Guest ttk72 Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Ilmeisesti täällä jossain olisi ollut kyseisestä asiasta tietoa mutta en haulla kuitenkaan löytänyt...joten miten irroitetaan kuplan vaihdelaatikko? Onko monella pultilla kiinni ja onko mitä muuta huomioitavaa? Auto on 1973 vm. Kiitokset vastauksista! Tero Quote Link to comment
Hebster52 Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Mikä malli? On kahta perus mallia vaihdelaatikon irroitusta ajatellen. Joko heiluriakseli malli tai Irssi malli. Jälkimmäinen 1302-1303 malleissa. Quote Link to comment
mikko k Posted August 14, 2010 Share Posted August 14, 2010 Jos nyt ensin ottais koneen pois, niin sitten selviääkin jo aika pitkälle miten loota on kiinni... Quote Link to comment
Guest ttk72 Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Auto on siis perus 1300... Quote Link to comment
mikko k Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 No ensin se kone pois. Sitte laatikon takapäästä pari isompaa pulttia irti aisojen päästä, loodan etupäästä pari kolme pulttia irti ja maajohto loodan kyljestä. Akseliputket pyörien päästä latoista irti, jarruputket irti, käsijarruvaijerit rumpujen sisältä irti ja takapenkin alta luukku auki ja vaihdekepin liitos irti. Akusta kaapelit irti (mieluiten jo kun alat konetta poistamaan) ja startin päästä johdot irti. Ja vielä kytkinvaijeri irti. Nyt ei kovin lujassa enää pitäisi olla... Quote Link to comment
Guest ttk72 Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Kiitokset erittäin hyvästä selostuksesta! Kaikille asia ei selviä ihan parillakaan vilkaisulla vaan sanallinen selityskin on paikallaan. Kiitos ja kumarrus Mikko Koolle! No ensin se kone pois. Sitte laatikon takapäästä pari isompaa pulttia irti aisojen päästä, loodan etupäästä pari kolme pulttia irti ja maajohto loodan kyljestä. Akseliputket pyörien päästä latoista irti, jarruputket irti, käsijarruvaijerit rumpujen sisältä irti ja takapenkin alta luukku auki ja vaihdekepin liitos irti. Akusta kaapelit irti (mieluiten jo kun alat konetta poistamaan) ja startin päästä johdot irti. Ja vielä kytkinvaijeri irti. Nyt ei kovin lujassa enää pitäisi olla... Quote Link to comment
mikko k Posted August 15, 2010 Share Posted August 15, 2010 Olkaat hyvä vaan. Vielä tuli mieleen, että kun kone on vielä autossa kiinni, niin kannattaa jo tässä vaiheessa irroittaa jarrurumpujen/vetoakselien mutterit. Ovat kokoa 36mm ja alkuperäinen kiristysmomentti on 36 kgm, eli todella lujassa. Ja saattaa olla, että aika ja ruoste ovat vielä hieman kiristäneet otetta... Quote Link to comment
Guest papatti Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 moro ,mulla olis samat mielessä mut kaveri peloitteli et kun vetareita irroittaa niin olis tosi tiuhat rihlat ja pitäis tosi hyvin merkata missä asennossa /kohdassa nyt on ?? jos tosiaan noin helppo kun kerroit niin sit uskallan ja kykenen homman tekee ,kone on jo alhaalla ja kyse-69 1500. Quote Link to comment
x-pj Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 moro ,mulla olis samat mielessä mut kaveri peloitteli et kun vetareita irroittaa niin olis tosi tiuhat rihlat ja pitäis tosi hyvin merkata missä asennossa /kohdassa nyt on ?? jos tosiaan noin helppo kun kerroit niin sit uskallan ja kykenen homman tekee ,kone on jo alhaalla ja kyse-69 1500. Kaveri on varmaan puhunut/muistellut jousilattojen irrotusta. Niitä ei tarvitse irroittaa. Vetarin suojaputket irroitetaan jousilatoista ja jousilatat jää paikoilleen. Quote Link to comment
Guest papatti Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 kiitos vastauksesta ,mutta vielä selvennystä . eli irroitanko vetarit laatikon poskista ja tipahtaako loota vetarien välistä vai kuinka . etsin netistä videota asiasta mutta en löytänyt muuta kuin kaverin joka otti koko paketin pois eli akselit ja loota ja rummut jäi paikoilleen. Quote Link to comment
Meto Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Koko paketti akseleineen irti.. Käsijarruvaijerit ja jarruletkut akseleista irroitettava tietenkin niinkuin aikaisemmin mainittu Quote Link to comment
Meto Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Ja vaihteisto ei tipahda,se pitää vetää pois sieltä aisojen välistä Quote Link to comment
Soukka Posted January 10, 2016 Share Posted January 10, 2016 Täältä voit ladata ohjeet siihen. https://drive.google.com/folderview?id=0B_BUYiZ1N4xKQUpsWHBMWG1Cc2s&usp=sharing 1 Quote Link to comment
Guest papatti Posted January 13, 2016 Share Posted January 13, 2016 kiitos neuvoista etenkin soukka oli tosi hyvät peksit . Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.