-Puide- Posted January 18, 2013 Author Share Posted January 18, 2013 Ja kesä lähenee aletaan taas touhaamaan... blog Ja joo enää ei tule mitään haittaohjelma härdelliä mun blogista. :) -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted January 18, 2013 Share Posted January 18, 2013 Meillä kilpurissa toimii ( vuosia ollut käytössä ) hyvin öljynpaluu letkut suoraa lisäöljypohjaan kansista sekä öljypumpun imu suoraan lisäöljypohjan alta öljypohjan kannesta imettynä ( ei oo niin vaahtoisaa öljy eikä hörpi ilmaa loiskelevyäki kannattaa käyttää ). Oberg tyylinen sihtisuodatin joka vähentää myös vaahtoamista on todettu huippuhyväksi koska voi avataki välillä tarkistaakseen onko epäkuranttia matskua paljon liikenteessä moottorissa ja o-rengas tiistys mahdollista useammman edestakaisen auki kiinni tarkistus varmistus jutun. Olikoha Hesellä 0405153867 suodatinyksiköitä ja imukansia jääny ku käväsivät firipajoja jenkkilässä kiertelees? Quote Link to comment
-Puide- Posted March 7, 2013 Author Share Posted March 7, 2013 Jotain taas tapahtunut. Viikonloppuna savut? Vedetäänkö BlinBling pakarilla vai rumalla mitotetulla? =D Blogissa lisää shittua -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Noni eka käynnistys tehty. Ja tää menee nyt ongelmasta toiseen. Mitenkähän alla olevan kuvan mukainen ongelma korjataan purkamatta konetta? Muita Kämmejä -Puide- Quote Link to comment
Paadre Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Onnistuiskohan kemiallisella metallilla tms., laittais samalla siihen keskelle mämmiä teräspunosletkun tai vastaavan liittimen millä saisi pienemmät kierteet tehtyä ko. kohtaan. Eli kun korjaus on kovettunut, saisi siitä kierrettyä letkun tai liittimen pois ja tadaa kierre olisi valmis. Sitten vaan tekisi adapterin kauemmas johon saa öp-anturin kiinni. Ei rasittaisi tuota korjattua kohtaa kun lähtee joustavalla letkulla (edelleen teräspunos). Vaikeesti selitetty mutta toivottavasti idea aukesi... Quote Link to comment
Anpu Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Omakohtasta kokemusta kemiallisesta metallista ettei ole pitkä aikainen korjaus. Jos jenkaa vielä jäljellä hytikkaliikkeestä isommalla halkaisijalla (9,3mm tai jotain sinne päin en nyt muista) oleva välinippa joka hydlukitteella kiinni Loctite 254, tähän sitten kello. näillä eväin sain pysymään öljyt oikealla puolella. edit Tais olla 10,1mm välinipan koko ja loctite 542 ja anna yön yli kuivua. Quote Link to comment
Paadre Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Siksi tuota anturia ei yritetäkkään saada suoraan paikalleen vaan käytetään letkua joka rasittaa tuota kohtaa paljon vähemmän. Tuohon peltiin saisi vielä kätevästi kiinni tuen joka tukisi/pitäisi letkua suorassa jolloin rasitusta tulisi entistä vähemmän. Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted March 24, 2013 Share Posted March 24, 2013 Kilpamoottorissa ei oikeen oo kompromisseja joten pika purku koneelle ja lohko hitsaten uusien reikä / kierteet. Keinometallilla saa tehtyä mutta jos ei onnistukkaan ja ekassa vedossa purskahtaa öljyt pihalle, menee hermot ja auto työnnetään talliin odottelemaan seuraavaa talvee? No teet kuinka teet mutta tee hyvin ja kunnolla. Nopeita hyviä vaihtoehtoja öljyseen lohkoon ei oikeen oo muutakuin väliaikaisesti? Hörisi hyvin? en kuunnellu vielä ääänten kera Quote Link to comment
-Puide- Posted March 24, 2013 Author Share Posted March 24, 2013 Jenkaa on jäljellä melko hyvinkin, mutta öljy kellossa "liian" lyhyt jenka joten pitää koittaa tuota Aanpun Kikkaa, jos ei toimi niin sitte purku ja hitsakset... On tämä ihanata... Aika lussulta kuulosti... ;) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted April 14, 2013 Author Share Posted April 14, 2013 No ei se jenga kestäny vaan halkes pala irti. Kone purkuun ja hitsarille. http://rotta.markopuikkonen.com/?cat=19 Tänään kone nippuun... :) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted May 26, 2013 Author Share Posted May 26, 2013 Käytiin Bananaz poikien kanssa Porissa ajamassa. Enemmänkin olisi volkkareita mahtunut. Rapsan tynkää. Blogissa -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted June 1, 2013 Author Share Posted June 1, 2013 Vaasan kisa rapsaa. Nyt oli jo 3 volkkari joista 2 ajoi. Minä en... :( http://rotta.markopuikkonen.com/?p=832 Rapsa ja viteoo :) valitettavasti mulla ei ole Nicklaksen aikoja mutta olisko 8,1 ollut nopein 134km/h nopeudella. -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 Jaha moottorin ohjaukset uusiksi... :)' Lisää turinaa blogissa! -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted June 18, 2013 Share Posted June 18, 2013 Äkki'ä kiinni ja säätämään jotta uusiin enkkoihin kunnolla toimivalla bensanroiskinnalla ja sytyllä =) odotellaa 11 puolelle menoa Quote Link to comment
