Guest Palloilia Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Moikka! Eli bensamittari ei toimi, johdot näyttäs olevan kunnossa mittarilla, mutta mistä pääsee käsiksi tankin anturiin? pääseekö tavaratilan kautta ylhäältä luukusta, ryömin auton alla ja en kyllä löytänyt koko anturia. Ja sitten jos näihin saisi vastauksia viellä niin olisin kiitollinen. Eli pitääkö tuossa pakkivalojen toimia? Polttimoita ei ainakaan valoissa ollut. Pakoputki pitäisi myöskin uusia, mikä tuohon olisi kannattavin vaihtoehto kun lämmönvaihtimia en tarvitse eli ottaisin ne pois. Ja kyseessähän on -74 1,8 pallo. Quote Link to comment
Guest Wicu Posted June 11, 2010 Share Posted June 11, 2010 Pakkivalon pitää toimia jos sinulla sellainen on asennettuna auton persiiseen. Ellen väärin muista peruutusvalo tuli pakolliseksi jotain 80luvun paikkeilla.. Aiemmin jo samasta asiasta kirjoitinkin mutta en nyt aivan tarkkaan muista. Mutta velipojan amazonissa vedettiin kilikolipullolla ennen katsastusta peruutusvalo "pois" takavaloista :D ja hyvin meni läpi. Ei kaunein ratkasu mutta oli kuitenkin hommaamassa kokopunasia valoja niin ei ollut väliksikään pilata vanhoja. Ja todennäköisesti anturi löytyy tankin päältä.. ja lämmönvaihtimien poistamisesta tulee kitinää konttorilla ellet sitten saa jotenkin muuten hoidettua huurteenpoistoa. Quote Link to comment
Guest Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Peruutusvalo tuli pakolliseksi 1.1.1984 - mutta kuten sanottiin niin toimimattomia valoja ei saisi olla. Quote Link to comment
Kurre Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Niin ne katsastusmiehet usein luistaa hommistaan. silloin kun mulla oli '71 1302:ssa alkuperäiset takavalot, joissa myös peruutysvalo, ei ongelmia. Kun vaihdoin ns. kokopunaset ilman peruutysvaloja, alkoi viskaalit ihmettelemään, että mitä että. Ja se '74 paku ei koskaan kiinnostanut takavalojen osalta, vaikka siinä peruutusvalot olikin ....toimimattomana. Quote Link to comment
metake Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Riittää kun peittää pakkivalot esim. mustalla tai punaisella teipillä. Quote Link to comment
vwagen Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Ei tarvitse peittää vaikka katsastushenkilökin niin saattaa väittää monissa-70 luvun alkupuolen VW:ssä oli tehtaalta lähtiessä kirkkaat takavolojen alaosat mutta ei kytkinkintä,johtoja eikä polttimoiden kantoja. Mittarin anturi on tankin päällä mutta luukkua siinä ei ole,moottori irti,tankin ja moottoritilan väliseinä pois ja tankki irti,sitten pääsekin jo anturiin käsiksi,tai toinen korjaamokäsikirjankin antama voihtoehto on tehdä luukku oikeaan kohtaan. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Huurteenpoistona on jo ennestään semmonen pikku puhallin kojelaudalla :D Ja lisäksi myös asennettavana tollanen purjeveneestä otettu wallas marin lämmitin. Nuo lämmönvaihtimet on niin mädätkin. Olen katsonut noita käärmeenpesä putkistoja, niissä ei lähde putket pytyiltä asti eli onko ne kaikki tarkotettu toimiakseen lämmön vaihtimien kanssa? Avasin uudestaan nuo takavalot ja ei siihen saa poltintakaan kun ei oo kantaa. Taidanpa vetästä sitten punasta noihin. Oishan noi kyllä hyvä toimia, täytyy vielä katsoa löytyykö tuolta laatikosta anturia. EDIT Tuplat tuli perkele vwagen eihän toi nyt noin paha homma voi olla et noin paljon täytyy purkaa. Voi vide sentään, mihin kohtaan se luukku tarkkaan ottaen täytysin tehdä? Niin ja tosiaan mistä saisi korjausoppaan tuohon ostettua? Quote Link to comment
Guest janie79 Posted June 12, 2010 Share Posted June 12, 2010 Korjausoppaaksi Bentleyn kirja, ISBN-13 978-0-8376-1635-3 Bentley Publishers Saa täälläkin mainostavien osakauppiaiden kautta, käytettynä amazon.com, bookplus.fi jne. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Onko tuosta tehty koskaan suomenkielistä? Tuo engliiishi kun ei oikein taho taipua tai täytyy sitte vaan sanakirjan avulla tuota lueskella:D Quote Link to comment
Guest janie79 Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Ei ole suomenkielistä versiota. Haynesin kirjasta VOI olla, mutta ne on melko kökköjä ja suppeaakin suppeampia. Suosittelen vahvasti mainitsemaasi tapaa, sanakirjaa+bentleytä. Siinä on kuviakin, ettei ihan koko ajan tarvi tavata =) Quote Link to comment
