventänyt asiaa. Vai onko jotain muuta maalia, mitä sinne kannattaisi laittaa (sinkkimaalit yms.) Kertokaa tietämättömälle :) Quote Link to comment
mikan Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 POR15 haku tuotti 13 osumaa tältä palstalta. Joko luit ne kaikki? t. Mika Quote Link to comment
Guest janie79 Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 No en. Ei jostain syystä tullut tuo foorumin oma haku edes mieleen. Kiitos tästäkin ;) Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 epoksille ja polyuretaanille ääni täältäkin... Quote Link to comment
-AP- Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Miten tuo epoksi + polyuretaani kestää käytännössä kiveniskuja? Takavuosina seurasin Kouvolan entisöintikoulussa Mustangin remonttia, kovin tuntui pelkkä Inerta helpolta naarmuuntumaan. Ja toisaalta, Rallikolmosen viispulttivanteisiin vedettiin viime talveksi teollisuusmaalaamossa kallis polyuretaanimaali ja se oli ihan susi, pienestäkin iskemästä maali pois. POR15 kestää paremmin iskuja? Tai Hardnose http://www.mobitive.fi/hardnose.html ? Kohteena siis rallilelun pyöränkotelot ja kynnyksenpohjat ... Quote Link to comment
Lasse Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Kyl mulla on epoksi kestänyt vanteissa ja muuallakin niin hyvin kuin voi maalilta olettaa. Sun maalauksissa on pakko olla jotakin pielessä. Onko ollut oikeat kovettajat, ohenteet, lämpötila, kosteus jne. Ainakin Teman pohjamaali on tosi työlästä hiottavaa. Olen jopa käyttänyt ykskomponenttisia epoksimaaleja ja hyvät ovat kokemukset tähän asti. Quote Link to comment
-AP- Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Onko ollut oikeat kovettajat, ohenteet, lämpötila, kosteus jne. Enpä uskalla kyseenalaistaakaan ammatikseen asiaa tekevän teollisuusmaalaamon osaamista ja olosuhteita ... Myönsivät kyllä reklamoidessani, että maali ei ole kovin iskunkestävää - ei kylläkään työtä teetettäessä ollut asiasta puhetta vaikka tiesivät vanteiden käyttötarkoituksen ... Quote Link to comment
mikan Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Aikanaan kun saan lattiapellit vaihdettua, haluaisin maalata ne jollain ruostetta ehkäisevällä maalilla myös sisäpuolelta (siis ohjaamon puolelta, pohjaan tulee massa) Miten tuo epoksi + polyuretaani kestää käytännössä kiveniskuja? Se ei varmaan ole tässä mikään ongelma, kun kyseessä on sisälattian maalaaminen ja alapuolella on kuitenkin massa vaimentamassa kivieniskuja. t. Mika Quote Link to comment
-AP- Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Joo aivan totta, alkuperäisen kysyjän tapauksessa varmasti aivan mainio ratkaisu, minä itse vain ratsastin toisen topikilla omine omituisine ongelmineni ... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 kyllä mulla on PURrilla maalatut ripustukset pysyny hyvänä monessakin autossa. Lähinnä raskaan kaluston pintamaalejahan tuo on. Epoksi kestää paremmin kyllä, jos pohjat on oikein tehty. Ei PURrikaan pysy missä vaan pohjamaalin päällä... Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Ferrex+panssarimaali/peltikattokirjo ja on hyvä. Quote Link to comment
Lasse Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 No jos tolle rautakauppalinjalle haluaa lähteä niin ottaisin sieltä hyllystä superrostexiä ja ohennetta. Ferrex on nykyään aika hanurista. Quote Link to comment
Geronimo Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Minä vedin sisäpuolelle Hammeriteä vuonna 2006, korin käytin irti viime kesänä ja hyvin oli pysyny. Maksaa muistaaksein jotain 9-12e litran purkki. Quote Link to comment
jannu_ha Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Porrilla vedin itte pohjalevyn molemmin puolin ja korin alaosan ja sisälokarit epoksilla ja uretaanimaalilla.. Tuota PORria on kyllä kehuttu vähän joka suunnassa mut ei mahda epoksi+uretaani yhdistelmä ainakaan hävitä, kuin siinä että itte maalaamisurakka on ehkä hieman iso töisempi.. tai no, miten sen nyt sitten ottaa.. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.