Guest Tuoppi Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 moro, on pieni ongelma etuakselin kanssa. Ongelma on se, että keulaa ei meinaa saada tarpeeksi ylös. edessä on siis droppi olat, coil overit ja puma. nyt kun laitan keulan sopivalle korkeudelle pitää ala tai ylä pallo irroittaa ja "esijännittää" jousia, jotta keulaa jää sopivasti. Eli vähän niin kuin loppuis säätö kesken. Varsinainen kysymys kuuluu pystyykö ala ja ylätukivarsia kääntämään 90astetta jolloin säätöä voisi saada sopivammalle alueelle? -Tuomas- Quote Link to comment
mikan Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Ei kannattais mitään muuta laittaa etuakseliin kuin 90 asteen säädön sallivat Wasa-avikset. Ne on hyvät! :-) t. Mika Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Ekaa kertaa kulen tuommoisista, avis paloissa on vissiin eroja, mut minkälaiset nää on ja mistä saa? -Tuomas- Quote Link to comment
-tipi- Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Jürsit poralla sitä aviksen aukkoa isommaksi. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 nyt kun tässä on asiaa uudelleen mietiskellyt on muisti ruvennut palautumaan eli kun oon löystänyt puman säädöt ja nostan keulan ylös eivät renkaat laske niin paljon kun säädöissä olisi varaa, jokin kanittaa siis vastaan.(iskarit on irti) tämän olen siis ratkaissut niin että otan esim alapallon irti jolloin saan tukivarret liikkumaan alaspäin ja säädön lukittua. nyt joudun pakottamaan alapalon paikoilleen eli jousi on nyt jo jännittyneenä. ja keula jää ylemmäksi. korkeus oli viimeksi juuri ja juuri tarpeeksi ylhäällä ja nyt on auto atomeina, mut ongelma olis kiva ratkaista ennen kuin niputtaa auton kasaan. muokkaaminenkin on toki helppoa kun osat on kaikki pöydällä pyöriteltävissä. Tämmöisien tarkennuksien jälkeen vinkkejä ja ideoita otetaan vastaan. -Tuomas- Quote Link to comment
-MITO- Posted May 28, 2010 Share Posted May 28, 2010 Meinaatko maastoon lähteä vai miksi pitää korotella noin kovin? :) Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 ööö maastoon...? nyt kun laitan auton niin ylös kuin mahdollista 185/55/15 renkaat mahtuvat juuri ja juuri pyörimään alla myös montuissa. eli ei todellakaan ole korkealla. Tuossa kuva mille korkeudelle auton saa kun kikkailee. jos ei kikkaile ei ole ajamisesta toivoakaan. -Tuomas- Quote Link to comment
-MITO- Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Kavennusta kaipaa tuo etuakseli, sitten ei rengaskaan ottaisi kiinni. Muutenhan tuo näyttää ihan ajettavalta korkeudelta. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 juu niin kun sanoin on tuo ihan hyvä korkeus, mutta tarvii jo kikkailla että tuohon pääsee. jos ilman kikkailua pääsesi vähän korkeemmalle et olis pelivaraa niin hyvä. Nuo vanteet on jo myyty ja isommalla et:llä olevat pitäis laittaa joten leveys ongelma pitäis poistua sillä. Olen tota kavennustakin miettinyt, mut tulee aika paljon lisä hommaa ja ostettavaa. -Tuomas- Quote Link to comment
Fileas Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Ostettavaa ei tule ollenkaan. Napsaset keskeltä akselin poikki, kavennat ja kääntelet avikset samalla parempiin asentoihin. Tekemistä jonkin verran, Mutta ei ekakertalaiselta kestä kauaa (1 pitkä päivä ? ) Quote Link to comment
x-pj Posted May 29, 2010 Share Posted May 29, 2010 Ostettavaa taitaa tulla, jos ei luovu kallistuksenvakaajasta. Raidetankojen kanssa kai pärjää, jos tyytyy maltilliseen kavennukseen. Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 mut jos pitää kaiken ennallaan ja passaa vanteilla kohdilleen, mut toi jousi homma pitää kyllä selvittää et missä panttaa. -Tuomas- Quote Link to comment
Fileas Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 Puumassa tapit väärissä asennoissa. Raidetangot poikki, ja lisää kierrettä 14x1,5 Quote Link to comment
daniel Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 sama "ongelma" täälläkin kun on puma droppiolilla. Eli keulaa ei saa nostettua katsastuskorkeudelle tms irrottamatta palloniveliä tukivarsista. Ulkomaalaisista forumeista löytynyt vähän juttua ja itsekin olen tullut siihen tulokseen että jousipakat on senverta jännityksessä että kun puman säätöpalat on mitkä on niin siihen ei saa voimaa tarpeeksi että saisi keulaa säädettyä ylemmäksi. Ymmärtääkseni avis systeemillä homma on paljon helpompi ja ongelma on vain kun keula on varustettu dropeilla. Omassa kuplassa keulassa olisi säätövaraa vaikkapa maastoajoihin mutta se vaatisi aikamoista voimaa että saisi tukivarret/pallonivelet asennettua olka-akseleihin nyt jo käytetty toisen auton omaa semmosta pientä hätävaratunkkia tukivarsien välissä, jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. http://kyyla.org/tunkki.jpg Quote Link to comment
Guest Tuoppi Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Kiitoksia tiedosta. Tämä oli hyvä tieto, että ei ole ollut peukalo keskellä kämmentä vaan muillakin on samoja ongelmia. Huomasin saman että kun en droppeja käyttänyt ei ongelmaakaan ollut. Ei vaan sovi näköjään droppien kanssa. Mitäköhän nyt sit tekis: 1. antaa olla 2. muokata avikset kiinni 3. laittaa normi akseli ja dropit Mihinköhän korkeuteen auto jää jos tekee kohdan 3 tavoin? renkaat kuvassa on 185/55/15. onko jollain kuvaa kyseisestä yhdistelmästä? -Tuomas- Quote Link to comment
x-pj Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 Tuolla on ollut juuri keskustelua aiheesta. http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/6381-typ-1-71-adolf/ Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.