-AP- Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Tottakai korjaamokäsikirjasta suomenkielinen versio olemassa on, mutta ei sitä koskaan julkisesti ole kaupan ollut ja hyvin harvoin tarjolla sellaisia (mitään mallia) yleensäkin. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Jeps taidanpa tilata tuolta bookplussan kautta tuon bentleyn kirjasen, vaikka aika hinnakas onkin niin tarvitse sitten koko aika tulla täältä kyselemään ;) tänks EDIT: ei saakkaan tuolta bookplussasta muutako HAYNESIN manuaalia ja ulkomailta taasen en haluaisi tilailla, täytyy sit varmaan toi haynes tilaa, kai tostakin kirjasta sitten jotain selviää Quote Link to comment
-AP- Posted June 13, 2010 Share Posted June 13, 2010 Kyllä Bentleyhin kannattaa satsata, sehän on alkuperäinen VW of American korjaamokäsikirja, aivan eri maata kuin himpulat Haynesit ja Autobooksit ja muut vastaavat ... Suomesta saatavana tällainen http://www.paruzzi.com/webstore/?zoektr ... &category= näiltä herroilta http://oberschlachter.fi/ ensimmäisessä linkissä mainittuun hintaan! Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Noniin tein pienen luukun nyt tuolle bensatankin anturille, kun se tarkka paikka selkis. Ihmettelen kyllä miksei jo tehtaalla ole tuohon tehty pientä luukkua...tiedä sitten. Mutta nyt pitäs sitten selvittää, että mikäs tuossa on vikana. Päällisin puolin näyttää koho liikkuvan ja olevan kunnossa. Anturiin tulee kaksi johtoa, virtaa ei noihin johtoihin tullut kun kokeilin laittaa virrat päälle. En kyllä tiedä kuuluisikaan vai toimiiko tuo jotenkin ohmi määräisesti??? Quote Link to comment
Guest Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 Kyllähän bensamittari toimii vastusperiaatteella mutta mitäs se anturi vastustaa jos ei sähköä tule alun perinkään? Eli etsi vikaa väliltä sulaketaulu->anturi. Quote Link to comment
Marko Posted June 18, 2010 Share Posted June 18, 2010 No plussahan menee mittarille ja anturin kautta tulee miinus. Koita pistää mittarilta anturille tuleva johto suoraan maihin, jos näyttää täyttä tankkia niin ainakin mittari on ehjä. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted June 19, 2010 Share Posted June 19, 2010 Oon kokeillut anturin päästä niitä kumpiakin johtoja laittaa maihin, mutta mittarissa ei tapahu mitään. Putsasin kaikki sulakkeet ja kannat, kaikista sulakkeista kyllä menee virta läpi kun virrat ja valot on päällä. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Nyt on testattu mittarista kummatkii johdot, kumpaanki tulee virtaa ja kokeilin myös yleismittarin piipperillä ja kummastakin johdosta menee yhteys taakse bensa anturille omiin johtoihinsa. Mistä tuo sen maadottaa? Perkule kun näistä sähköistä mitään tiedä. Miten saan selville nyt kummassa on se vika??? Quote Link to comment
Marko Posted June 21, 2010 Share Posted June 21, 2010 Testasitko johdot irti vai kiinni ollessa, jos kiinni niin tokihan se sähkö kiertää sieltä mittarin kautta. Eli jos näin niin mittarista johdot irti ja uus mittaus. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Otin johdot mittarista irti ja kokeilin. Edit: pitäs tietää että minkä piuhan maadotan mittarilta et näkis toimiiko toi mittari nyt ees kipinää vaan sinkoili kun noita kokeilin maadotella Quote Link to comment
vwagen Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Anturillä pitäisi olla 2 ruskeaa johtoa joista toinen menee suoraan maaahan(Runkoon)ja toinen mittarille,mittarin toinen johto(musta)menee sulakerasialle. Quote Link to comment
Viltsu Posted June 22, 2010 Share Posted June 22, 2010 Minulla ei tule tuota johtoa tankilta mittarille. Eikä mikään johto tunnu olevan ylimääräisenä. Eli mitä kautta se johto lähtee sieltä tankilta? Käykö se ollenkaan konehuoneen puolella vai lähtee suoraan tankilta pohjan kautta eteenpäin? En ole löytänyt tankin ympäristöstä yhtään sinnepäin menevää johtoa. Quote Link to comment
Guest Palloilia Posted June 25, 2010 Share Posted June 25, 2010 Pistin sitten perkele anturin, luukut ja mittarin takas kiinni kun ei ammattitaito riitä mulla selvittää eli luovutin. Eikä oikeestaan hermokaan kestänyt :D Vois tehä tankkiin reiän ja laittaa siihen tikun ja dippailee sitä siellä niin näkee paljonko sitä bensaa siellä pohjalla on. Onpaha varmin ja eipähän ole sähköt vittuilemassa siinä Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.