Guest Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Rahisee. Vapaallakin rahisee, mutta kun painaa kytkimen pohjaan, rahina loppuu. Quote Link to comment
Guest Hanppa Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Painelaakeri e: tulipas yhtäaikaa :) Quote Link to comment
Guest Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Hyvä ajotus! Eli laakeri on vaihteistossa vai kytkimessä? Kova homma vaihtaa? Quote Link to comment
Guest mirri72 Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 kytkimessä ,,moottori pois ja sitä rataa ;) Quote Link to comment
Guest biblo Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Jos ei tietoa tuon kytkinpaketin iästä niin kannattaa vaihtaa toki koko setti samalla kun sen painelaakerin uusii. Ei ole iso investonti. Kismittämään meinaan saattaa laittaa, jos ensin vaihdat painelaakerin ja muutaman sadan kilsan päästä porsii loput kytkimestä. Quote Link to comment
Guest Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 No voe pers*. Isoin homma tieten itelle nuo irrottamiset.. Eli onko sieltä se laakeri mennyt ja mitä siitä sitte seuraa? Tuon äänen lisäksi. Quote Link to comment
multanen Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Tässä on pari äärilaitaa VW-harrastajia; nimimerkki biblo vaihtaisi painelaakerin ja samalla kytkinpaketin. Nimimerkki multanen vaan ajaisi niin pitkään kunnes tuo rahina muuttuisi sietämättömäksi tai kytkin hajoaisi kokonaan (eli varmaan 5 vuotta). Quote Link to comment
tolvana Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 mulla loppu rahina kun löysäs kytkinvaijeria pari kierrosta,sama painelaakeri edelleen vaikka konetta on vaihdeltu puolenkymmentä kertaa. Quote Link to comment
metake Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Ja painelaakeri rahisee juurikin kun kytkintä painaa, eikä toisinpäin ;) Quote Link to comment
ARTO Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Haloo... Painelaakeri ei pyöri kun kytkimeen ei kosketa vaan vaihteiston laakerit. Kun kytkinpoljinta painetaan, painelaakerin välityksellä osutaan pyörivään ( kun moottori käynnissä ) paineasetelmaan ja painelaakeri saavuttaa paineasetelman pyörintänopeuden, tällöin painelaakeri alkaa pyörimään. Samalla yhteys moottorilta vaihteistoon vähitellen irtoaa ja kytkinlevyn irtoaminen vauhtipyörän ja paineasetelman syleilystä katkaisee pyörintäyhteyden moottorilta vaihteistoon jne... Jos tälläisessa tilanteessa äänet häviää, syyllinen rahinoihin vaihteiston sisäinen osa, ei painelaakeri! Samaa mieltä vai ette?! Quote Link to comment
ARTO Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 jahas, metake hoksas miten nää toimii,heh Quote Link to comment
multanen Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Tuosta voisi tarkastaa että onko pisaraakaan öljyä vaihdelaatikossa. Ja samalla kun käy siellä alla niin katella tiputtaako jostain sitä pahanhajuista öljyä. Quote Link to comment
Guest Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Vaihteistoon vaihdettu juuri uudet öljyt pahanhajuisten tilalle, ei vaikuttanut rahinaan. Eli siis painelaakeri ei ole kyseessä? Quote Link to comment
multanen Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Jos se olis painelaakeri niin ääni varmaan muuttuisi jo heti kytkintä painettaessa eikä vasta pohjassa...? Tai jos ääni loppuu kun kytkinvaijeria löysää. Rahina kuuluisi sitten siitä että "löysällä oleva" laakeri pyörii koko ajan mukana. Quote Link to comment
Guest biblo Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Eipä tullut luetuksi koko juttua joten päättelin vaan ku rahinaa, että painelaakeri kyseessä. Itse siis vaihtaisin koko kytkinsetin laakereineen sitten aikanaan. Tuskin sitä enää tämän kesän puolella omastanikaan vaihtaisin...;) Quote Link to comment
Guest Posted July 22, 2010 Share Posted July 22, 2010 Pitää vielä koittaa löysätä sitä kytkimen vaijeria josko se auttais.. Tosiaan ääni loppuu kun kytkintä painaa vähä matkaa, ei tarvi olla pohjassa. Ja jos ei lopu niin rahiskoot tämän kesän;p Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.