-Puide- Posted June 19, 2013 Author Share Posted June 19, 2013 Boxi löys paikkansa. Ja johto settiä... uuuhh... Tänään lisää johdotusta ja toivottavasti jo liittimien kiinnitystä... Pitää kattoa käännänkö tuota boxia vielä 90 astetta siten, että johdot lähtee kohti keskitunnelia... -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted June 25, 2013 Author Share Posted June 25, 2013 Hiiohoi... Johto hässäkkää veivattu edes takas. Eiköhän tämä tästä... 2 kpl suuttimien liitintä valmiins... :) Samaan aikaan Hese tyrkää loodaa kasaan kuusamossa. :) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted July 29, 2013 Author Share Posted July 29, 2013 Shittua juttua Porista http://rotta.markopuikkonen.com/?p=853 Onnea Niclakselle, Jukalle ja Petrille uudesta ennätyksestä! -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted August 10, 2013 Author Share Posted August 10, 2013 Uutta suora kytky lootaa pukkaa http://rotta.markopuikkonen.com/?p=869 Naamakirjassa voi seurata hassua harrastaja porukkaa täältä: https://www.facebook.com/groups/bananazracing/ -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted August 12, 2013 Author Share Posted August 12, 2013 Eilen reippailin laatikon autoon kiinni. No hoppuhan tässä taas tulee kuten arvata saattoi. :D http://rotta.markopuikkonen.com/?p=871 -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted August 15, 2013 Author Share Posted August 15, 2013 Nonnii tallipäällikö ilmas jarrut, pääsi itte vähällä tällä kertaa. :) Loppu ilta menikin pinnapultti harrastuksen parissa... Tälle illalle jäi vain rumpujen kiristys ja perän kiinnitys. Todennäköisesti siis Lauantaina sataa... =) -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted September 2, 2013 Author Share Posted September 2, 2013 Huh huh, kausi paketissa kiihdyttelyiden osalta mitä mielenkiitoisimpien kommellusten jälkeen. Paljon jäi taas jossiteltavaa mutta koitetaan ensi kesänä jällen uudella onnella. :) Tästä rapsa BSD toilailuista sekä viimesestä WCSC kisasta. -Puide- Quote Link to comment
HSuomi Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Oletko sitämieltä että toi launch control on hyödyllinen kapistus silloin kun toimii? Ootko vertaillu lähtöjä controllilla ja "jalalla"? Itelläkin on se levylle laitettuna mutta en ole jaksanut vetää piuhaa ja nappulaa vielä. Quote Link to comment
-Puide- Posted September 3, 2013 Author Share Posted September 3, 2013 Oletko sitämieltä että toi launch control on hyödyllinen kapistus silloin kun toimii? Ootko vertaillu lähtöjä controllilla ja "jalalla"? Itelläkin on se levylle laitettuna mutta en ole jaksanut vetää piuhaa ja nappulaa vielä. On se, voi pitää lurun auki ja lähtökiekat saa säädettyä joka radalle kohdalleen. Tosin Ruiskulla kiekat saa kyllä aikahyvin pidettyä kiekat tasasina. 60 ft ajoista voi varmaan jotain päätellä. Pori jossa tuota ei ollut vielä, ei näiskään hirveesti heittoja ole. 1,759 1,752 1,768 BSD lähdöt jossa tota käytin, aika tasaselta näyttää 1,804 1,803 1,802 Lähdöt jossa en käyttänyt 1,966 1,814 Ja nämä vedot oli sekä 1 että 2 radalla... No BSD:ssä oli paljon muutakin häsmäkkää auton kanssa ja se vaikuttaa heti (ainakin mulla) lähdössä. Mulla on lisäksi saman napin takana myös line lock. -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted November 4, 2013 Author Share Posted November 4, 2013 Muutaman hetken horros ohi, takasin hommiin sanottiin... Meinasin ihan kausihuoltoa tehdä ja jättää -54 Sulon koneen kasaan talveksi noh ihan keinujen irrotus jo määritteli jatkon: Lyhykäisyydessään: - 1/2 puolen keinut ottanu turpaan - 1 kpl tönäreitä morjens - Kytkinkopassa moottoriöljyä... Jiihaa sanottiin! =) Rapsaa blogissa -Puide- Quote Link to comment
-Puide- Posted November 11, 2013 Author Share Posted November 11, 2013 Woohaa! Joskus epäonnisenakin voi olla onnekas. Öljy pumpun läpi on mennyt jotain ihquu metallia ja messinkiä. KK laagerit oli ollut jossain kohtaa "kuivia" ja sitä myöden ol aika morot. Mutta kun ajattelee positiivisesti niin mitään isoo ei oo hajonnut. =) Lisää Blogissa -Puide- Quote Link to comment
Jarmo Lummi Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 (edited) Uusi kesä, nopeemmat kujeet? Edited May 7, 2014 by Jarmo Lummi Quote Link to comment
-Puide- Posted May 7, 2014 Author Share Posted May 7, 2014 Uus kesä samat osat ja toivottavasti nopeemmat kujeet. =) -Puide- Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.