Jump to content

Lohkon paikkaaminen


Recommended Posts

Vittumaisesti vinoon menneen kierteytyksen tulos oli hillittömän pieni reikä lohkoon josta vuotaa öljyä...full flown paluu puoli piti kierteyttää uusiksi ja tässä tulos.

 

Kysymys kuuluukin, että milläs paikkaan? kokeilin kemiallista metallia, muttei pitänyt kuin pari päivää...tiedä sitte tuliko pläästittyä vähä päi persettä.

 

Alumiini hitsaus olis varmasti pitävin ja varmin mutta kun ei ole vehkeitä eikä taitoa...

 

Wurthin nestemäisestä metallista kokemuksia? taitaa olla samaa shittiä?

 

Ideoita?

Link to comment
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html

 

Mahtaisiko tuo olla toimivaa moiseen?

 

 

Tilasin tuota technoweldin tavaraa. Saas nähdä miten toimii

Myyjä mietiskeli, että mites tiivisteiden kanssa käy kun pitää melkoisen lämpimäksi saada paikattava kohde. Mites on, käykö käry?

Voisiko sen holkittaa jollain helicoililla ja lukkoliimalla tms jos reikä tuli siis kierteeseen eikä päätyyn? Jaa ja onhan niitä sellaisia kierretulppiakin mitkä tulppaa päädyn.

 

Reikä tuli yläpuolelle johtuen vinosta kierteytyksestä, m20 kierre (älä kysy, ei ollu muuuta ja muka pakko heti tehdä)... voin koittaa ottaa havainnollistamis kuvan jota voidaan sitte kaikki yhdessä nauraa :)

Link to comment

Siis kyse on kasassa olevasta motista? Ei onnistu tolla alumiinijuotoksella. Ihan turha edes kokeilla.

Juotettava osa, eli tässä tapauksessa lohko, pitää saada niin kuumaksi, että sulta sulaa kaikki kumitiivisteet, liimat, maalit ym. Siks toiseksi se kama on tarkotettu alsalle. Volsun lohkot on magnesiumia, niin kuin jo aiemmin todettiin. Paitsi jotkut kalliit virilohkot.

Link to comment
http://www.roadmachine.fi/technoweld.html

 

Mahtaisiko tuo olla toimivaa moiseen?

 

 

Tilasin tuota technoweldin tavaraa. Saas nähdä miten toimii

Myyjä mietiskeli, että mites tiivisteiden kanssa käy kun pitää melkoisen lämpimäksi saada paikattava kohde. Mites on, käykö käry?

Voisiko sen holkittaa jollain helicoililla ja lukkoliimalla tms jos reikä tuli siis kierteeseen eikä päätyyn? Jaa ja onhan niitä sellaisia kierretulppiakin mitkä tulppaa päädyn.

 

Reikä tuli yläpuolelle johtuen vinosta kierteytyksestä, m20 kierre (älä kysy, ei ollu muuuta ja muka pakko heti tehdä)... voin koittaa ottaa havainnollistamis kuvan jota voidaan sitte kaikki yhdessä nauraa :)

 

Mites jos laittais sinne kiintean kierreholkin, joka pienentaa kierteen pykalaa pienemmaksi ja samalla tulppaa sen reian. Lukitteen kera asennus. Loctitelta loytyy kierteen TIIVISTAMISEEN tarkoitettua mommoa myoskin. Nai jaisi viela mahdollisuus kayttaa reikaa alkuperaiseen tarkoitukseen, pitaa vaan loytaa sopiva liitin sille pienemmalle kierteelle.

 

Ja kylla VW magnesium lohkoja on hitsattu maailman sivu, ei se ole iso ongelma. Purettu ja putsattu kaikesta rasvasta ja oljysta se kylla pitais olla.

Se miten technoweld toimii tuossa, on mysteeri. Vakiolohkossa on 4 tai 2% alumiinia ja 1% kvartsia(?) magnesiumin sassa. (AS41 ja AS21 lohkotunnukset kertoo seoksen koostumuksen)

Link to comment

Magnesium lohkoa voi kyllä hitsata tigillä. Se kyllä on hieman erilaista hitsattavaa kun alumiini. Hitsattava kappale on oltava täysin puhdas ja rasvaton. Mutta sitten homma menee todennäköisesti tosi vittumaiseksi kun sen ensin sotkee jollain humpuukisulatuspuikolla ja se ei onnistukkaan ja sitten pitäis tigillä koittaa kunnostaa...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...