Jump to content

Säädettävä PUMA-etuakselisto


Guest pumis86

Recommended Posts

Voisko asiaan perehtyneet kertoa säädettävien PUMA-etuakseliston asentamisesta tarkemmin? Mitä asioita pitää ottaa huomioon PUMAn asennuksessa ja entisen akseliston irrotuksessa jne.

Ohjeet asennukseen olis tervetulleet koska olen uusi kupla harrastaja ja mielellään kuuntelisin kokeneempien vinkkejä :)

Kupla on 72vm ja 1300 koneella oleva johon madallus pitäisi saada keulaan.

Kiitos etukäteen vastauksista ja neuvoista!

 

http://www.hotcars.fi/Prod/viewpict.asp ... 148-10.jpg

Link to comment

Ei nyt itse ko. akselista ole kokemuksia, mutta joko tuon olet hommannut?

Mikäli et, vaihtoehtona voisi pitää droppien laittamista, jolloin itse askeliin ei tarvitsisi koskea. Dropit muutoinkin edullisempi vaihtoehto, ja ainakin oman edellisen kuplan keula putosi dropeilla riittävästi.

Link to comment
Ei nyt itse ko. akselista ole kokemuksia, mutta joko tuon olet hommannut?

Mikäli et, vaihtoehtona voisi pitää droppien laittamista, jolloin itse askeliin ei tarvitsisi koskea. Dropit muutoinkin edullisempi vaihtoehto, ja ainakin oman edellisen kuplan keula putosi dropeilla riittävästi.

 

 

No muuten kyllä pelkät dropit riittäis mutta kun minun kuplan alkuperänen etuakseli on niin pehmee ja ruostunu että joutus vaihtamaan kuitenkin akselin joskus. Joten ajattelin 2 kärpästä yhellä iskulla periaatteella hoitaa keulan madalluksen ja uuden akselin vaihdon.

Tarvinneekohan tuohon madallus akseliin sitten muita osia uusia vai käykö entiset osat siihen? ainakin lyhemmät iskarit joutuu hankkimaan jos madaltaa enemmän kun 4 cm...

Link to comment

Kovin paljon kehuja en ole minäkään kuullut noista Puman akseleista. Itsellä tuo oli aikoinaan kanssa tarkoitus laittaa, mutta päädyin kuitenkin droppeihin... ja tyytyväinen olin.

Todennäköisesti edullisemmin pääsisit silti, jos ostat käytetyn ehjän pallonivelakselin ja siihen nuo dropit. En toki tyrmää, etteikö tuota saisi ostaa, mutta laatu taitaa noissa olla vähän mitä sattuu... valitettavasti.

Link to comment

vai meinaa olla laatu ongelmia pumassa? No perkule. Maksaahan nuo droppiolatkin 230e ainakin tuolla hotcarsin puolella. saiskohan jostain sitten halvemmalla? Ja oiskohan kellään btw myytävänä akseleita 1.3, 72 vm kuplaan? Tarjouksia kiitos :)

Link to comment
Aircooled.fi just mainosti viikko takaperin droppeja ihan ali riman hintaan. Tais olla 99 pari. Keula nivelellinen tai ilaman. Sinne tilaus sisään vaan!

 

Oho. pikkunen hinta-ero! kiitos vinkistä! selvää säästöä etten sanois jos nuin halvalla saa :)

Link to comment
Guest Hannu Mattila

www.oberschlachter.fi <-Tuolta saa myös droppiolkia sun muita kikkareita.

 

Omaan kuusseiskaan laitoin kavennetun madallusakselin sekä droppiolat ja kyllä siitä kulmat sai kohdilleen ihan helposti.

Huomattavasti kevyempihän tuo puma on kuin alkuperäinen akseli, eli jotainhan sekin kertoo ainakin materiaalivahvuudesta..

Link to comment

Tuolta www.csp-shop.de löytyy alkuperäistyylinen säädettävä akseli 329€ hintaan ja on hyvä. Kannattaa ehdottomasti harkita tuota vaihtoehtoa.. saat kaksi kärpästä yhdellä iskulla, säädön ja uuden laadukkaan akselin. Itselleni tuli viime vuonna 2" kavennettu akseli ja tyytyväinen olen.

 

Make

Link to comment
Jos uutteen akseliin investoi, niin kannattaa ilman muuta hankkia saman tien kavennettu. Ei rupee sitten heti kaduttamaan kun ei pyörät mahdulle alle.

 

No mulla on kuplassa levennetyt lasikuitulokarit niin pitäs niiden mahtua. 5 cm leveämmät mitä originaali lokarit.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...