Guest Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Rahisee. Vapaallakin rahisee, mutta kun painaa kytkimen pohjaan, rahina loppuu. Quote
Guest Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Hyvä ajotus! Eli laakeri on vaihteistossa vai kytkimessä? Kova homma vaihtaa? Quote
Guest mirri72 Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 kytkimessä ,,moottori pois ja sitä rataa ;) Quote
Guest biblo Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Jos ei tietoa tuon kytkinpaketin iästä niin kannattaa vaihtaa toki koko setti samalla kun sen painelaakerin uusii. Ei ole iso investonti. Kismittämään meinaan saattaa laittaa, jos ensin vaihdat painelaakerin ja muutaman sadan kilsan päästä porsii loput kytkimestä. Quote
Guest Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 No voe pers*. Isoin homma tieten itelle nuo irrottamiset.. Eli onko sieltä se laakeri mennyt ja mitä siitä sitte seuraa? Tuon äänen lisäksi. Quote
multanen Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Tässä on pari äärilaitaa VW-harrastajia; nimimerkki biblo vaihtaisi painelaakerin ja samalla kytkinpaketin. Nimimerkki multanen vaan ajaisi niin pitkään kunnes tuo rahina muuttuisi sietämättömäksi tai kytkin hajoaisi kokonaan (eli varmaan 5 vuotta). Quote
tolvana Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 mulla loppu rahina kun löysäs kytkinvaijeria pari kierrosta,sama painelaakeri edelleen vaikka konetta on vaihdeltu puolenkymmentä kertaa. Quote
metake Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Ja painelaakeri rahisee juurikin kun kytkintä painaa, eikä toisinpäin ;) Quote
ARTO Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Haloo... Painelaakeri ei pyöri kun kytkimeen ei kosketa vaan vaihteiston laakerit. Kun kytkinpoljinta painetaan, painelaakerin välityksellä osutaan pyörivään ( kun moottori käynnissä ) paineasetelmaan ja painelaakeri saavuttaa paineasetelman pyörintänopeuden, tällöin painelaakeri alkaa pyörimään. Samalla yhteys moottorilta vaihteistoon vähitellen irtoaa ja kytkinlevyn irtoaminen vauhtipyörän ja paineasetelman syleilystä katkaisee pyörintäyhteyden moottorilta vaihteistoon jne... Jos tälläisessa tilanteessa äänet häviää, syyllinen rahinoihin vaihteiston sisäinen osa, ei painelaakeri! Samaa mieltä vai ette?! Quote
multanen Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Tuosta voisi tarkastaa että onko pisaraakaan öljyä vaihdelaatikossa. Ja samalla kun käy siellä alla niin katella tiputtaako jostain sitä pahanhajuista öljyä. Quote
Guest Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Vaihteistoon vaihdettu juuri uudet öljyt pahanhajuisten tilalle, ei vaikuttanut rahinaan. Eli siis painelaakeri ei ole kyseessä? Quote
multanen Posted July 21, 2010 Posted July 21, 2010 Jos se olis painelaakeri niin ääni varmaan muuttuisi jo heti kytkintä painettaessa eikä vasta pohjassa...? Tai jos ääni loppuu kun kytkinvaijeria löysää. Rahina kuuluisi sitten siitä että "löysällä oleva" laakeri pyörii koko ajan mukana. Quote
Guest biblo Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Eipä tullut luetuksi koko juttua joten päättelin vaan ku rahinaa, että painelaakeri kyseessä. Itse siis vaihtaisin koko kytkinsetin laakereineen sitten aikanaan. Tuskin sitä enää tämän kesän puolella omastanikaan vaihtaisin...;) Quote
Guest Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Pitää vielä koittaa löysätä sitä kytkimen vaijeria josko se auttais.. Tosiaan ääni loppuu kun kytkintä painaa vähä matkaa, ei tarvi olla pohjassa. Ja jos ei lopu niin rahiskoot tämän kesän;p Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.