Guest Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 Voisko asiaan perehtyneet kertoa säädettävien PUMA-etuakseliston asentamisesta tarkemmin? Mitä asioita pitää ottaa huomioon PUMAn asennuksessa ja entisen akseliston irrotuksessa jne. Ohjeet asennukseen olis tervetulleet koska olen uusi kupla harrastaja ja mielellään kuuntelisin kokeneempien vinkkejä :) Kupla on 72vm ja 1300 koneella oleva johon madallus pitäisi saada keulaan. Kiitos etukäteen vastauksista ja neuvoista! http://www.hotcars.fi/Prod/viewpict.asp ... 148-10.jpg Quote
vesav Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 lueskeles toi siinä ainakin jotain vinkkejä... ja haku toiminnolla varmaan löytyy lisääkin... http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8544-etuakseliston-vaihto-usko-alkaa-loppua/ vesa Quote
Guest Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Ei nyt itse ko. akselista ole kokemuksia, mutta joko tuon olet hommannut? Mikäli et, vaihtoehtona voisi pitää droppien laittamista, jolloin itse askeliin ei tarvitsisi koskea. Dropit muutoinkin edullisempi vaihtoehto, ja ainakin oman edellisen kuplan keula putosi dropeilla riittävästi. Quote
Guest Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Ei nyt itse ko. akselista ole kokemuksia, mutta joko tuon olet hommannut? Mikäli et, vaihtoehtona voisi pitää droppien laittamista, jolloin itse askeliin ei tarvitsisi koskea. Dropit muutoinkin edullisempi vaihtoehto, ja ainakin oman edellisen kuplan keula putosi dropeilla riittävästi. No muuten kyllä pelkät dropit riittäis mutta kun minun kuplan alkuperänen etuakseli on niin pehmee ja ruostunu että joutus vaihtamaan kuitenkin akselin joskus. Joten ajattelin 2 kärpästä yhellä iskulla periaatteella hoitaa keulan madalluksen ja uuden akselin vaihdon. Tarvinneekohan tuohon madallus akseliin sitten muita osia uusia vai käykö entiset osat siihen? ainakin lyhemmät iskarit joutuu hankkimaan jos madaltaa enemmän kun 4 cm... Quote
Guest Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 ja en ole vielä hankkinut uutta akselistoa. mietinnän alla asia. Quote
Marko Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Varmaan tärkein homma on katsoa että pedro on hitsannut akseliputket samaan linjaan. Noissa on ollut heittoa ettei edes säätöpaloilla ole saanut pyöräkulmia kohdalleen. Quote
Guest Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Kovin paljon kehuja en ole minäkään kuullut noista Puman akseleista. Itsellä tuo oli aikoinaan kanssa tarkoitus laittaa, mutta päädyin kuitenkin droppeihin... ja tyytyväinen olin. Todennäköisesti edullisemmin pääsisit silti, jos ostat käytetyn ehjän pallonivelakselin ja siihen nuo dropit. En toki tyrmää, etteikö tuota saisi ostaa, mutta laatu taitaa noissa olla vähän mitä sattuu... valitettavasti. Quote
tolvana Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Halavatun hyvä aksila, puhtaita ja uusia osia on kiva käpsiä. Quote
Guest Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 vai meinaa olla laatu ongelmia pumassa? No perkule. Maksaahan nuo droppiolatkin 230e ainakin tuolla hotcarsin puolella. saiskohan jostain sitten halvemmalla? Ja oiskohan kellään btw myytävänä akseleita 1.3, 72 vm kuplaan? Tarjouksia kiitos :) Quote
Pedalpusher Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Aircooled.fi just mainosti viikko takaperin droppeja ihan ali riman hintaan. Tais olla 99 pari. Keula nivelellinen tai ilaman. Sinne tilaus sisään vaan! Quote
Guest Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Aircooled.fi just mainosti viikko takaperin droppeja ihan ali riman hintaan. Tais olla 99 pari. Keula nivelellinen tai ilaman. Sinne tilaus sisään vaan! Oho. pikkunen hinta-ero! kiitos vinkistä! selvää säästöä etten sanois jos nuin halvalla saa :) Quote
Guest Hannu Mattila Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 www.oberschlachter.fi <-Tuolta saa myös droppiolkia sun muita kikkareita. Omaan kuusseiskaan laitoin kavennetun madallusakselin sekä droppiolat ja kyllä siitä kulmat sai kohdilleen ihan helposti. Huomattavasti kevyempihän tuo puma on kuin alkuperäinen akseli, eli jotainhan sekin kertoo ainakin materiaalivahvuudesta.. Quote
Guest Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 tietäiskö joku sanoa tuosta hotcarsilla olevasta vakioetuakselista että onko ne ihan pilipali tavaraa vai ihan asiansa ajavia tuotteita? eli tuo 230e maksava etuakseli 72 vm kuplaan. http://www.hotcars.fi/webbshop.asp?menu=VW+AIRCOOLED#1 Quote
Guest OberSchlachter Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 Entä jos ostaisit meiltä vakioetuakselin original-VW-osana 175€: http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektrefwoord=1396 www.oberschlachter.fi Ja droppiolatkin sopivasti - heti toimitukseen ;) Quote
make76 Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 Tuolta www.csp-shop.de löytyy alkuperäistyylinen säädettävä akseli 329€ hintaan ja on hyvä. Kannattaa ehdottomasti harkita tuota vaihtoehtoa.. saat kaksi kärpästä yhdellä iskulla, säädön ja uuden laadukkaan akselin. Itselleni tuli viime vuonna 2" kavennettu akseli ja tyytyväinen olen. Make Quote
UltraVW Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 No entä täs tää cb:n jenkeissä tehty akselo mainostuksen mukaan!! http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1329 Quote
x-pj Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 Jos uutteen akseliin investoi, niin kannattaa ilman muuta hankkia saman tien kavennettu. Ei rupee sitten heti kaduttamaan kun ei pyörät mahdulle alle. Quote
Guest Posted April 1, 2010 Posted April 1, 2010 Jos uutteen akseliin investoi, niin kannattaa ilman muuta hankkia saman tien kavennettu. Ei rupee sitten heti kaduttamaan kun ei pyörät mahdulle alle. No mulla on kuplassa levennetyt lasikuitulokarit niin pitäs niiden mahtua. 5 cm leveämmät mitä originaali lokarit. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.