Jump to content

1303 vetari ongelma, tosi tietäjää kaivataan!!


Guest jamboy

Recommended Posts

Guest jamboy

Eli tuossa on kuva akselista.

post-1-1388836219349_thumb.gif

 

ongelma liittyy seuraavaan osaan.

Kuvassa akselitumppi nro.17

 

ongelma: akseli heiluu edestakaisin, vaikka vetarin mutteri on "aika" tiukalla.

laakerit on vaihdettu uusiin.

eikös sen pitäisi kiristyä ihan tiiviiksi paketiksi.

rummusta kun ottaa kiinni ja heiluttaa sitä edes takaisin niin klappia tuntuu.

Osat siellä on vetarista lukien holkki n.10mm leveä, laakeri, holkki joka on laakereiden välissä,

ulompi laakeri, ja sen päällä vielä yksi holkki johon jo jarrurummun keskus vastaa. ja onhan siellä tietty stefat mutta ne ei pitäsi tuohon asiaan vaikuttaa.

eikös nämä kaikki holkit ja laakereiden sisäkehät pitäisi kiristyä yhdeksi paketiksi.

jotenkin ei vaan uskalla vääntää sitä mutteria kovin tiukalle, jos kierteet korkkaa tms..

 

kertokaa joku apu tähän tai vinkki kuka osais neuvoa. kiitos

Link to comment
Guest Toheltaja

kovin tiukalle? Ootko momenttiin vielä vetäny, vai vasta sormilla höpötilleen? Ei pitäisi jäädä välystä ku nimeks päittäissuunnassa kun kaikki on kohdallaan.

Link to comment

Vastaava ongelma Rallikolmosen swingissä, sekä akselinsuuntaista välystä sen verran että tuntuu, samoin pyörästä ravistamalla. En ole pakettia vielä kasannut takaisin, mutta epäilys kohdistuu laakerin ulkopuolella olevaan peltiprikkaan, joka brassi-tiivistesarjassa on ehkä 0,2 mm paksuinen ja 'muotoutuu' laakeria vasten, alkuperäinen ehkä millistä tavaraa. Toivon että ongelma ratkeaa orkkisosalla, muuten olen sanaton ...

Link to comment
Guest jamboy

Nyt kuuluu kysymys että pitääkö siellä olla joku ohut prikkakin???

Purettaessa ei löytynyt mitään muuta kuin ne paksut holkit, stefat ja o-rengas ulommallapuollella.

Link to comment
Nyt kuuluu kysymys että pitääkö siellä olla joku ohut prikkakin???

Purettaessa ei löytynyt mitään muuta kuin ne paksut holkit, stefat ja o-rengas ulommallapuollella.

 

Etkassa ei ainakaan näy mitään ohutta prikkaa. Kuvaa en saa tähän nyt ainakaan liitettyä. Käyppä vw diilerillä, niin he voivat tulostaa sulle oikean kuvan rakenteesta. Ekassa postauksessa oleva kuva on vajaa osiltaan.

 

Kiristysmomentti rummulle on 36 kgm, eli paljon!

 

Yllä olevassa kuvassa olevat osat nro 2 eivät etkan mukaan ole samanlaiset ja o-renkaita on vain yksi, laakerikannessa. Etka myös näyttäisi että siellä on pari spacer rengasta laakerien ulkopuolella, mutta tuosta valokuvasta en osaa niitä varmasti tulkita, eikä mulla ole nyt käsillä yhtäkää akselinpalaa että vois tarkistella.

Link to comment
  • 4 weeks later...
Guest jamboy

rumpu kyllä kiristyy, mutta välys tuntuu koko paketissa edes takaisin heilutellessa.

laakerit vain vaihdoin kun hieman rohisi toinen puoli,

ja välys tuntuu molemmilla puolilla saman lailla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...