metake Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Tarkoitus on yhdistää -62:n ja 70-lukuisen poljinasetelmat yhdeksi toimivaksi ja sovittaa paksutolppaan, tai jopa ovaaliin. Paketit on nyt purettu ja yllättäen osissa on eroja :) Kuvassa näkyvä ylempi kytkimen käyttö akseli/vipu on -62:sta ja alempi 70-lukuisesta. Kuten kuvasta näkyy niin -62:n vipu on taivutettua ja taasen 70-lukuisen vipu on pidempi, eli vetää vaijeria siis enemmän. Kysymys kuuluukin, että jos tuohon pakettiin valitsee tuon alemman 70-lukuisen vivun, niin onnistuuko paketin asennus enää noihin em. autoihin? Ja mitä haittaa/hyötyä tuosta pidemmästä vivusta mahdollisesti olisi? Onkohan tuo vivun mitta muuttunut samalla kuin kytkimen painelaakerin tyyppikin? Quote
Sakke Posted March 16, 2010 Posted March 16, 2010 Jos en nyt ihan väärin muista, niin vivun nokka muuttu eri aikaan kun painelaakeri. Jos laitat tuon uudemman, niin vaijeri menee kieroon. Quote
metake Posted March 22, 2010 Author Posted March 22, 2010 Siis tarkentakaas hieman, eli miten se vaijeri menee kieroon? Tuolla uudemmalla vivullahan vaijeri tulisi lähemmäs tunnelin seinää, kuinkas kaukana se vaijerin putki on (olihan se putken sisällä, olihan?), eli kampeaako se sen reunaan? Tuli nimittäin huomattua että -75:n laatikossa oleva kytkinvipu (siis se mihin vaijeri tulee toisesta päästään) on vähintään saman verran pidempi kuin tuo poljinpään ero, eli jos laitan vanhan polkimen ja uuden laatikon, niin kytkimen liike lyhenee aika oleellisesti, haittaako? Quote
metake Posted March 29, 2010 Author Posted March 29, 2010 Noniin, ja nyt selvisi että ovaalissa se vipu on suora: Missähän vuosimallissa tuo oikein vaihtuu? Tuo uudempi pitkä vipu on ilmeisesti käytössä -73 eteenpäin kun vaihdelaatikon vipukin vaihtui, mutta koska tuo ovaalin suora vipu vaihtui paksutolpan mutkalliseen? Ja oliko seuraava versio tuo pitkä suora -73 eteenpäin, vai jotain muuta siinä välissä? Quote
Guest Poppius Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Tossa on noita vipuja. (Käferlandin sivujen mukaan) 8/57-7/65 8/65-7/71 vuosi 8/71 eteenpäin... Quote
Guest Toheltaja Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Onks splitissä sitten se malli, jossa on irrallinen kahdella M8 pultilla oleva kannakerauta tossa kytkinpolkimen akselin päässä kiinni. Mulla on sellanen menossa -56 autoon kiinni. Quote
Virtanen Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Onks splitissä sitten se malli, jossa on irrallinen kahdella M8 pultilla oleva kannakerauta tossa kytkinpolkimen akselin päässä kiinni. Mulla on sellanen menossa -56 autoon kiinni. On se sama 2-ruuvinen kannake käytössä aina ovaalin loppuun asti. Ja vaijerijarrullisissa vielä myöhemminkin. Quote
Guest Poppius Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Listasin tossa ylempänä noi "koukkuvaihtoehdot", miten ne tuolla Käferlandin sivuilla on esitetty. Mutta minusta siinä on kuitenkin jotain ristiriitaa verrattuna siihen, mitä mun omasta -65:sta löyty kun polkimet irrotin. Eli mulla on semmonen poljinsetti, missä on se ässän muotoinen rauta kaasupolkimen takana ja itse poljin saranoitu lattiaan. Sieltä löytyi kuitenkin suora koukku akselin päästä, vaikka Käferlandin mukaan pitäs olla tommonen taivutettu kuin metake:n kuvassa. Quote
Guest Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Ovaalissa myös. Vain kaasupolkimessa on eroa, splitin rullapolkimen varsi on huomattavasti kapeampi. Åken ylempänä postaamassa kuvassa on joku tuoreemman kuplan poljinsetti repro rullakaasupolkimella. Quote
Guest Toheltaja Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Just tommonen juu. Hassua tossa on se että kytkinakselin polkimenpäässä ei o puslaa ollenkaan, sellainen on vaan tuolla vaijerin puoleisessa päässä. Muuten vois käyttää hyvinnii ilman sitä lenkkitukea lattiassa, mutta en löytäny mistään muusta uudemmasta poljinsetistä vastaavan kokoista puslaa tohon ulommas laitettavaks... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.