Jump to content

Poljinasetelman kytkinvipujen erot


Recommended Posts

Tarkoitus on yhdistää -62:n ja 70-lukuisen poljinasetelmat yhdeksi toimivaksi ja sovittaa paksutolppaan, tai jopa ovaaliin. Paketit on nyt purettu ja yllättäen osissa on eroja :)

 

Kuvassa näkyvä ylempi kytkimen käyttö akseli/vipu on -62:sta ja alempi 70-lukuisesta. Kuten kuvasta näkyy niin -62:n vipu on taivutettua ja taasen 70-lukuisen vipu on pidempi, eli vetää vaijeria siis enemmän.

 

Kysymys kuuluukin, että jos tuohon pakettiin valitsee tuon alemman 70-lukuisen vivun, niin onnistuuko paketin asennus enää noihin em. autoihin? Ja mitä haittaa/hyötyä tuosta pidemmästä vivusta mahdollisesti olisi? Onkohan tuo vivun mitta muuttunut samalla kuin kytkimen painelaakerin tyyppikin?

post-948-13888361937429_thumb.jpg

Link to comment

Siis tarkentakaas hieman, eli miten se vaijeri menee kieroon? Tuolla uudemmalla vivullahan vaijeri tulisi lähemmäs tunnelin seinää, kuinkas kaukana se vaijerin putki on (olihan se putken sisällä, olihan?), eli kampeaako se sen reunaan?

 

Tuli nimittäin huomattua että -75:n laatikossa oleva kytkinvipu (siis se mihin vaijeri tulee toisesta päästään) on vähintään saman verran pidempi kuin tuo poljinpään ero, eli jos laitan vanhan polkimen ja uuden laatikon, niin kytkimen liike lyhenee aika oleellisesti, haittaako?

Link to comment

Noniin, ja nyt selvisi että ovaalissa se vipu on suora:

3112810.jpg

 

Missähän vuosimallissa tuo oikein vaihtuu?

 

Tuo uudempi pitkä vipu on ilmeisesti käytössä -73 eteenpäin kun vaihdelaatikon vipukin vaihtui, mutta koska tuo ovaalin suora vipu vaihtui paksutolpan mutkalliseen? Ja oliko seuraava versio tuo pitkä suora -73 eteenpäin, vai jotain muuta siinä välissä?

Link to comment
Guest Toheltaja

Onks splitissä sitten se malli, jossa on irrallinen kahdella M8 pultilla oleva kannakerauta tossa kytkinpolkimen akselin päässä kiinni. Mulla on sellanen menossa -56 autoon kiinni.

Link to comment
Onks splitissä sitten se malli, jossa on irrallinen kahdella M8 pultilla oleva kannakerauta tossa kytkinpolkimen akselin päässä kiinni. Mulla on sellanen menossa -56 autoon kiinni.

 

On se sama 2-ruuvinen kannake käytössä aina ovaalin loppuun asti. Ja vaijerijarrullisissa vielä myöhemminkin.

Link to comment
Guest Poppius

Listasin tossa ylempänä noi "koukkuvaihtoehdot", miten ne tuolla Käferlandin sivuilla on esitetty. Mutta minusta siinä on kuitenkin jotain ristiriitaa verrattuna siihen, mitä mun omasta -65:sta löyty kun polkimet irrotin. Eli mulla on semmonen poljinsetti, missä on se ässän muotoinen rauta kaasupolkimen takana ja itse poljin saranoitu lattiaan. Sieltä löytyi kuitenkin suora koukku akselin päästä, vaikka Käferlandin mukaan pitäs olla tommonen taivutettu kuin metake:n kuvassa.

Link to comment

Ovaalissa myös. Vain kaasupolkimessa on eroa, splitin rullapolkimen varsi on huomattavasti kapeampi.

 

Åken ylempänä postaamassa kuvassa on joku tuoreemman kuplan poljinsetti repro rullakaasupolkimella.

Link to comment
Guest Toheltaja

Just tommonen juu. Hassua tossa on se että kytkinakselin polkimenpäässä ei o puslaa ollenkaan, sellainen on vaan tuolla vaijerin puoleisessa päässä. Muuten vois käyttää hyvinnii ilman sitä lenkkitukea lattiassa, mutta en löytäny mistään muusta uudemmasta poljinsetistä vastaavan kokoista puslaa tohon ulommas laitettavaks...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...