Jump to content

puma etuakselin muokkaus?


Guest Tuoppi

Recommended Posts

Guest Tuoppi

moro,

 

on pieni ongelma etuakselin kanssa. Ongelma on se, että keulaa ei meinaa saada tarpeeksi ylös. edessä on siis droppi olat, coil overit ja puma. nyt kun laitan keulan sopivalle korkeudelle pitää ala tai ylä pallo irroittaa ja "esijännittää" jousia, jotta keulaa jää sopivasti. Eli vähän niin kuin loppuis säätö kesken.

Varsinainen kysymys kuuluu pystyykö ala ja ylätukivarsia kääntämään 90astetta jolloin säätöä voisi saada sopivammalle alueelle?

 

-Tuomas-

Link to comment
Guest Tuoppi

nyt kun tässä on asiaa uudelleen mietiskellyt on muisti ruvennut palautumaan eli kun oon löystänyt puman säädöt ja nostan keulan ylös eivät renkaat laske niin paljon kun säädöissä olisi varaa, jokin kanittaa siis vastaan.(iskarit on irti) tämän olen siis ratkaissut niin että otan esim alapallon irti jolloin saan tukivarret liikkumaan alaspäin ja säädön lukittua. nyt joudun pakottamaan alapalon paikoilleen eli jousi on nyt jo jännittyneenä. ja keula jää ylemmäksi. korkeus oli viimeksi juuri ja juuri tarpeeksi ylhäällä ja nyt on auto atomeina, mut ongelma olis kiva ratkaista ennen kuin niputtaa auton kasaan. muokkaaminenkin on toki helppoa kun osat on kaikki pöydällä pyöriteltävissä.

 

Tämmöisien tarkennuksien jälkeen vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan.

 

-Tuomas-

Link to comment
Guest Tuoppi

ööö maastoon...? nyt kun laitan auton niin ylös kuin mahdollista 185/55/15 renkaat mahtuvat juuri ja juuri pyörimään alla myös montuissa. eli ei todellakaan ole korkealla.

Tuossa kuva mille korkeudelle auton saa kun kikkailee. jos ei kikkaile ei ole ajamisesta toivoakaan.

 

-Tuomas-

post-691-1388836224414_thumb.jpg

Link to comment
Guest Tuoppi

juu niin kun sanoin on tuo ihan hyvä korkeus, mutta tarvii jo kikkailla että tuohon pääsee. jos ilman kikkailua pääsesi vähän korkeemmalle et olis pelivaraa niin hyvä.

Nuo vanteet on jo myyty ja isommalla et:llä olevat pitäis laittaa joten leveys ongelma pitäis poistua sillä. Olen tota kavennustakin miettinyt, mut tulee aika paljon lisä hommaa ja ostettavaa.

 

-Tuomas-

Link to comment

sama "ongelma" täälläkin kun on puma droppiolilla. Eli keulaa ei saa nostettua katsastuskorkeudelle tms irrottamatta palloniveliä tukivarsista. Ulkomaalaisista forumeista löytynyt vähän juttua ja itsekin olen tullut siihen tulokseen että jousipakat on senverta jännityksessä että kun puman säätöpalat on mitkä on niin siihen ei saa voimaa tarpeeksi että saisi keulaa säädettyä ylemmäksi. Ymmärtääkseni avis systeemillä homma on paljon helpompi ja ongelma on vain kun keula on varustettu dropeilla. Omassa kuplassa keulassa olisi säätövaraa vaikkapa maastoajoihin mutta se vaatisi aikamoista voimaa että saisi tukivarret/pallonivelet asennettua olka-akseleihin nyt jo käytetty toisen auton omaa semmosta pientä hätävaratunkkia tukivarsien välissä, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan.

http://kyyla.org/tunkki.jpg

Link to comment
Guest Tuoppi

Kiitoksia tiedosta. Tämä oli hyvä tieto, että ei ole ollut peukalo keskellä kämmentä vaan muillakin on samoja ongelmia.

Huomasin saman että kun en droppeja käyttänyt ei ongelmaakaan ollut. Ei vaan sovi näköjään droppien kanssa.

Mitäköhän nyt sit tekis:

 

1. antaa olla

2. muokata avikset kiinni

3. laittaa normi akseli ja dropit

 

Mihinköhän korkeuteen auto jää jos tekee kohdan 3 tavoin? renkaat kuvassa on 185/55/15. onko jollain kuvaa kyseisestä yhdistelmästä?

 

-Tuomas-

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...