Guest jamboy Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 Eli tuossa on kuva akselista. ongelma liittyy seuraavaan osaan. Kuvassa akselitumppi nro.17 ongelma: akseli heiluu edestakaisin, vaikka vetarin mutteri on "aika" tiukalla. laakerit on vaihdettu uusiin. eikös sen pitäisi kiristyä ihan tiiviiksi paketiksi. rummusta kun ottaa kiinni ja heiluttaa sitä edes takaisin niin klappia tuntuu. Osat siellä on vetarista lukien holkki n.10mm leveä, laakeri, holkki joka on laakereiden välissä, ulompi laakeri, ja sen päällä vielä yksi holkki johon jo jarrurummun keskus vastaa. ja onhan siellä tietty stefat mutta ne ei pitäsi tuohon asiaan vaikuttaa. eikös nämä kaikki holkit ja laakereiden sisäkehät pitäisi kiristyä yhdeksi paketiksi. jotenkin ei vaan uskalla vääntää sitä mutteria kovin tiukalle, jos kierteet korkkaa tms.. kertokaa joku apu tähän tai vinkki kuka osais neuvoa. kiitos Quote
Guest Toheltaja Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 kovin tiukalle? Ootko momenttiin vielä vetäny, vai vasta sormilla höpötilleen? Ei pitäisi jäädä välystä ku nimeks päittäissuunnassa kun kaikki on kohdallaan. Quote
Guest jamboy Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 mikä mahtaa olla oikea momentti on se kyllä ...keleen tiukkaan vedetty.. ja silti välys tuntuu. Quote
-AP- Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 Vastaava ongelma Rallikolmosen swingissä, sekä akselinsuuntaista välystä sen verran että tuntuu, samoin pyörästä ravistamalla. En ole pakettia vielä kasannut takaisin, mutta epäilys kohdistuu laakerin ulkopuolella olevaan peltiprikkaan, joka brassi-tiivistesarjassa on ehkä 0,2 mm paksuinen ja 'muotoutuu' laakeria vasten, alkuperäinen ehkä millistä tavaraa. Toivon että ongelma ratkeaa orkkisosalla, muuten olen sanaton ... Quote
Anssi Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 Eikös se ollut niin että brassisarjasta voi käyttää paperitiivisteet, muu pitää heittää roskiin... Quote
Guest jamboy Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 Nyt kuuluu kysymys että pitääkö siellä olla joku ohut prikkakin??? Purettaessa ei löytynyt mitään muuta kuin ne paksut holkit, stefat ja o-rengas ulommallapuollella. Quote
Guest jamboy Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 tuollainen kokoonpano mulla siellä on tartteeko sinne vielä jotain?? Quote
mikko k Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 Nyt kuuluu kysymys että pitääkö siellä olla joku ohut prikkakin???Purettaessa ei löytynyt mitään muuta kuin ne paksut holkit, stefat ja o-rengas ulommallapuollella. Etkassa ei ainakaan näy mitään ohutta prikkaa. Kuvaa en saa tähän nyt ainakaan liitettyä. Käyppä vw diilerillä, niin he voivat tulostaa sulle oikean kuvan rakenteesta. Ekassa postauksessa oleva kuva on vajaa osiltaan. Kiristysmomentti rummulle on 36 kgm, eli paljon! Yllä olevassa kuvassa olevat osat nro 2 eivät etkan mukaan ole samanlaiset ja o-renkaita on vain yksi, laakerikannessa. Etka myös näyttäisi että siellä on pari spacer rengasta laakerien ulkopuolella, mutta tuosta valokuvasta en osaa niitä varmasti tulkita, eikä mulla ole nyt käsillä yhtäkää akselinpalaa että vois tarkistella. Quote
Guest jamboy Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 Kiristysmomentti rummulle on 36 kgm, eli paljon! paljon tuo on NM kun momenttiavaimessa on vain newton asteikko Quote
-AP- Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 About 350. http://www.convertworld.com/fi/vaantomomentti/ Quote
Guest jamboy Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 voikohan tuo päittäisvälys johtua tuosta sisemmästä laakerista? jos vaikka se on viallinen?? Quote
Guest jamboy Posted June 11, 2010 Posted June 11, 2010 Ongelmaan ei ole löytynyt ratkaisua. vaihdoin jopa uudestaan sisemmän laakerin. -> ei auttanut. mikä perskele siinä voi olla vikana?? Quote
ARTO Posted June 12, 2010 Posted June 12, 2010 Laakeripesät tiukat? Noi jos väljät, pääsee heilumaan. Entä itse akseli laakerin sisäreikään jne...? Quote
metake Posted June 12, 2010 Posted June 12, 2010 Onko tää ollut kasassa aiemmin samoilla osilla ja silloin välyksetön? Onhan rummun napa varmasti riittävän pitkä? Quote
Guest jamboy Posted June 14, 2010 Posted June 14, 2010 rumpu kyllä kiristyy, mutta välys tuntuu koko paketissa edes takaisin heilutellessa. laakerit vain vaihdoin kun hieman rohisi toinen puoli, ja välys tuntuu molemmilla puolilla saman lailla. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.